720 liter Akvastabil

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    Ursprungligen postat av bluewing
    ok. Där ökade prislappen och avunden samtidigt.
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • ansjo
      • November 2005
      • 29967

      Då var den nya bakgrunden i karet, dock inte limmad ännu. Jag tänkte ta bort Slimlinen hel, för framtida behov. Ja, tjena... Det gick så där kan jag ju meddela...
      /Anders

      Medlem i NCS - givetvis!

      Kommentar

      • PiaJo

        • August 2009
        • 13001

        Ursprungligen postat av ansjo
        Då var den nya bakgrunden i karet, dock inte limmad ännu. Jag tänkte ta bort Slimlinen hel, för framtida behov. Ja, tjena... Det gick så där kan jag ju meddela...
        Spännande, jag hoppas få se bilder snart
        /PIA

        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

        Kommentar

        • ansjo
          • November 2005
          • 29967

          Efter ett nattskift och för lite sömn åkte jag ut till morsan och limmade fast bakgrunden. Tyvärr hade jag för lite svar silikon, så den transparenta blir utfyllnad och ett nytt lager med svart silikon kommer dit i morgon. Troligen efter helgen kommer karet hem, om man inte får sig ett ryck i helgen trots att det ska bli gobbavarmt.
          /Anders

          Medlem i NCS - givetvis!

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            Bit ihop och limma ändå, trots att det blir gobbavarmt - vad det nu betyder. Nää förresten, du får ju besök - då kan du inte limma!

            //Inger
            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • PiaJo

              • August 2009
              • 13001

              Ja, det är då typiskt att det blir goeväder igen när jag skall åka hemåt... Fatta hur varmt det är i Borås till helgen..

              det är bara att limma och konka hem karet i helgen...du kan bada av dig svetten i havet
              /PIA

              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

              Kommentar

              • ansjo
                • November 2005
                • 29967

                Nä fy faen, är det inte äve r28 grader i vattnet badar jag inte. Varför ska man frysa när man badar?

                Jo, jag får visserligen bärhjälp hit i helgen, men vi har ju lite andra planer. Akvaristhelg kan man nog döpa det till.
                Jag ska ta med 540-litaren till Mats igen, så lite kånkande blir det allt...
                /Anders

                Medlem i NCS - givetvis!

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  Ursprungligen postat av ansjo
                  Nä fy faen, är det inte äve r28 grader i vattnet badar jag inte. Varför ska man frysa när man badar?

                  Jo, jag får visserligen bärhjälp hit i helgen, men vi har ju lite andra planer. Akvaristhelg kan man nog döpa det till.
                  Jag ska ta med 540-litaren till Mats igen, så lite kånkande blir det allt...
                  Japp, 540-såskoppen får komma tillbaka till fookin' Gothenburg - Akvaristhelg hos Ansjo commin' up - 50-kub skall till Pia - tre miljoner guppys skall få komma till nya kar - och sedan skall mina fina gracilisars yngel (eller några stycken av dom) få komma hem till pappa - dom var så jävla granna när jag tittade till dom för några veckor sedan.
                  Planeringen och "bilderna" av 540-t-karet står som ett envetet morgonstånd i skallen - vägrar att ge sig... Vilken höst det blir! Hooo-hooo!

                  Kommentar

                  • ansjo
                    • November 2005
                    • 29967

                    Jepp, och inte att förakta så verkar det ha löst sig med min lilla plan...får hyra ett par rum hemma hos morsan, och där får det plats många akvarium!
                    Så hösten är nu bokad, målning och plattsättning av dessa båda rum, och ställningen jag har i förrådet med 24 kar får komma fram ur gömmorna!
                    /Anders

                    Medlem i NCS - givetvis!

                    Kommentar

                    • Mats Bryzell

                      • February 2007
                      • 18956

                      Blir jag av med ställningen och det sista 112-litaret nu, kanske?

                      Jag kan få användning för karet annars... om inte du vill ha det.



                      Ursprungligen postat av ansjo
                      Jepp, och inte att förakta så verkar det ha löst sig med min lilla plan...får hyra ett par rum hemma hos morsan, och där får det plats många akvarium!
                      Så hösten är nu bokad, målning och plattsättning av dessa båda rum, och ställningen jag har i förrådet med 24 kar får komma fram ur gömmorna!

                      Kommentar

                      • ansjo
                        • November 2005
                        • 29967

                        Jepp, nu blir du av med bröten. Jag har ett annat kar hemma som du kan ta, ett 112 liters med alu-ram...?
                        /Anders

                        Medlem i NCS - givetvis!

                        Kommentar

                        • PiaJo

                          • August 2009
                          • 13001

                          Ursprungligen postat av ansjo
                          Jepp, och inte att förakta så verkar det ha löst sig med min lilla plan...får hyra ett par rum hemma hos morsan, och där får det plats många akvarium!
                          Så hösten är nu bokad, målning och plattsättning av dessa båda rum, och ställningen jag har i förrådet med 24 kar får komma fram ur gömmorna!
                          Åh, fysiken vad kul!
                          /PIA

                          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Ursprungligen postat av ansjo
                            Jepp, nu blir du av med bröten. Jag har ett annat kar hemma som du kan ta, ett 112 liters med alu-ram...?
                            Kanon! Vill släppa nano-grejen helt till de Blå tigerräkorna och låta dom gå i lite större!

                            Kommentar

                            • Mats Bryzell

                              • February 2007
                              • 18956

                              Ursprungligen postat av PiaJo
                              Åh, fysiken vad kul!
                              Ja, lite fysik är alltid kul!

                              Kommentar

                              • PiaJo

                                • August 2009
                                • 13001

                                Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                                Ja, lite fysik är alltid kul!

                                Ahhaaaa, jepp... Lite snygga vältränade karlaarmar där musklerna spelar i solskenet är aldrig fel... Fast det var kanske inte det du syftade på...
                                /PIA

                                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...