Siste idioten är inte född :-)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Majkie88
    • August 2012
    • 215

    #31
    Ska corydoras ha rör/grottor? Trodde de lekte öppet lr i vegetationen typ?

    Kommentar

    • Gäst

      #32
      Tack för kommentaren. Måste jag kolla upp. Gjorde det väll mer för att de skall kunna komma undan lite då jag inte har så mycket vegetation ännu. Alla tips är välkomna. Som sgat första försöket med malar ever.

      Kommentar

      • Majkie88
        • August 2012
        • 215

        #33
        Nä asså jag är ingen expert Men aldrig hört att man har någon form av gömställen till corydoras för att de ska leka. Min grupp på 20 aeneus simmade iaf alltid längst fram i mitten av karet på den öppna ytan. SÅ jätte kul fisk som vill visa upp sig

        Kommentar

        • wilmisen0025
          • November 2012
          • 18

          #34
          fan vad coolt med rockor

          Kommentar

          • wilmisen0025
            • November 2012
            • 18

            #35
            Ursprungligen postat av ettfettbranamn
            Byt 20 190L mot 2 1900 och odla lite rockor.. ^^ bra vinst med rätt arter..
            är det sånnadära platta rockor???

            Kommentar

            • Berserken
              • December 2005
              • 472

              #36
              Där ser man .En sån stor odlingslokal inom några kilometer

              Kommentar

              • solis
                • July 2008
                • 5064

                #37
                Corydoras behöver inga rör för att leka dom sätter gärna äggen på rutorna eller undersidan av växter men det är en bra ide att du har något i karet där dom kan gömma sig för det har dom behov av annars kan många av dom bli lätt stressade
                Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
                1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
                100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
                56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

                Kommentar

                • Gäst

                  #38
                  Ursprungligen postat av solis
                  Corydoras behöver inga rör för att leka dom sätter gärna äggen på rutorna eller undersidan av växter men det är en bra ide att du har något i karet där dom kan gömma sig för det har dom behov av annars kan många av dom bli lätt stressade
                  Dom verkar glada för sina grottor. Sitter mer uppe i taket än i sanden.

                  Kommentar

                  • Gäst

                    #39
                    Ursprungligen postat av Berserken
                    Där ser man .En sån stor odlingslokal inom några kilometer
                    Inte så stor men kommer att bli knökad med kar .

                    Kommentar

                    • simpson
                      • July 2012
                      • 666

                      #40
                      Ursprungligen postat av seinfeld
                      Nu börjar hyllorna komma upp. Har fått igång första raden och håller på med nästa rad. Den kommer att bli en dubbelställning med 30 kar. Baksidan mot varandra. Totalt blir det två dubbelställningar liknande denna. Avslutar med en rad med 6 stycken ca 350 liters kar i våningar.
                      Sladdar och annat "skit" på framsidan kommer att försvinna och samlas på baksidan. Luft och vattentömning samlar jag så klart mellan karen i dubbelställningen.

                      [ATTACH=CONFIG]58973[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]58974[/ATTACH]

                      Ett tips kan väl vara att sätta uttagen i taket och dra sladdarna uppåt, vatten kommer inte rinna längs med sladden och ner i uttaget och där bilda oxid...

                      Kommentar

                      • Gäst

                        #41
                        Ursprungligen postat av simpson
                        Ett tips kan väl vara att sätta uttagen i taket och dra sladdarna uppåt, vatten kommer inte rinna längs med sladden och ner i uttaget och där bilda oxid...
                        Det var ett önskemål från min elektriker

                        Skall säga att jag är inte helt klar på hur jag skall dra ledningar eller om jag skall ha karen som jag har dom nu. Lokalen är svår att planera då det inte finns bra avlopp blandannat. Därför är det lite learning by doing.
                        Tack för alla tips

                        Kommentar

                        • simpson
                          • July 2012
                          • 666

                          #42
                          Ursprungligen postat av seinfeld
                          Det var ett önskemål från min elektriker

                          Skall säga att jag är inte helt klar på hur jag skall dra ledningar eller om jag skall ha karen som jag har dom nu. Lokalen är svår att planera då det inte finns bra avlopp blandannat. Därför är det lite learning by doing.
                          Tack för alla tips
                          Ursprungligen postat av seinfeld
                          Det var ett önskemål från min elektriker

                          Skall säga att jag är inte helt klar på hur jag skall dra ledningar eller om jag skall ha karen som jag har dom nu. Lokalen är svår att planera då det inte finns bra avlopp blandannat. Därför är det lite learning by doing.
                          Tack för alla tips
                          Ytterligare ett litet tips som pappa gjorde när han byggde hus för många år sedan...

                          Både i och utanför garaget (till betongplatta) satte han upp dubbla dubbeluttag 230 (4st kontakter kan pluggas i) med täta mellanrum så man inte måste dra massa skarvsladdar om man ska jobba med någon bil tex. Den lilla extragrejen är att dubbeluttagen är kopplade på olika faser och säkringar, så behöver man både en svets och lite belysning etc så går inte proppen :-)

                          Gör ett 'rutnät' i taket med minst dubbla uttag hyfsat tätt så har du inte stängt in dig i ett hörn.

                          OM du själv skruvar upp själva uttagen, spikar fast rätt sladdar i taket så kostar några extra uttag inte så mycket för elektrikern att koppla in sedan.

                          Kommentar

                          • BFTO
                            • February 2013
                            • 18

                            #43
                            Hur går det seinfeld?
                            1012,5L Rovfisk

                            Kommentar

                            Arbetssätt...