Mitt "salongskar"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mr Woods
    • March 2013
    • 3409

    #31
    Den tål säkert vatten men själva meningen med den är ju att den skall sitta utanför karet och högre än vattenytan.
    Senast redigerad av Mr Woods; 26 September 2013, 12:39.

    Kommentar

    • Knotte
      • June 2010
      • 29

      #32
      Ok, thänx! Problemet med att bo i en liten byhåla långt från en akvariebutik är att man aldrig får grejerna man vill ha då man vill ha dem Eller det känns inte riktigt ekonomiskt att köra 160 km för en "gratis" slang, så jag får nog försöka överleva några dagar nu.

      Kommentar

      • Mr Woods
        • March 2013
        • 3409

        #33
        Ursprungligen postat av Knotte
        Ok, thänx! Problemet med att bo i en liten byhåla långt från en akvariebutik är att man aldrig får grejerna man vill ha då man vill ha dem Eller det känns inte riktigt ekonomiskt att köra 160 km för en "gratis" slang, så jag får nog försöka överleva några dagar nu.
        Nä, det är ju klart att du vill handla allt samtidigt så du slipper köra, men då föreslår jag att du helt enkelt kapar slangen där den går över kanten och sätter backventilen där så länge! Känns ju som risken för att vattnet skulle börja rinna ut genom slangen om pumpen av någon anledning skulle stanna är ganska betydande, så att säga!

        Kommentar

        • Knotte
          • June 2010
          • 29

          #34
          Jag var idag och hämtade hem två slöjstjärtar och lade ner dom i karet. Vattnet började koka. Mina sex kongotetor började hårdmobba slöjisarna! Jag gar aldrig varit med om att kongotetorna betätt sej så här! Det blev att fiska upp firrarna igen och de var tvugna att flytta ner i det mindre karet nu tills jag fått bort kongotetrorna. Fenorna hann bli lite skadade på båda, men den ena blev väldigt röd vid ena gälen. Är detta något allvarligt? Bild finns på evelinamagdalena.blogg.se

          Kommentar

          Arbetssätt...