Projekt apistogramma

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    #46
    Nu pratar jag om dom apisar som jag har haft.
    Ibland har jag donat med kokosnötter som jag har gjort hål i, men för det mesta så har dom fixat till sina lekplatser själva. Jag tror mig ha märkt, att dom fullkomligt struntar i dessa fina (i mitt tycke) lekplatser i ordningsställd av mig inte duger riktigt - dom vill liksom göra "på sitt sätt"
    Håligheter under rötter eller stenar är dom platser som dom har valt i mina kar. Det är väl lite så det funkar naturligt också .

    //Inger
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • Nanoräkan
      • May 2011
      • 255

      #47
      Jättebra att du delar med dig av dina erfarenheter Inger! Det uppskattas verkligen
      Som det ser ut just nu så finns det inte så mycket mer än löven på botten så jag får kanske fixa lite små rötter och sånt till dem

      Kommentar

      • PiaJo

        • August 2009
        • 13001

        #48
        Tror faktiskt att det räcker med löven, men om du blir osäker så lägg ett par, gärna små, rötter under löven
        /PIA

        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          #49
          Ursprungligen postat av Nanoräkan
          Jättebra att du delar med dig av dina erfarenheter Inger! Det uppskattas verkligen
          Som det ser ut just nu så finns det inte så mycket mer än löven på botten så jag får kanske fixa lite små rötter och sånt till dem
          Det är bara kul att dela med sig om man kan det

          //Inger
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • Nanoräkan
            • May 2011
            • 255

            #50
            Tråkig dag idag när jag kom hem idag så märker jag hur det är blött runt akvariumet - det har börjat läcka.
            Så det blev bara att fånga tetrorna och lägga dom tillfälligt i ett litet 10 liters kar och sen tömma hela skiten.
            Förhoppningsvis får jag fixat en lösning imorgon, i dagsläget står valet mellan ett 54-liters kar som jag har redan eller att köpa ett nytt runt 100 liter. Jag känner att om det blir 54-liters karet som får ta platsen så får jag nog stryka idéen om apistogrammor tycker nog att det känns lite litet för dem.

            Kommentar

            • Jesper Broman
              • November 2012
              • 3445

              #51
              Fy vad tråkigt, lider med dig!
              Jag hade ett sprillans nytt 375l som läckte en gång men jag hade tur att det bara läckte ut ett par liter innan jag fick paniktömma det.
              Men om det är en fog på ditt som läcker så kanske det går att laga.
              Eller har det spruckit?

              Kommentar

              Arbetssätt...