720 liter Akvastabil

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    Jodå, här skall hoppas och klappas!

    Kommentar

    • Likan
      • April 2012
      • 2611

      Ursprungligen postat av ansjo
      Nu har avfuktaren troligen gjort vad den kan med vardagsrummet, och ommöbleringen blir troligen på fredag innan jag jobbar natthelg. Börjar bli lite sugen på att dra igång nu, och oflytet bör vara över...hoppas jag.
      Klarade sig golvet i övrigt? = slipper riva upp det? Skönt för dig isf!

      Ursprungligen postat av ansjo
      Äntligen, idag har jag möblerat om i vardagsrummet, och ordnat till akvariet så det står på sin plats och i våg!
      Härligt!
      På det ojämna golvet här hemma så har det blivit ett riktigt problem. Så varje akvarieflytt är mest en ångest för att inte få det rakt.
      450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        Nja, vi har en hund som har gjort lite olyckor, plus det gamla 960 som sprack och lämnade lite spår efter sig. Så golvet har jag ändå tänkt att byta så småningom. Nu står hela möbeln på dubbla 28 mm:s MDF, så det bör inte röra på sig allt för mycket.
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          Hur flyter det på Anders, nu menar jag inte golvet...

          //Inger
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • ansjo
            • November 2005
            • 29967

            Trots flertalet mail och PM på diskussidan har jag inte hört ett ljud. Konstigt, det måste ju hänt något...Är tveksam att det slutar lyckligt det här, och jag har meddelat att jag vill ha tillbaka handpenningen eftersom säljaren inte uppfyllt det han lovat. Jag skulle få både bilder och filmer på fisken, inte något av detta har jag fått.

            Händer det inget innan på torsdag får jag nog gå vidare med ärendet.
            /Anders

            Medlem i NCS - givetvis!

            Kommentar

            • Jesper Broman
              • November 2012
              • 3445

              Sv: 720 liter Akvastabil

              Fy vad tråkigt

              Kommentar

              • ansjo
                • November 2005
                • 29967

                Jo...
                /Anders

                Medlem i NCS - givetvis!

                Kommentar

                • Bluewing

                  • August 2012
                  • 10522

                  Himla genomtrist att höra, Anders. Man förutsätter ju att folk har samma moraliska och etiska regler som man själv. Skulle själv känna en stor besvikelse och irritation gentemot en sådan person. Är det så att du funderar på att polisanmäla det hela?
                  Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                  Juwel Lido 120

                  Kommentar

                  • ansjo
                    • November 2005
                    • 29967

                    Det finns ett par olika vägar att gå. Jag vill helst höra att det inte hänt något allvarligt, utan att det är något missförstånd eller liknande som ligger till grund på detta problem. Hur som helst ser jag inte att säljaren gjort vad vi kom överens om, och då bör hela handpenningen återbetalas. Jag får inte tag på säljaren verkar det som i nuläget, och att få tag på honom genom släktingar osv är ingen bra idé i nuläget.
                    Så då återstår en polisanmälan, som troligen inte leder någon vart, men jag har trots allt uppgifter om säljaren som gör att denne går att få tag på via Polismyndigheten.
                    Men jag förstår liksom inte om detta är gjort medvetet, och tror nog att det är något som ligger bakom. Oavsett vilket så är det inte så svårt att skicka ett svar på mina mail eller slå en signal och berätta vad som hänt, och komma överens om något. Får se de närmsta dagarna vad som händer....
                    /Anders

                    Medlem i NCS - givetvis!

                    Kommentar

                    • Bluewing

                      • August 2012
                      • 10522

                      Han kan ju ligga på sjukhus också....
                      Hur som helst så hoppas jag på en lösning som du känner dig nöjd med.
                      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                      Juwel Lido 120

                      Kommentar

                      • ansjo
                        • November 2005
                        • 29967

                        Förvisso, men jag har sett aktivitet den 30/8 så han lever iaf. Jaja, vi får se vad som händer framöver... karet ska snart fyllas iaf!
                        /Anders

                        Medlem i NCS - givetvis!

                        Kommentar

                        • Inger H

                          • December 2008
                          • 11247

                          Oärliga människor är det värsta som finns.
                          Jag var var med om en liknande händelse för ett antal år sedan, men hade inte betalat någon handpenning. Personen var aktiv på ett annat forum, och skulle sälja sina vrålsnygga diskusar eftersom han skulle flytta tillbaka till sin hemort igen. Hans hemort låg långt norr om Sundsvall och fiskarna skulle levereras till mig när han passerade Sundsvall. Karet var färdigställt, men varken säljare eller fiskar dök upp.

                          //Inger
                          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Anders, vi har ju snackat om det här irl nu på sistone, så jag hoppar ett långt inlägg här.
                            Tänkte på om det möjligtvis kan ha hänt något med fiskarna som snubben försöker åtgärda - och därför drar ut på det för att han vill bli av med discusarna, och inte lämna tillbaka handpenningen. Hade du inte betalt handpenning så vore ju saken biff.
                            Folk alltså...

                            Kommentar

                            • ansjo
                              • November 2005
                              • 29967

                              Visst kan det vara så, men det konstiga är att han inte hör av sig något. Jag kan få tag på släktingar till honom via Fb, men frågan är om man gör så...?
                              /Anders

                              Medlem i NCS - givetvis!

                              Kommentar

                              • ansjo
                                • November 2005
                                • 29967

                                Fy vad nervigt, sand i karet och rötterna på plats. Halvfullt med vatten med...
                                /Anders

                                Medlem i NCS - givetvis!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...