720 liter Akvastabil

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PiaJo

    • August 2009
    • 13001

    Mår snyggingarna bra?
    /PIA

    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

    Kommentar

    • ansjo
      • November 2005
      • 29967

      Jadå, lekparet med F1 Guinacara sp.Jatupu är bra framme och visar sig, men lekparet VF Guinacara sp.Tukutu gömmer sig under rötterna och är inte alls lika villiga att komma fram. Hoppas det bara är tillfälligt, då jag tror de är ganska ensamma i Sverige...vill verkligen inte förlora någon av dessa juveler.
      /Anders

      Medlem i NCS - givetvis!

      Kommentar

      • PiaJo

        • August 2009
        • 13001

        Håller tummarna för att det bara är tillfälligt. Grymt sköna och snygga fiskar, känns bra i både hjärtat och magen att du fått tag på dessa skall bli spännande att få se dessa vid tillfälle.
        /PIA

        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

        Kommentar

        • ansjo
          • November 2005
          • 29967

          De nya invånarna är inte riktigt på hugget, mina VF Guianacara sphenozona "Rio Takutu" är lite slitna, och hänger mest under rötterna. Gräver som satiken, hannen och honan har nog fått lite bonk under gårdagen. Hoppas de reder ut innan jag får ta ut skiljsmässa på dem.
          Paret Guinacara sp. rio jatupu är mer i form, men de var F1 om det kanske har mer med saken att göra. Hoppas de känner sig mer hemma så småningom, så jag kan fota dem. De är så jäkla snygga, och har ett litet blått band under ögonen som jag inte sett någon annan Guinacara ha.

          Den danska manne Sören vi var hemma hos hade även ett rejält gäng med VF Biotodoma Cupida, som var något av det snyggaste jag någonsin sett. Hade de varit till salu hade jag lätt köpt hela gruppen och levt på makaroner resten av månaden! Där var 4 par, och tre av paren har han haft lek på...den karamellen tåls att suga på.
          /Anders

          Medlem i NCS - givetvis!

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Ursprungligen postat av ansjo
            De nya invånarna är inte riktigt på hugget, mina VF Guianacara sphenozona "Rio Takutu" är lite slitna, och hänger mest under rötterna. Gräver som satiken, hannen och honan har nog fått lite bonk under gårdagen. Hoppas de reder ut innan jag får ta ut skiljsmässa på dem.
            Paret Guinacara sp. rio jatupu är mer i form, men de var F1 om det kanske har mer med saken att göra. Hoppas de känner sig mer hemma så småningom, så jag kan fota dem. De är så jäkla snygga, och har ett litet blått band under ögonen som jag inte sett någon annan Guinacara ha.

            Den danska manne Sören vi var hemma hos hade även ett rejält gäng med VF Biotodoma Cupida, som var något av det snyggaste jag någonsin sett. Hade de varit till salu hade jag lätt köpt hela gruppen och levt på makaroner resten av månaden! Där var 4 par, och tre av paren har han haft lek på...den karamellen tåls att suga på.
            Det skall bli spännande att få kolla in lite foton på dina nyförvärv!
            Sören-Manden har ju uppenbarligen ett gäng smällkarameller att suga på, kanske en liten tripp lite längre fram?

            Kommentar

            • ansjo
              • November 2005
              • 29967

              Gärna det, kanske man har övertalat honom att släppa Cupidon...Vi frågade honom om det finns någon fisk han inte kan tänka sig sälja, och dessa var en av sorterna. Den andra var Geophagus pellegrini, också en riktig raritet.
              Nackdelen är att han bor på Jylland, så det blir inte riktigt rätt väg om man kör den "vanliga" vägen. Men omvägar har man ju kört förr.
              /Anders

              Medlem i NCS - givetvis!

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Ursprungligen postat av ansjo
                Gärna det, kanske man har övertalat honom att släppa Cupidon...Vi frågade honom om det finns någon fisk han inte kan tänka sig sälja, och dessa var en av sorterna. Den andra var Geophagus pellegrini, också en riktig raritet.
                Nackdelen är att han bor på Jylland, så det blir inte riktigt rätt väg om man kör den "vanliga" vägen. Men omvägar har man ju kört förr.
                Jodu, jag är gärna co-driver.

                Kommentar

                • ansjo
                  • November 2005
                  • 29967

                  Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                  Jodu, jag är gärna co-driver.
                  Taget!
                  /Anders

                  Medlem i NCS - givetvis!

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    Ursprungligen postat av ansjo
                    Taget!
                    Goody!

                    Kommentar

                    • PiaJo

                      • August 2009
                      • 13001

                      Ursprungligen postat av ansjo
                      De nya invånarna är inte riktigt på hugget, mina VF Guianacara sphenozona "Rio Takutu" är lite slitna, och hänger mest under rötterna. Gräver som satiken, hannen och honan har nog fått lite bonk under gårdagen. Hoppas de reder ut innan jag får ta ut skiljsmässa på dem.
                      Paret Guinacara sp. rio jatupu är mer i form, men de var F1 om det kanske har mer med saken att göra. Hoppas de känner sig mer hemma så småningom, så jag kan fota dem. De är så jäkla snygga, och har ett litet blått band under ögonen som jag inte sett någon annan Guinacara ha.

                      Den danska manne Sören vi var hemma hos hade även ett rejält gäng med VF Biotodoma Cupida, som var något av det snyggaste jag någonsin sett. Hade de varit till salu hade jag lätt köpt hela gruppen och levt på makaroner resten av månaden! Där var 4 par, och tre av paren har han haft lek på...den karamellen tåls att suga på.
                      Gott att höra att merparten är ok, de andra kommer säkert fram

                      Cupiodosarna var nåt i hästväg, snyggare har jag inte ens sett på bild De var verkligen nudel-läge på dem om de varit till salu.
                      /PIA

                      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                      Kommentar

                      • ansjo
                        • November 2005
                        • 29967

                        Sorry för länkarna, men så här ser mina G. sp.Rio jatupu ut när de har börjat känna sig hemma
                        /Anders

                        Medlem i NCS - givetvis!

                        Kommentar

                        • c90368

                          • September 2006
                          • 5973

                          Ursprungligen postat av ansjo
                          Sorry för länkarna, men så här ser mina G. sp.Rio jatupu ut när de har börjat känna sig hemma
                          Väldigt lik Cupido och det jag gillar med dessa är att det är väldigt mycket "fisk" i dem. Vissa förstår, andra kliar sig i huvudet och undrar om inte alla fiskar är fiskar
                          Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                          http://www.youtube.com/user/c90368
                          /Maths

                          Kommentar

                          • Mathias Nilsson
                            • July 2011
                            • 6552

                            Ursprungligen postat av ansjo
                            Sorry för länkarna, men så här ser mina G. sp.Rio jatupu ut när de har börjat känna sig hemma
                            Fantastiska fiskar. Jag är nästan sugen på en balja med något liknande. Jag njuter av dina istället..

                            Vi borde dricka kaffe snart.
                            http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                            "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                            Kommentar

                            • ansjo
                              • November 2005
                              • 29967

                              Ursprungligen postat av c90368
                              Väldigt lik Cupido och det jag gillar med dessa är att det är väldigt mycket "fisk" i dem. Vissa förstår, andra kliar sig i huvudet och undrar om inte alla fiskar är fiskar
                              Huvudet på spiken där, Maths!
                              /Anders

                              Medlem i NCS - givetvis!

                              Kommentar

                              • ansjo
                                • November 2005
                                • 29967

                                Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
                                Fantastiska fiskar. Jag är nästan sugen på en balja med något liknande. Jag njuter av dina istället..

                                Vi borde dricka kaffe snart.
                                Definitivt!
                                /Anders

                                Medlem i NCS - givetvis!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...