720 liter Akvastabil

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

• Inger H
    svarade
    Skickar styrkekramar Anders!

//Inger

Lämna en kommentar:

• Bluewing
    svarade
    720 liter Akvastabil

Håller med dig Pia. Vilken tragedi egentligen. Hur blir detta för dig Anders? Hur mår du i det som skett?

Lämna en kommentar:

• PiaJo
    svarade
    Det gör ont så långt in i hjärtat det går att nå när jag läser detta då här på morgonen, hoppas du orkar att ge oss en uppdatering om hur det gick vidare under natten.

Lämna en kommentar:

• Inger H
    svarade
    Ingen rolig läsning .

//Inger

Lämna en kommentar:

• ansjo
    svarade
    720 liter Akvastabil

Det ser inte något vidare ut, skulle tro att kanske ett par tre klarar sig...

Lämna en kommentar:

• lillfrasse
    svarade
    Hur gick det med scalarerna då?

Lämna en kommentar:

• ansjo
    svarade
    720 liter Akvastabil

De flesta malarna ser ut att ha klarat sig, de minsta L184 strök med

Lämna en kommentar:

• lillfrasse
    svarade
    Tråkig läsning det kan gå fort om man får på för mycket kolsyra. Här skruvade en arg unge upp kolsyran en gång på någon timme simmade alla fiskar ryggsinm.

Lämna en kommentar:

• Mathias Nilsson
    svarade
    Helt galet

Lämna en kommentar:

• ansjo
    svarade
    720 liter Akvastabil

Nä, men den var nog för lågt ställd nu i början...

Lämna en kommentar:

• Mathias Nilsson
    svarade
    720 liter Akvastabil

Ursprungligen postat av ansjo
    Så har jag med.
    Är precis färdig med ett 150% vattenbyte, och det ser inget vidare ut. Alla skalarerna är halvdöda, likaså alla L-malar. Ungdödarna är helt ok, likaså de flesta pansarmalarna. De andra Cikliderna verkar ok, resultatet får vi se i morgon...
    Det var inte pumpen, utan co2 som skenat iväg.
    Kör du utan controller?

Lämna en kommentar:

• ansjo
    svarade
    720 liter Akvastabil

Så har jag med.
    Är precis färdig med ett 150% vattenbyte, och det ser inget vidare ut. Alla skalarerna är halvdöda, likaså alla L-malar. Ungdödarna är helt ok, likaså de flesta pansarmalarna. De andra Cikliderna verkar ok, resultatet får vi se i morgon...
    Det var inte pumpen, utan co2 som skenat iväg.

Lämna en kommentar:

• KristianE
    svarade
    Jag har också problem med att "genomföringen" mellan akvariet och bakgrunden blir igensatt, jag löste det på enklast möjliga vis. Jag gjorde en överrinning på bakgrunden och petade dit en liten bit filtermatta för att stoppa fiskarna i mesta möjliga mån.
    Fördelen är ju att nivån på framsidan håller sig ganska bra även om det dunstar ganska rejält i burken.

Om inte annat är det ju ett bra sätt att säkerställa att pumpen inte går torr.

Lämna en kommentar:

• ansjo
    svarade
    Ursprungligen postat av PiaJo
    Nä, det får vi verkligen hoppas, det kanske inte ha gå så lång tid innan hon reagerade/såg det och ringde dig.
    Nä, det gick tydligen väldans fort. Det var tösen som var vaken, en extrakram till henne ikväll!

Ursprungligen postat av Inger H
    Anders, strunta i allt vad CO2 innebär - det växer ändå och du slipper allt meckande .

//Inger
    Nä, jag tycker ju det är kul, sedan vill jag kolla hur långt man kan gå med lite ljus och co2. Det är nålventilen jag inte är nöjd med, den har stoppat gasen efter en stund flera gånger. Knackar man sedan till på den och öppnar så börjar det puttra igen. Kanske den har blivit lite väl öppnade denna gången...får köpa en ny!

Lämna en kommentar:

• Inger H
    svarade
    Anders, strunta i allt vad CO2 innebär - det växer ändå och du slipper allt meckande .

//Inger

Lämna en kommentar:

Arbetssätt...