720 liter Akvastabil

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

• ansjo
    svarade
    Ja, det känns ganska trevligt att köra på diskus igen. Tveksamt om det blir så mycket mer fisk än diskus och malar i karet, iaf till en början...

Lämna en kommentar:

• Inger H
    svarade
    Ursprungligen postat av ansjo
    De är hos nuvarande ägaren någon månad till...
    Aha, nu får du skynda på med bakgrunden...spännande.

//Inger

Lämna en kommentar:

• ansjo
    svarade
    De är hos nuvarande ägaren någon månad till...

Lämna en kommentar:

• Inger H
    svarade
    Jäklar vad det går undan, karet är inte ens påbörjat med bakgrundsbytet och så har man köpt på sig en grupp på 12 diskus...Det blev 12 Stendker diskus i 15-17 cm storlek, 6 Briljant turkos och 6 Cobolt. Som sagt, har man en gång haft diskus så är det svårt att släppa det helt...
    Nämen, var är dom nu då?

//Inger

Lämna en kommentar:

• ansjo
    svarade
    Jäklar vad det går undan, karet är inte ens påbörjat med bakgrundsbytet och så har man köpt på sig en grupp på 12 diskus...Det blev 12 Stendker diskus i 15-17 cm storlek, 6 Briljant turkos och 6 Cobolt. Som sagt, har man en gång haft diskus så är det svårt att släppa det helt...

Lämna en kommentar:

• PiaJo
    svarade
    Hehe

Lämna en kommentar:

• ansjo
    svarade
    Jepp, så kan man kort uttrycka det. Men jag vet en som har ett helt garage fullt.

Lämna en kommentar:

• PiaJo
    svarade
    Jag har sett din baksida (på huset menar jag då) förstår att frugan blir glad du har som jag lite " bråte"som våra icke-akvaristiska bättre hälfter kallar det

Lämna en kommentar:

• ansjo
    svarade
    Det får vi ordna, det var ett tag sedan nu. Jo, jag kan nog se karet framför mig i nuläget, och just nu är det massor av rötter i det. Så blir frugan glad med, det ligger lite rötter och sten på baksidan liksom...
    Kompisen importerar grejer från det stora landet i öst, och nästa sändning blir det en sådan tänkte jag om det nu inte blir jäkligt bra med originalrampen.

Lämna en kommentar:

• Kjell Fohrman
    svarade
    Nja, det blir inget rent växtkar som mitt 960 förrän jag fått hem mh-rampen. Funderar även på att köra ett strikt rotkar med bara väldigt lite växter och mycket rötter, då gör sig bakgrunden bäst.
    Låter snyggt och "naturligt" - ser fram emot att få se detta.
    Men då behöver du ju inga MH belysningar och sparar en hel del pengar - fast det klart - det finns jäkligt billiga begagnade MH- belysningar att köpa idag så dessa är nog de billigaste armaturerna idag .

Lämna en kommentar:

• ansjo
    svarade
    Nja, det blir inget rent växtkar som mitt 960 förrän jag fått hem mh-rampen. Funderar även på att köra ett strikt rotkar med bara väldigt lite växter och mycket rötter, då gör sig bakgrunden bäst.

Lämna en kommentar:

• Inger H
    svarade
    Växtkar med discus - eller hur?.

//Inger

Lämna en kommentar:

• ansjo
    svarade
    Det blir i 720-litaren när den blir färdig, en annan har ju lite närmare till se ställena som serverad diskus till oss.

Lämna en kommentar:

• Bluewing
    svarade
    720 liter Akvastabil

Riktigt kul att se vad du kommer att lockas av för Discus under jaktens gång Vad ska du ha den i för kar?

Lämna en kommentar:

• ansjo
    svarade
    Här händer det inte så mycket, alldeles för fint väder för att byta bakgrund i ett kyligt garage.

Även mina funderingar på fiskval har börjat svänga, jag börjar bli ganska sugen på diskus igen då det var ett tag sedan jag hade det senast. Bluewing kommer hit om nästan 2 veckor, och vi ska ut på diskusjakt som även jag kan dra nytta av!

Lämna en kommentar:

Arbetssätt...