720 liter Akvastabil

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Einarsson
    • May 2012
    • 2956

    Ursprungligen postat av Bluewing
    4WD är lite som med luftkonditionering. Har man haft det så är det svårt att tänka sig vara utan.....
    Så är det med allt, och det är tillverkarna extremt medvetna om, just därför de är så snälla ibland och skickar med massa utrustning utan extra kostnad för de vet att du kommer betala för det nästa gång. De är som knarklangare.
    350L Diskus

    Kommentar

    • Bluewing

      • August 2012
      • 10522

      720 liter Akvastabil

      Typ [emoji6]
      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
      Juwel Lido 120

      Kommentar

      • PiaJo

        • August 2009
        • 13001

        Ursprungligen postat av PiaJo
        får jag min vilja igenom så byter jag från svart till silver, Mitsubishi till Suzuki, liten till lite större och fyrhjulsdrift
        men vi har inte "diskuterat" klart detta än... Men åker gubben ny bil så varför inte jag mn nuvarande ju trots allt lite gammal nu, den är ju två år
        Ursprungligen postat av Mr Woods
        Köp nya A-klassen (Mercedes-Benz), tycker den är rätt läcker (om man nu kan acceptera framhjulsdrift...).
        Nope.. blir ingen merca eller annat märke, fast volvohade jag gärna tackat jag till men det är en annan prislapp då men jag har världens bästa service om jag kör Mitsubishi eller Suzuki, kompisen säljer dessa märken och han brukar säga till nån dag innan attt nu är det dags för service och sen kommer han och byter sin bil mot min bil här hemma när det är dags
        Senast redigerad av PiaJo; 08 December 2014, 08:51.
        /PIA

        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

        Kommentar

        • PiaJo

          • August 2009
          • 13001

          Ursprungligen postat av ansjo
          Landrover Evoque är för jädra frän, högt på min önskelista!

          Samma här och även BMW X6... men då får jag råna en bank eller nåt först
          /PIA

          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Vafalls! Här sitter man inlåst i en studio och spelar in, och så shoppas det loss å det grövsta!
            Lite bilder på nyförvärven kunde vara kul, Anders (bilen kan du skippa - den ser jag snart ändå).

            Kommentar

            • ansjo
              • November 2005
              • 29967

              Jodå, nog hade jag gärna lagt ut bilder på den men den är än så länge bara planerad...man får vänta som ett barn på julafton ända till början på mars.
              /Anders

              Medlem i NCS - givetvis!

              Kommentar

              • Mr Woods
                • March 2013
                • 3409

                Ursprungligen postat av Bluewing
                För egen del så äääälskar jag min nya Subaru Outback. Inte snygg, snarare fulsnygg, men fantastisk på dålig väg, att dra tungt och med nya automaten så blir det silkeslent hela vägen. Robust som en gammal 740 där allt är rejält gjort. Kommer att ha kvar den länge. Har haft 2 andra outback förut och aldrig haft ett enda fel utan det är bara service man gör på verkstan ;-)
                Jag tror dig!
                Hade själv velat ha en Subaru Legacy 3.0, men det finns ju inga begagnade. Subaruägarna verkar behålla sina bilar och jag vägrar köpa nytt...

                Kommentar

                • Einarsson
                  • May 2012
                  • 2956

                  Subaru är ingen jättevanlig bil generellt i sverige tror jag inte? Eller har jag fel, sen som du säger tenderar Subarufolket att köra sina bilar i graven. :-)
                  350L Diskus

                  Kommentar

                  • Bluewing

                    • August 2012
                    • 10522

                    Ursprungligen postat av Mr Woods
                    Jag tror dig!
                    Hade själv velat ha en Subaru Legacy 3.0, men det finns ju inga begagnade. Subaruägarna verkar behålla sina bilar och jag vägrar köpa nytt...
                    Japp. Så är det. De 2 jag haft har det varit kö på vid försäljning och de har sålts osedda [emoji6]
                    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                    Juwel Lido 120

                    Kommentar

                    • ansjo
                      • November 2005
                      • 29967

                      Förr när jag jagade mer, hade en i jaktlaget en Subaru Forrester. Där han inte kom fram kom ingen annan heller fram, så det var mångas önskebil då.
                      /Anders

                      Medlem i NCS - givetvis!

                      Kommentar

                      • ansjo
                        • November 2005
                        • 29967

                        Ursprungligen postat av Einarsson
                        Framhjulsdrift kan man leva med sålänge det inte är 250+ hästar ner i backen, då blir det däcksoppa snabbt. :-) Klart det är roligare med 4wd men är det ingen "sportbil" man har så går det bra utan.
                        Tur det bara är 245 kusar då...
                        Det är stor skillnad när man ska iväg och har 4-hjulsdrift mot framhjulsdrift. Detta är nog det jag kommer att sakna mest, men inte så mycket att göra åt i nuläget. Volvos nya motorer har ännu inte detta, utan då får man köra på de gamla 5-cylindriga motorerna med den gamla växellådan. Det är stor skillnad på den nya 8-stegade automaten och nya motorn, känns betydligt modernare än den gamla.
                        /Anders

                        Medlem i NCS - givetvis!

                        Kommentar

                        • Einarsson
                          • May 2012
                          • 2956

                          Jag vill inte ha automat. Och nya motorarkitekturen är ju helt otrolig. Äckligt imponerad att ändå "lilla volvo" i relation till andra tillverkare har tagit fram den just nu bästa motorn på marknaden i princip.

                          Det finns ingen som helst mening att just nu går att köpa en volvo med den gamla motorn. Den nya är fantastisk då är det bättre att vänta på den. :-)

                          EDIT: Du kunde ju gått halva vägen och köpte en beemer med bakhjulsdrift istället. ;D (jag är dock inget fan av BMW och skulle aldrig köpa en :P) Det är roligt med fyrhjulsdrift uppe i fjällen.
                          Senast redigerad av Einarsson; 08 December 2014, 13:20.
                          350L Diskus

                          Kommentar

                          • Inger H

                            • December 2008
                            • 11247

                            Vad sägs om en gammal fyrhjulsdriven Toyota Raw4 årsmodell -98, går som en klocka år ut och år in med årlig service förstås
                            Sen förstås en Cheva pickis, som hämtades tillsammans med några Diskusar söderöver, för länge sen känns det som.
                            Hmmm, man platsar nog inte in i gänget

                            //Inger
                            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                            Kommentar

                            • Mu(sic)
                              • March 2012
                              • 2305

                              720 liter Akvastabil

                              Ursprungligen postat av Inger H
                              Vad sägs om en gammal fyrhjulsdriven Toyota Raw4 årsmodell -98, går som en klocka år ut och år in med årlig service förstås
                              Sen förstås en Cheva pickis, som hämtades tillsammans med några Diskusar söderöver, för länge sen känns det som.
                              Hmmm, man platsar nog inte in i gänget

                              //Inger
                              Gör inte jag heller med min Audi A3 1,6 -03. Men för mej är den en ren lyxbil som går som en räser, har ac och riktikgt bra ljud i stereon ( utomordentligt viktigt ) [emoji2] Dessutom skruvar sonen Audi så...

                              Kommentar

                              • Shepard

                                • March 2003
                                • 13992

                                Ursprungligen postat av Inger H
                                Vad sägs om en gammal fyrhjulsdriven Toyota Raw4 årsmodell -98, går som en klocka år ut och år in med årlig service förstås
                                Sen förstås en Cheva pickis, som hämtades tillsammans med några Diskusar söderöver, för länge sen känns det som.
                                Hmmm, man platsar nog inte in i gänget

                                //Inger
                                Hehe, med en Toyota Prius 3 -09 (eller 10, osäker på hur de räknar, eftersom tidiga 09 var Prius 2) så platsar nog inte jag heller i gänget. Men den är otroligt skön att köra i stan, med sin steglösa automatiska transmission. Och den funkar även på motorväg, särskilt om man trycker in knappen som heter Power mode Visst, den blir ju ingen Porschedödare för det, och det är heller inte särskilt viktigt för mig, men lite kvickare gasrespons och rivigare motorljud blir det ju. Stereon är bra, men använder mest AUX-ingången, kopplad till min MP3-spelare. Radio förekommer aldrig i min bil.

                                Hmm, slänger en blick på trådens titel och... Om känner att så mycket mer OT kan det knappast bli Men det var ju trådskaparen som började.
                                Senast redigerad av Shepard; 09 December 2014, 12:21.
                                "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                                Min profil
                                Mitt galleri

                                Kommentar

                                Arbetssätt...