720 liter Akvastabil

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    Det blir en spännande fortsättning . Kanske han har lite i garderoben sen tidigare också.

    //Inger
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • Ken Olofsson
      • November 2006
      • 8014

      tja, är han "renhårig" så hade ansjo fått tillbaka cashen ganska fort.

      hade ett sådant fall själv för nått år sedan, köpte en kaninbur, skickade in
      ett par hundralappar, och överenskommet att jag skulle hämta buren ett par
      veckor senare, ringde han dagen innan jag kör dit, bara för att kolla att allt
      är OK, då hade hans dotter ändrat sig, ville ha kanin igen, så den fanns inte
      till salu, fick pengarna i ett kuvert 3 dagar senare med ett litet förlåtbrev från
      hans lilla dotter.


      ditt case påminner lite om mitt case, gäller dock inte fisk, utan en mojäng till
      en husvagn, skillnaden är dock att jag vet vart han bor, kan hans nummer, och
      har en syster som bor 50 meter från han. Gjorde affären för en vecka sedan,
      ligger ute med 1000, de sista dagarna har han slutat svara i telefon och på mail.
      Samtidigt säger syrran att deras hus ser nersläckt ut, kanske hänt något, men de
      har förmodligen inte försvunnit helt, bilar och husvagn står på deras uppfart.
      Kanske hänt nått, kanske på sjukhus. Ger det ett tag till innan jag yrar mer.
      Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
      Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

      Kommentar

      • Bluewing

        • August 2012
        • 10522

        720 liter Akvastabil

        Lite OT kanske, men det är så himla kul att äntligen få läsa en flod av inlägg från Ken här på Zoopet. Befriande att läsa inlägg som är så behagligt oberäkneliga. Kul att ha dig här igen
        Sedan får det räcka med välförtjänt smörande.
        Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
        Juwel Lido 120

        Kommentar

        • Ken Olofsson
          • November 2006
          • 8014

          hysteriskt anfall av zoopetande nu när motivationen på jobbet är 3 våningar
          under källarnivån, dvs jag orkar inte med att yra om saker och ting som skall
          hända här efter jul, för då är jag inte kvar.

          så, valet är ju, rulla tummar eller zoopeta.

          Blir ju lätt lite zoopetande när jag allvarligt funderar på att slänga upp ett akrylkar
          i den nya datorhörnan.
          Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
          Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

          Kommentar

          • Jesper Broman
            • November 2012
            • 3445

            Sv: 720 liter Akvastabil

            Ursprungligen postat av ansjo
            Sådär, då har man suttit hos polisen en stund. Har nu polisanmält hela grejen, och det känns ganska skönt.
            Killen har fått så många chanser och detta skulle varit gjort tidigare som sagt, men så tror man gott om andra människor. Det som retar mig mest är inte pengarna, utan den nonchalans jag mött med att inte få ett enda svar vare sig från PM, sms, mail eller telefon. Fattar liksom inte något av hela grejen, tråkiga saker och ting försvinner inte bara för att man inte svarar.

            Polisen trodde nog att detta ärende skulle gå vidare, dels har de en egen grupp som bara håller på med internetbedrägerier (som ligger i Varberg) och sedan fick de även så mycket uppgifter av mig med vår "konversation" eller vad man ska kalla det. Har ju även luskat reda på telefonnumer osv, så det lär inte vara så svårt att få tag på honom....fortsättning följer.
            Häng ut honom med namn och var han bor så kanske du kan förhindra att någon annan råkar ut för samma sak!

            Edit: glömde ju säga att det var skitbra gjort att anmäla

            Kommentar

            • ansjo
              • November 2005
              • 29967

              Ursprungligen postat av Jesper Broman
              Häng ut honom med namn och var han bor så kanske du kan förhindra att någon annan råkar ut för samma sak!

              Edit: glömde ju säga att det var skitbra gjort att anmäla
              Nja, trots att jag kanske skulle vilja det så tycker jag ändå inte att det är juste. Och speciellt inte nu när anmälan är gjord, tror det kan slå tillbaka isf...?
              /Anders

              Medlem i NCS - givetvis!

              Kommentar

              • Jesper Broman
                • November 2012
                • 3445

                Sv: 720 liter Akvastabil

                Det har du iofs rätt i
                Men att det inte skulle va juste är ju helt upp till dig
                Men jag skulle nog gjort det, hämnden är ljuv heter det ju

                Kommentar

                • PiaJo

                  • August 2009
                  • 13001

                  Håller med Anders men visst hade det varit gott att hänga ut denne men det är bättre att ha köra "rent spel" från Anders sida nu när polisen är inkopplad...
                  /PIA

                  Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                  Kommentar

                  • Jesper Broman
                    • November 2012
                    • 3445

                    Sv: 720 liter Akvastabil

                    Ursprungligen postat av PiaJo
                    Håller med Anders men visst hade det varit gott att hänga ut denne men det är bättre att ha köra "rent spel" från Anders sida nu när polisen är inkopplad...
                    Japp jag ger mig, det är helt rätt

                    Skickat från min GT-S5570 via Tapatalk 2

                    Kommentar

                    • ansjo
                      • November 2005
                      • 29967

                      Händerna i luften kanske?
                      /Anders

                      Medlem i NCS - givetvis!

                      Kommentar

                      • PiaJo

                        • August 2009
                        • 13001

                        Ursprungligen postat av jesper broman
                        japp jag ger mig, det är helt rätt

                        skickat från min gt-s5570 via tapatalk 2
                        /PIA

                        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                        Kommentar

                        • lillfrasse
                          • February 2002
                          • 2228

                          Måste vara med en lättande suck som ärrendet är lämnat vidare. Blir intressant att se vad som sker.
                          Simma lungt..
                          Lillfrasse..

                          Kommentar

                          • HWH
                            • March 2013
                            • 2310

                            Ursprungligen postat av Ken Olofsson
                            tja, är han "renhårig" så hade ansjo fått tillbaka cashen ganska fort.

                            hade ett sådant fall själv för nått år sedan, köpte en kaninbur, skickade in
                            ett par hundralappar, och överenskommet att jag skulle hämta buren ett par
                            veckor senare, ringde han dagen innan jag kör dit, bara för att kolla att allt
                            är OK, då hade hans dotter ändrat sig, ville ha kanin igen, så den fanns inte
                            till salu, fick pengarna i ett kuvert 3 dagar senare med ett litet förlåtbrev från
                            hans lilla dotter.


                            ditt case påminner lite om mitt case, gäller dock inte fisk, utan en mojäng till
                            en husvagn, skillnaden är dock att jag vet vart han bor, kan hans nummer, och
                            har en syster som bor 50 meter från han. Gjorde affären för en vecka sedan,
                            ligger ute med 1000, de sista dagarna har han slutat svara i telefon och på mail.
                            Samtidigt säger syrran att deras hus ser nersläckt ut, kanske hänt något, men de
                            har förmodligen inte försvunnit helt, bilar och husvagn står på deras uppfart.
                            Kanske hänt nått, kanske på sjukhus. Ger det ett tag till innan jag yrar mer.
                            Det är lugnt grabben, du vet var hans brevlåda bor.

                            Skämt åsido, jag förstår inte att folk försöker svindla folk på så pass små summor. Vad får man för ett par tusen kronor? Knappast något som gör de värt att göra nåt brottsligt. Eller så tror de att man inte orkar ta det vidare.
                            /Helena,
                            Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              Ursprungligen postat av HWH
                              Det är lugnt grabben, du vet var hans brevlåda bor.

                              Skämt åsido, jag förstår inte att folk försöker svindla folk på så pass små summor. Vad får man för ett par tusen kronor? Knappast något som gör de värt att göra nåt brottsligt. Eller så tror de att man inte orkar ta det vidare.
                              2000 kr är mycket pengar, i alla fall för mig.

                              //Inger
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • HWH
                                • March 2013
                                • 2310

                                Ursprungligen postat av Inger H
                                2000 kr är mycket pengar, i alla fall för mig.

                                //Inger
                                För att göra något brottsligt för?
                                /Helena,
                                Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...