Köks-nano!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bluewing

    • August 2012
    • 10522

    Ursprungligen postat av Mr Woods
    Njaa, vet ju inte vad körsbären tycker om det, sedan så är väl karet en aning för litet för amano...
    Det ordnar sig nog detta... Det roliga är att jag inte behöver mata mina endlers alls! De ser fullständigt proppmätta ut hela tiden, och räkorna betar upp små plättar här och där, så det är bara tillväxten jag behöver få bukt med!
    Karet är inte för litet för Amano, Woods. Du kan köra med Amanos under en tid i karet. De är sedan lätta att håva upp. Så du kan ju flytta runt dem i karen. Tycker att de gör sig bättre i små kar faktiskt. Men egentligen skulle idealet vara 5 st per 10 liter om du nu vill ha total-tank-remake på snabbast möjliga tid.
    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
    Juwel Lido 120

    Kommentar

    • Mr Woods
      • March 2013
      • 3409

      Kunde inte låta bli att röra runt en del i karet för att få bort lite cyano vid vattenbytet, men en hel del räklingar verkar ha klarat sig. Dock sitter de inte längre på frontrutan när det inte finns några alger att äta där, nu kryper de runt i Pogostemonen istället. Sjutsingen vad små de är alltså!

      Kommentar

      • PiaJo

        • August 2009
        • 13001

        Räklingar är yttepyttesmå med otroligt söta
        /PIA

        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

        Kommentar

        • Mr Woods
          • March 2013
          • 3409

          Den här burken börjar faktiskt ordna upp sig lite, men räklingarna är snart slut för jag hade ingen annan stans att göra av mina altispinosayngel...

          Däremot har jag bestämt att varken Pogostemon erectus eller Eleocharis acicularis är speciellt lämpliga i ett nano. De växer för fort och blir för höga.
          Jag skulle ju egentligen kunna köra en HC-matta även på vänstersidan men det hade varit kul med något annat! Kan vi få några förslag?
          Klicka på bilden för större version

Namn: 030520142802.jpg
Visningar: 1
Storlek: 237,8 KB
ID: 2157531

          Kommentar

          • Mr Woods
            • March 2013
            • 3409

            Hmm, Eleocharis skall gå att trimma står det ju... Får kanske försöka med det.

            Kommentar

            • Mathias Nilsson
              • July 2011
              • 6552

              Ursprungligen postat av Mr Woods
              Hmm, Eleocharis skall gå att trimma står det ju... Får kanske försöka med det.
              Klipp den så den är centimeterhög.

              Annars köper du Eleocharis sp. minima.

              Micranthemum sp. monte carlo är smutt, Elantine hydropiper likaså men den är svår.

              Det finns ganska mycket, Staurogyne repens hade ju varit skön på det stället annars..




              Skickas från min iPhone via Tapatalk
              http://mathiasaquariums.blogspot.se/

              "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

              Kommentar

              • Mr Woods
                • March 2013
                • 3409

                Jag prövar nog att klippa den så får vi se hur det blir. Annars skulle det nog bli snyggt med Staurogyne!
                Det skall ju vara något som inte påminner om HC, och blir lite högre. Annars kan jag lika gärna ha HC utmed hela frontrutan.

                Något annat än P. erectus att ha i bakgrunden måste jag hitta då bara...

                Kommentar

                • Mathias Nilsson
                  • July 2011
                  • 6552

                  Ursprungligen postat av Mr Woods
                  Jag prövar nog att klippa den så får vi se hur det blir. Annars skulle det nog bli snyggt med Staurogyne!
                  Det skall ju vara något som inte påminner om HC, och blir lite högre. Annars kan jag lika gärna ha HC utmed hela frontrutan.

                  Något annat än P. erectus att ha i bakgrunden måste jag hitta då bara...
                  D. diandra


                  Skickas från min iPhone via Tapatalk
                  http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                  "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                  Kommentar

                  • Mr Woods
                    • March 2013
                    • 3409

                    Igår publicerade Mathias Nilsson en makalöst vacker film på ett av sina fantastiska mästerverk! Med anledning av detta tycker jag att bilden av hur det faktiskt ser ut hemma i stugorna behöver nyanseras lite, varför jag påbörjat uppladdning av en filmsnutt på min lilla växtburk.

                    Vi kommer att få se kvällsmatningen av altispinosaynglen, men enl. Youtube så kommer uppladdningen tyvärr att ta ungefär 65 microsoft-minuter...

                    Kommentar

                    • Mr Woods
                      • March 2013
                      • 3409



                      Sådär! Då var filmen äntligen klar.
                      Om ni undrar varför jag inte skrapat bakrutan så är det för att jag är en stolt algodlare!
                      Lägg märke till cyanoodlingen på HC'n också! Det är ju kul med mycket syre, men jag hade kunnat tänka mig en annan producent...

                      Kommentar

                      • Mr Woods
                        • March 2013
                        • 3409

                        Förstår inte varför det blev en svart ram runt filmen... Jaja, skitsamma.

                        Kommentar

                        • Mr Woods
                          • March 2013
                          • 3409

                          Jag blev så inspirerad av Mathias bilder och film att jag blev tvungen till att skrapa bakrutan för första gången.
                          Kolla vad snyggt det blev!

                          M.altispinosus fry and red cherry shrimp in small semi hi-tech tank.

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Det var jädrarns sicka fina, vad skall vi kalla dom, "växtkar" ni får till. Mathias drämde ju till för några dagar sedan med en fin film - och nu du!
                            Det här verkar vara en grej som blir allt mer populär på forumet. Kul med lite nytt stuff!

                            Detta med mindre kar, gödning på olika sätt och att köra lite svårare växter är något man faktiskt blir sugen på att testa, man får ju inspiration av att titta på era kar.
                            Jag skall bara fixa till ett annat litet projekt först.

                            Kommentar

                            • Mr Woods
                              • March 2013
                              • 3409

                              Nämen se på sjutton om det inte dök upp ett par suddiga bilder i tråden igen!

                              Klicka på bilden för större version

Namn: 190520142834.jpg
Visningar: 1
Storlek: 124,8 KB
ID: 2157680 Klicka på bilden för större version

Namn: 190520142835.jpg
Visningar: 1
Storlek: 116,9 KB
ID: 2157681Klicka på bilden för större version

Namn: 190520142836.jpg
Visningar: 1
Storlek: 126,1 KB
ID: 2157682 Klicka på bilden för större version

Namn: 190520142837.jpg
Visningar: 1
Storlek: 109,8 KB
ID: 2157683Klicka på bilden för större version

Namn: 190520142840.jpg
Visningar: 1
Storlek: 146,6 KB
ID: 2157684 Klicka på bilden för större version

Namn: 190520142843.jpg
Visningar: 1
Storlek: 118,0 KB
ID: 2157685
                              Senast redigerad av Mr Woods; 19 May 2014, 17:52.

                              Kommentar

                              • Mr Woods
                                • March 2013
                                • 3409

                                Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                                Det var jädrarns sicka fina, vad skall vi kalla dom, "växtkar" ni får till. Mathias drämde ju till för några dagar sedan med en fin film - och nu du!
                                Det här verkar vara en grej som blir allt mer populär på forumet. Kul med lite nytt stuff!

                                Detta med mindre kar, gödning på olika sätt och att köra lite svårare växter är något man faktiskt blir sugen på att testa, man får ju inspiration av att titta på era kar.
                                Jag skall bara fixa till ett annat litet projekt först.
                                Jag får tacka för uppmuntrande komplimanger, men inte skall du väl jämföra mitt lilla experiment med grand master Nilssons välbalanserade skapelser... Han kanske blir ledsen i ögat då!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...