720 liter Akvastabil

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    Nära skjuter ingen hare.

    //Inger
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • Triumph
      • September 2008
      • 295

      Välkommen i hela golvet plaskar klubben. Har själv haft 200 liter under fötterna i källaren en gång så jag känner med dig. En annan akvaristpolare fick 400 liter saltvatten över vardagsrumsgolvet när han satt och såg på film. Och det var allt på en gång! Han for upp för att bara smälla tillbaka i soffan av stöten han fick av det våta golvet som genom saltdränkt el bjöd på pigga 230 Volt. Proppen gick och han kunde ta sig där ifrån och ringa på hjälp. Efter det bygger jag alltid en invallning under karen som jag klär med våtrumsmatta Samt använder jordfelsbrytare. Vågar inget annat med vilda ungar hemma. Glas är liksom ett allt eller inget material. Det deformerar sig inte nämnvärt vid våld eller anspänning utan har kort stubin så att säga. Gen inte upp! Men ta lärdom kanske?

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        Tack för det, men jag vet hur det känns eftersom mitt förra 960 sprack...och inte blev jag klokare för det.

        Men en sak har det gett iaf, platsen jag skulle ha mitt 720 på har ändrats, jag möblerar om i vardagsrummet istället. Kanske inte det optimala, men för mig känns det lugnare.
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        • Bluewing

          • August 2012
          • 10522

          720 liter Akvastabil

          Var ställer du det i vardagsrummet då undrar vän och tillfällig familjemedlem
          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
          Juwel Lido 120

          Kommentar

          • ansjo
            • November 2005
            • 29967

            Vid långväggen där soffan står idag. Det blir lite trängre, men både mitt första 960 och sedan 900-litaren stod där utan problem. Känner mig lite vidskeplig nu...
            /Anders

            Medlem i NCS - givetvis!

            Kommentar

            • ansjo
              • November 2005
              • 29967

              Börjar värka i schnitzeltarmen nu, här hemma väntar bara en ny jobbperiod i morgon och ett helt jä**a vardagsrum att möblera om...hade hellre åkt till Tyskland idag, istället för om ca 5 veckor. Har inte lust för en ommöblering idag, så jag skjuter på den. Verkar som diskusen blir lite sen med, säljaren har lite problem med att packa fisken så jag får nog köra upp och hämta dem själva om någon vecka...
              /Anders

              Medlem i NCS - givetvis!

              Kommentar

              • lillfrasse
                • February 2002
                • 2228

                Tråkig läsning det senaste men det är bara ta nya tag. En glad nyhet är att jag och staan var på godhemsgatan igår utan att få böter
                Simma lungt..
                Lillfrasse..

                Kommentar

                • ansjo
                  • November 2005
                  • 29967

                  Det var som tusan, måste varit första gången?
                  /Anders

                  Medlem i NCS - givetvis!

                  Kommentar

                  • lillfrasse
                    • February 2002
                    • 2228

                    Sprang även på Lasse med fru på Herkules trevligt som vanligt. Hoppas att parketten torkar upp för dig. Hämtade helglas karet som stod mittemot hans nya 720.
                    Simma lungt..
                    Lillfrasse..

                    Kommentar

                    • ansjo
                      • November 2005
                      • 29967

                      En riktigt trevlig kille, Johnny. Vad blir det i det karet då?
                      /Anders

                      Medlem i NCS - givetvis!

                      Kommentar

                      • ansjo
                        • November 2005
                        • 29967

                        Så var 987 filtermattekuber sköljda, välbehövligt men rent vatten blev det inte ändå...det är nu man ångrar att man gett bort en massa filtermatta!
                        /Anders

                        Medlem i NCS - givetvis!

                        Kommentar

                        • PiaJo

                          • August 2009
                          • 13001

                          Jag städade i braochhaskåpet och hittade en bit så jag har en liten bit kvar av den biten som jag fick av dig för ett par år sen, vill du ha den så får du nog ihop 1032 st bitar
                          /PIA

                          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                          Kommentar

                          • ansjo
                            • November 2005
                            • 29967

                            Tack men nej tack. Bakgrunden är nu fylld, tvättade de jag hade plus min sista filtermatta så nu är jag blank. Ny sak på inköpslistan till Tyskland.
                            /Anders

                            Medlem i NCS - givetvis!

                            Kommentar

                            • Mats Bryzell

                              • February 2007
                              • 18956

                              Ursprungligen postat av ansjo
                              Tack men nej tack. Bakgrunden är nu fylld, tvättade de jag hade plus min sista filtermatta så nu är jag blank. Ny sak på inköpslistan till Tyskland.
                              Oboy! Listan utökas med fart nu!

                              Kommentar

                              • PiaJo

                                • August 2009
                                • 13001

                                Ursprungligen postat av ansjo
                                Tack men nej tack. Bakgrunden är nu fylld, tvättade de jag hade plus min sista filtermatta så nu är jag blank. Ny sak på inköpslistan till Tyskland.
                                Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                                Oboy! Listan utökas med fart nu!

                                Filtermatta får kanske bli sittunderlag i bilen
                                Senast redigerad av PiaJo; 18 August 2013, 17:28.
                                /PIA

                                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...