Kaffebryggare-nano

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • hannesc
    svarade
    Sv: Kaffebryggare-nano

    Ursprungligen postat av Bluewing
    Då blir det trångt runt skrivbordet! Du kommer inte att få arbetsro en sekund!
    Tror faktiskt du skulle kunna sälja din grej till folk. Tror du får en del frågor. Du märker ju hur folk reagerar här på zoopet. Synd att det inte går att få tag i någon riktigt liten pump för tunna slangar. Så du kan få ned flödet utan tvingen. Otroligt läckert är det hur som helst.
    Tack! Ja jag vill ju redan göra flera.
    Fick en länk till små små pumpar som är ungefär som ett mynt. Kostar dock 500 dollar styck ungefär.

    Ja hade varit rätt bra att få ner slang dimensioner men samtidigt vill man ju inte att de ska sätta igen.
    O tvingen är rätt bra för då kan jag justera flödet till det som blir bra.


    Var hemma hos mor o far idag. De har en dubbelbryggare. Faaan va det kliade i fingrarna. Men fick inte ta med den

    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • Dr.Dork
    svarade
    Sv: Kaffebryggare-nano

    Ursprungligen postat av hannesc
    Hur menar du?? Vart då?

    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
    Kanske missade att säga vad jag snackade om :P

    Jag menar, för att kunna använda smalare slangar. Att man silikonar fast en tunnare slang i ett munstycke/utblås till pumpen. Förstår du?

    Lämna en kommentar:


  • hannesc
    svarade
    Sv: Kaffebryggare-nano

    Ursprungligen postat av Dr.Dork
    Blir riktigt snyggt det där! Kul grej

    Men kan man inte bara modifiera lite? Ta ett munstycke som tillhör pumpen, en smal slang (typ genomskinlig luftslang) och silikona fast mitt o hålet, så täpper du till resten av munstycket, tada!
    Hur menar du?? Vart då?

    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

    Lämna en kommentar:


  • emscifer
    svarade
    I vanliga fall läser jag projekttrådarna och blir avundsjuk och önskar att jag hade mer kunskap, tid, plats och pengar.
    Jag har mycket sällan konstruktiva saker att säga, för jag är en glad amatör i jämförelse, men jag måste bara säga att detta var riktigt awesome. Den här tråden gör mig glad

    Lämna en kommentar:


  • Dr.Dork
    svarade
    Sv: Kaffebryggare-nano

    Blir riktigt snyggt det där! Kul grej

    Men kan man inte bara modifiera lite? Ta ett munstycke som tillhör pumpen, en smal slang (typ genomskinlig luftslang) och silikona fast mitt o hålet, så täpper du till resten av munstycket, tada!

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    Då blir det trångt runt skrivbordet! Du kommer inte att få arbetsro en sekund!
    Tror faktiskt du skulle kunna sälja din grej till folk. Tror du får en del frågor. Du märker ju hur folk reagerar här på zoopet. Synd att det inte går att få tag i någon riktigt liten pump för tunna slangar. Så du kan få ned flödet utan tvingen. Otroligt läckert är det hur som helst.

    Lämna en kommentar:


  • hannesc
    svarade
    det håller tätt efter nattens testkörning.

    så nu kommer jag sätta upp denna på jobbet på kontoret på måndag

    Lämna en kommentar:


  • hannesc
    svarade
    Sv: Kaffebryggare-nano

    Ursprungligen postat av Knax
    Jag har en bryggare du kan få modda. Tror aldrig jag skulle få det lika snyggt.
    Jag tar den gärna :-)

    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

    Lämna en kommentar:


  • Knax
    svarade
    Sv: Kaffebryggare-nano

    Ursprungligen postat av hannesc


    ja men dra igång det du!

    jag är sugen på att göra fler kaffebryggar-nano nu
    Jag har en bryggare du kan få modda. Tror aldrig jag skulle få det lika snyggt.

    Lämna en kommentar:


  • freddi36
    svarade
    Haha,Takashi Amano släng dig i väggen! Kaffebryggarens tid är här

    Nä men det är verkligen inte så man inte blev sugen på nåt liknande! Har sett på YT ett xbox som var omgjort till nano-rev

    Lämna en kommentar:


  • hannesc
    svarade
    Sv: Kaffebryggare-nano

    Ursprungligen postat av freddi36
    Ser bra ut Hannes! Detta kommer bli den nya moderna inredningsdetaljen tor jag!
    Visst kommer det!? :-) jag har redan börjat samla material till nästa kaffebryggare :-) kanske blir annan design på filter osv då :-) diskuterat med Björn o Micke på DM här i stan :-) bollat idéer :-)

    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

    Lämna en kommentar:


  • freddi36
    svarade
    Ser bra ut Hannes! Detta kommer bli den nya moderna inredningsdetaljen tor jag!

    Lämna en kommentar:


  • hannesc
    svarade
    Sv: Kaffebryggare-nano

    Lite bilder på de nya böjjarna. Hoppas detta håller tätt bättre.



    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • hannesc
    svarade
    Sv: Kaffebryggare-nano

    Har nu moddat om med lite bättre böjjar så kör nu en test över natten p ser om det läcker. Tror detta ska funka dock

    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

    Lämna en kommentar:


  • hannesc
    svarade
    ja precis

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...