Dvärgciklid kar på gång :)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • deltaco_56
    • February 2013
    • 205

    #16
    Ursprungligen postat av Ryskbompa
    65 spänn påslag på en sån billig pryl. Hur kan man inte handla på pwss?
    Eftersom att jag beställde den pumpen därifrån och det stod att det fanns i lager, 2 dagar senare får man ett mail där det står att dem ber om ursäkt för pumpen inte fanns i lager och nu måste dem skicka efter den

    Kommentar

    • deltaco_56
      • February 2013
      • 205

      #17
      Så nu har man hämtat pumpen, doppvärmaren och en rot
      När jag var på stan så glömde jag ju självklart att köpa en bakgrund .

      Lite bilder


      Senast redigerad av deltaco_56; 23 February 2013, 01:35.

      Kommentar

      • hannesc
        • December 2009
        • 13085

        #18
        Sv: Dvärgciklid kar på gång

        Börjar se bra ut. Mer växter o mer rötter. Gärna greniga sådana. Tittat mer på kokosnötsgrotta jag tipsade om?

        Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

        Kommentar

        • hannesc
          • December 2009
          • 13085

          #19
          Sv: Dvärgciklid kar på gång

          Men du kan kasta den där luft slangen som går till pumpen. Det ger ingen nämnvärd extra effekt. Det låter bara o vattnet ser grynigt ut med alla små bubblor. Så kasta den du

          Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

          Kommentar

          • deltaco_56
            • February 2013
            • 205

            #20
            Tack
            Ok så det blir tillräckligt med luft ändå?
            Senast redigerad av deltaco_56; 22 February 2013, 21:03.

            Kommentar

            • hannesc
              • December 2009
              • 13085

              #21
              Sv: Dvärgciklid kar på gång

              Ursprungligen postat av deltaco_56
              Tack
              Ok så det blir tillräckligt med luft ändå?
              Jadå. Syresättningen sker mest mellan ytan o luften. Det räcker gott o väl :-)

              Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

              Kommentar

              • deltaco_56
                • February 2013
                • 205

                #22
                Okej nice

                Kommentar

                • deltaco_56
                  • February 2013
                  • 205

                  #23
                  Funderar på att lägga in fler rötter vad tror ni om denna? eller passar det inte när det inte är samma rotart?



                  Var och kollade på apistogrammorna i dag och det blev en stor besvikelse, djuraffärens fiskar såg inte alls ut så som jag hade hoppats på väldigt färglösa :/ så nu har jag tänkt om och ska nog köra på 1 par Mikrogeophagus ramirezi och 1 parMikrogeophagus sp. 'red belly' passar dessa två fiskater ihop eller börja hanarna slåss?

                  Har hört att det går att ha 2 hanar ihop om man låter dem växa upp tillsammans hur små ska fiskarna vara då? yngel stadiet?

                  Ifall det nu blir dessa ciklider hur ska jag dela upp honorna och hanarna eller vad det heter. Ska jag ha 1 hane och 2 honor?

                  Tack
                  Senast redigerad av deltaco_56; 23 February 2013, 01:45.

                  Kommentar

                  • Ryskbompa
                    • August 2012
                    • 930

                    #24
                    Mikrogeophagus sp. 'red belly' finns inte på riktigt btw.

                    Angående firrarna så tycker jag inte du ska hänga upp dig på hur firrarna färgar ut i butiken då dom ofta står trångt och jävligt, dom flesta fiskar "blommar" ut när dom kommer "hem" hehe iallafall för mig.

                    Om du nu ska köra vanliga fjärilar så kan du ha hur många hanar som hellst, dom är inga fighters så. Dom är ganska kräsna med vattenvärderna dock, eller varför inte köra Mikrogeophagus altispinosus dom kör jag, bästa firre jag haft hittlls =)

                    Kommentar

                    • Anne Gisela
                      • October 2012
                      • 425

                      #25
                      Roligt med nytt kar - har själv ett 125 l som just nu är en fisksoppa men som jag vill göra om så småningom till ett dvärgciklidkar, och jag är supersugen på apistogrammor. Så det blir kul att se hur det blir för dig!

                      Betr färgen på fisken, håller med Ryskbompa, fiskarna har inte alls sina rätta färger i butiken. När de kommer hem och har blivit lite trygga i sitt nya kar så kommer färgerna fram. Det är en härlig förvandling att titta på! Så fortsätt du på ap-spåret.
                      Life's not about how to survive the storm, but how to dance in the rain.

                      Juwel Rio 240 SA, Juwel Rio 125 TA, Fluval Edge 46 räkor

                      Kommentar

                      • PiaJo

                        • August 2009
                        • 13001

                        #26
                        Vad har du för bottenmaterial? tänk på att dvärgciklider vill ha ett lågt ph
                        Den roten du visade sist blir nog bra, tänk på att de tar sin tid för att sjunka bara, ju mer rötter desto bättre.
                        /PIA

                        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                        Kommentar

                        • deltaco_56
                          • February 2013
                          • 205

                          #27
                          Ursprungligen postat av Ryskbompa
                          Mikrogeophagus sp. 'red belly' finns inte på riktigt btw.

                          Angående firrarna så tycker jag inte du ska hänga upp dig på hur firrarna färgar ut i butiken då dom ofta står trångt och jävligt, dom flesta fiskar "blommar" ut när dom kommer "hem" hehe iallafall för mig.

                          Om du nu ska köra vanliga fjärilar så kan du ha hur många hanar som hellst, dom är inga fighters så. Dom är ganska kräsna med vattenvärderna dock, eller varför inte köra Mikrogeophagus altispinosus dom kör jag, bästa firre jag haft hittlls =)
                          Mikrogeophagus sp. 'red belly' finns inte? vad då är det en fotoshopad fisk? :P

                          Okej för i affären stod det nämligen att man inte skulle ha för många hanar då dem började slåss

                          Mikrogeophagusaltispinosus, ja dem ska jag tänka på men jag älskar när fiskarna sprakar av färg

                          Kommentar

                          • deltaco_56
                            • February 2013
                            • 205

                            #28
                            Ursprungligen postat av Anne Gisela
                            Roligt med nytt kar - har själv ett 125 l som just nu är en fisksoppa men som jag vill göra om så småningom till ett dvärgciklidkar, och jag är supersugen på apistogrammor. Så det blir kul att se hur det blir för dig!

                            Betr färgen på fisken, håller med Ryskbompa, fiskarna har inte alls sina rätta färger i butiken. När de kommer hem och har blivit lite trygga i sitt nya kar så kommer färgerna fram. Det är en härlig förvandling att titta på! Så fortsätt du på ap-spåret.
                            Ja kul att ni vill följa
                            Ska försöka lägga upp lite bilder när jag gör framsteg

                            Kommentar

                            • deltaco_56
                              • February 2013
                              • 205

                              #29
                              Ursprungligen postat av PiaJo
                              Vad har du för bottenmaterial? tänk på att dvärgciklider vill ha ett lågt ph
                              Den roten du visade sist blir nog bra, tänk på att de tar sin tid för att sjunka bara, ju mer rötter desto bättre.
                              Tar sin tid? någon vecka eller några veckor?

                              Bottenmaterial: unipac aqua gravel sand ( vitsand mellan stora korn) :P

                              Tack för alla svaren, tips och råden och det gäller alla som följer och hjälper mig, det underlätta mycket!

                              Kommentar

                              • deltaco_56
                                • February 2013
                                • 205

                                #30
                                Tänkte slänga i mina egna rötter jag har plockat funkar detta träd slaget?

                                Kommentar

                                Arbetssätt...