Mackes små akvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • macke_fisk
    • December 2005
    • 4442

    Mackes små akvarium

    Hej alla!

    Det var ett tag sen jag var aktiv här på zoopet, men jag har haft akvarium från och till under den tiden (katten har inte varit snäll mot akvarierna därav de många akvarierna ). Har följt många projekttrådar här på zoopet och tittar in i dem nästan varje dag för att hålla mig uppdaterad om vad som händer i folks akvarium och tänkt nu ett tag att det är dags för mig med att göra en projekt tråd om mitt lilla räkakvarium . Jag har försökt innan med att göra pojekttrådar men har varit riktigt dålig med att uppdatera och låtit trådarna dö ut. Men denna gång ska jag hålla tråden vid liv och uppdatera den så att den inte dör ut.

    Kan börja att visa bilder på mitt lilla nanokar med Körsbärsräkor.

    Jag har haft igång det snart 3 månader. Där går körsbärsräkor och 1 amanoräka. De första veckorna så hade jag ett filter där samt en annan lampa än den på bilden. Jag hade en skrivbordslampa med en lågenergi lampa som skulle motsvara 40W men växterna ville inte riktigt komma igång, trodde då att jag bytte för lite vatten så jag ökade till att byta 50% istället för 25% och det hjälpte lite men de trivdes fortfarande inte så jag testade ta bort filtret (varför vet jag ej men jag gjorde det ) men de var fortfarande fula.

    Lät det gå någon vecka med lampan och till sist så bytte jag till den lampan man får med akvariet och då tog det bara några dagar innan växterna började komma igång och nu så växer de sakta men säkert. Jag har haft akvarium i många år men jag har tappat lite sen jag skaffade katt då jag ej kunnat ha akvarium en längre tid då katten vägrar låta akvarierna vara. Men detta lilla har hon låtit vara som tur är.

    Det har nu gått i 2 månader utan filter jag tänker fortsätta så förr räkorna förökar sig som tusan . Men jag har ett problem, är trött på så som det ser ut nu. Har tänkt fram och tillbaks om hur jag ska göra annorlunda och kommit fram till att trollhassel (eller är det ormhassel?) hade nog blivit jäkligt snyggt med lite mossa och någon vallis i bakgrunden, vad tycker ni? Vill gärna höra era synpunker med om vad ni hade gjort .
    Bifogade filer
    Senast redigerad av macke_fisk; 17 November 2013, 20:32.
    MVH macke_fisk
  • macke_fisk
    • December 2005
    • 4442

    #2
    Gjort vattenbyte ikväll så därför är det grumligt. Har med ett litet algproblem men karet håller fortfarande på att köras in .
    MVH macke_fisk

    Kommentar

    • macke_fisk
      • December 2005
      • 4442

      #3
      Glömde nämna att jag köpte ett 45 liter i helgen som med ska fixas till . En bild på hur akvariet ser ut kommer ikväll.
      MVH macke_fisk

      Kommentar

      • macke_fisk
        • December 2005
        • 4442

        #4
        Har inte så mycket att uppdatera då jag väntar på min ljusramp som jag beställde igår och sen är det bra att sätta igång 45 litert . Jag funderar på om jag ska ha filter eller ej, se vad de blir av det .
        MVH macke_fisk

        Kommentar

        • macke_fisk
          • December 2005
          • 4442

          #5
          Skulle denna byrå klara av ungefär 45 kg?

          Bli inspirerad och hitta produkter för hemmet. Stort utbud av sängar och madrasser, soffor, garderober, matbord, förvaringssystem och köksskåp.
          MVH macke_fisk

          Kommentar

          • macke_fisk
            • December 2005
            • 4442

            #6
            Dålig på att uppdatera och skrev sist att att jag köpte ett annat akvarium, men har ej satt igång det då jag har plats så det ska säljas. Men har ändrat om hos räkorna, bilder kommer nedan .
            Bifogade filer
            MVH macke_fisk

            Kommentar

            • KJE
              • August 2013
              • 1066

              #7
              Jag tycker att du har fått till dom riktigt bra
              Min projekttråd: https://www.zoopet.com/forum/forum/-...rikansk-biotop

              Kommentar

              • Dopply
                • December 2012
                • 485

                #8
                Jag har ett 50liters på den trelådiga modellen av MALM, fungerar fint.

                Kommentar

                • macke_fisk
                  • December 2005
                  • 4442

                  #9
                  Ursprungligen postat av KJE
                  Jag tycker att du har fått till dom riktigt bra
                  Tack så mycket , är själv mycket nöjd. Vallisen har med börjat skjuta ut skott .
                  MVH macke_fisk

                  Kommentar

                  • macke_fisk
                    • December 2005
                    • 4442

                    #10
                    Ursprungligen postat av Dopply
                    Jag har ett 50liters på den trelådiga modellen av MALM, fungerar fint.
                    Aha, tackar för infon .
                    MVH macke_fisk

                    Kommentar

                    • macke_fisk
                      • December 2005
                      • 4442

                      #11
                      Bumpar tråden lite så folk får se förändringen .
                      MVH macke_fisk

                      Kommentar

                      • rödtoppen
                        • June 2006
                        • 3148

                        #12
                        Snyggt
                        / dtoppen /

                        Kommentar

                        • macke_fisk
                          • December 2005
                          • 4442

                          #13
                          Tack så mycket .
                          MVH macke_fisk

                          Kommentar

                          • macke_fisk
                            • December 2005
                            • 4442

                            #14
                            Kommer lite nya bilder på akvariet ikväll där man kan se att det har växt .
                            MVH macke_fisk

                            Kommentar

                            • macke_fisk
                              • December 2005
                              • 4442

                              #15
                              här koer några färska bilder på akvariet . Är väldigt nöjd med det!
                              Bifogade filer
                              MVH macke_fisk

                              Kommentar

                              Arbetssätt...