720 liter Akvastabil

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

• PiaJo
    svarade
    Nä, det får vi verkligen hoppas, det kanske inte ha gå så lång tid innan hon reagerade/såg det och ringde dig.

Lämna en kommentar:

• ansjo
    svarade
    Inget som ett litet vattenbyte fixar. Bara fiskarna inte tagit skada...

Lämna en kommentar:

• PiaJo
    svarade
    Ok, hoppas det inte blir värre och att du löser det utan att behöva greja allt för mycket inatt

Lämna en kommentar:

• ansjo
    svarade
    Det är Eheims kraftpaket som ligger längst upp, och blir det rastret tätt börjar den suga luft ganska tidigt. Suger den luft får den inte rätt kylning, och då blir den fort varm och blir som en rejäl doppvärmare....
    Vill inte ha den längre ner heller, för då blir det ganska mycket vatten som är bakom bakgrunden som pumpas fram...men får nog sätta dit ett raster till istället. Om det nu är detta som är problemet.

Lämna en kommentar:

• PiaJo
    svarade
    Ops.. Hoppas det löser sig, kan den bli så varm så att den höjer tempen så mycket ? eller det kanske blir så sammantaget med mycket lysrör som avger värme, pump som blir varm..

Lämna en kommentar:

• ansjo
    svarade
    Pratade precis med henne, och det verkar vara vattentempen som spökar. Troligen ett raster som blivit tätt och vattennivån sjunkit och pumpen gått lite varm...

Lämna en kommentar:

• PiaJo
    svarade
    Ursprungligen postat av ansjo
    Den nya reaktorn funkar skitbra, så bra att frugan ringde nyss och sa att alla fiskar nästan är döda...så hon fick stänga gasen och öppna luckan så det kommer ner mer syre till karet då ytcirkulationen är bra. Hoppas det räcker, kommer inte hem förrän om ett par timmar...
    Åh, shit.. Hoppas det går väl, tur att hon var hemma.

Lämna en kommentar:

• ansjo
    svarade
    Ursprungligen postat av HWH
    Det står ju max 8x39 i specifikationen. Vad dumt om det inte får plats
    Då bör det få plats, får nog kolla på den biten jag med. 2 rör till hade inte varit helfel.
    För min del är det nog med ett rörpar till, då jag har en BTN Malawi som bygger ut från bakrutan 8-10 cm...

Lämna en kommentar:

• ansjo
    svarade
    Den nya reaktorn funkar skitbra, så bra att frugan ringde nyss och sa att alla fiskar nästan är döda...så hon fick stänga gasen och öppna luckan så det kommer ner mer syre till karet då ytcirkulationen är bra. Hoppas det räcker, kommer inte hem förrän om ett par timmar...

Lämna en kommentar:

• HWH
    svarade
    Det står ju max 8x39 i specifikationen. Vad dumt om det inte får plats

Lämna en kommentar:

• ansjo
    svarade
    Rampens bredd. Tror inte det får plats ytterligare en rad med rör, tyvärr...

Lämna en kommentar:

• HWH
    svarade
    Ja men shit vad bra. Tack! Vad menar du med max4x39? Vad är det som begränsar?

Lämna en kommentar:

• ansjo
    svarade
    Jag har 4 rör, men hade gärna haft det dubbla. Tror tyvärr att jag har maximalt antal nu...4x39W.
    PWSS har nog vad du söker http://www.pwss.se/home.php?cat=955

Lämna en kommentar:

• HWH
    svarade
    Liten fråga. I mitt kar sitter den e hållare för 2 lysrör, men det finns ju många spår i locket. Hur många har du och vet du var man får tag i en till hållare. Skulle ju i alla fall vilja ha 4 rör.

Lämna en kommentar:

• Knax
    svarade
    Precis... Håller med om det estetiska. Men det är ju kanske inte så enkelt att få ut vattnet därifrån. Det är ett litet kar och kammaren för värmare, filterinlopp och utlopp blir ju inte heller den särskilt stor. Jag funderar vidare. Tack!

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Lämna en kommentar:

Arbetssätt...