720 liter Akvastabil

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    Anders det där vattenprovet med glaset, PH visade samma värde efter ett dygn. Vad trodde du skulle hända?

    //Inger
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • ansjo
      • November 2005
      • 29967

      Om du har tex co2 i vattnet så hade det luftat ut sig, och då ändrar sig även pH:t. Nu vet du vad du har för ph ut från kranen och att det håller sig där.
      /Anders

      Medlem i NCS - givetvis!

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        Ursprungligen postat av ansjo
        Om du har tex co2 i vattnet så hade det luftat ut sig, och då ändrar sig även pH:t. Nu vet du vad du har för ph ut från kranen och att det håller sig där.
        Ok, då förstår jag

        //Inger
        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        • ansjo
          • November 2005
          • 29967

          På lördag blir det en liten resa i akvaristikens tecken söderöver igen, denna gången Danmark. Ska bli riktigt trevligt att fylla på akvarierna här hemma med lite ovanligare fisk.
          /Anders

          Medlem i NCS - givetvis!

          Kommentar

          • PiaJo

            • August 2009
            • 13001

            Ursprungligen postat av ansjo
            På lördag blir det en liten resa i akvaristikens tecken söderöver igen, denna gången Danmark. Ska bli riktigt trevligt att fylla på akvarierna här hemma med lite ovanligare fisk.
            Skall bli mycket trevligt, jag skall nog få med mig en och annan påse hem jag med
            /PIA

            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

            Kommentar

            • Inger H

              • December 2008
              • 11247

              Ibland så undrar jag hur många kar ni "resenärer" har egentligen, dom fylls ju på stup i kvart

              //Inger
              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

              Kommentar

              • PiaJo

                • August 2009
                • 13001

                Jag har sju små jag har faktiskt ganska lite fisk i mina kar så jag kan fylla på lite till utan att det blir "fullt" sen har jag ett kar där jag flyttat över fisk som skall säljas på auktionen.
                /PIA

                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                Kommentar

                • Inger H

                  • December 2008
                  • 11247

                  Ursprungligen postat av PiaJo
                  Jag har sju små jag har faktiskt ganska lite fisk i mina kar så jag kan fylla på lite till utan att det blir "fullt" sen har jag ett kar där jag flyttat över fisk som skall säljas på auktionen.
                  Jag har också ganska så tomt i mina bara fyra, men hittar ingenting att fylla på med. "Listorna" har inte fyllt på med något nytt spännande på jättelänge Fast å andra sidan så gäller "gamla" godingar också långt

                  //Inger
                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                  Kommentar

                  • PiaJo

                    • August 2009
                    • 13001

                    Vad är det du skulle vilja ha för fisk? Vad finns det för fisk i de olika affärerna i stan, de måste väl finnas nåt kul utan att du jämt måste beställa, ibland så får jag iallafall inspiration att åka och kika lite
                    /PIA

                    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                    Kommentar

                    • Rufus
                      • January 2005
                      • 866

                      Sju och bara fyra..roligt att kunna variera sig lite. Men jag har precis skaffat kar nr två och är jätteglad för det, planera är så kul! Håller på att bära hem sten, fick ringa efter sonen häromdagen då det blev tyngre än jag trodde. Snäll som han är kom han och bar hem mammas sten..i ösregnet, tur att man bor på landet! Kunde nog anses knäpp av grannar annars!
                      // Annicka

                      Kommentar

                      • PiaJo

                        • August 2009
                        • 13001

                        Ursprungligen postat av Rufus
                        Sju och bara fyra..roligt att kunna variera sig lite. Men jag har precis skaffat kar nr två och är jätteglad för det, planera är så kul! Håller på att bära hem sten, fick ringa efter sonen häromdagen då det blev tyngre än jag trodde. Snäll som han är kom han och bar hem mammas sten..i ösregnet, tur att man bor på landet! Kunde nog anses knäpp av grannar annars!
                        Kul, man måste börja nånstans sonen här hemma med har fått hjälpa mamma att konka sten
                        /PIA

                        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                        Kommentar

                        • Rufus
                          • January 2005
                          • 866

                          Ursprungligen postat av PiaJo
                          Kul, man måste börja nånstans sonen här hemma med har fått hjälpa mamma att konka sten
                          Jo det är kul, jag har skyndat långsamt. Första karet inköptes på 80-talet, det jag har nu 2002..så jag är imponerad av alla som har en hel samling av olika kar , men nu ska jag alltså ha två samtidigt, en ökning på 100%!
                          // Annicka

                          Kommentar

                          • Inger H

                            • December 2008
                            • 11247

                            Ursprungligen postat av PiaJo
                            Vad är det du skulle vilja ha för fisk? Vad finns det för fisk i de olika affärerna i stan, de måste väl finnas nåt kul utan att du jämt måste beställa, ibland så får jag iallafall inspiration att åka och kika lite
                            Jag velar på vad jag ska ha för en lite ciklid i flaggkaret. Affärerna och jag beställer från dom två listor som finns att tillgå för oss, så det finns sällan något som får ögonen att tindra .

                            //Inger
                            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                            Kommentar

                            • PiaJo

                              • August 2009
                              • 13001

                              Är det Imazo och akvarieteknik?
                              /PIA

                              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                              Kommentar

                              • ansjo
                                • November 2005
                                • 29967

                                Då var fisken inkoppad efter vår lilla Danmarkstripp på nästan 100 mil. För en gångs skull köpte jag inget som inte var beställt, men jag var bra sugen på en liten grupp Gymnogeophagus balzinii som fanns på Sandby ciklidhobby.
                                /Anders

                                Medlem i NCS - givetvis!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...