Drömmen om ett Discusakvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • PiaJo
    svarade
    Ursprungligen postat av Mr Woods

    För att ge färg åt vattnet så ligger det nu istället en myckenhet eklöv i min ciklidbalja. Det är nog egentligen inte så jättekäckt, för jordätarna verkar bara bli irriterade på löven och försöker ideligen att flytta på dem. .

    ...eller så kan det vara ett naturligt beteende att flytta/lyfta på löv mm i när de söker efter mat i det vilda

    Lämna en kommentar:


  • Mr Woods
    svarade
    Ursprungligen postat av Bluewing
    ...Samtidigt har 2 av Owroewefi-paren lekt och hanarna är orangeare än någonsin. Tror banne mig det gjorde susen med Svartvattensextraktet.
    Jag säger ju det!
    Den är riktigt effektiv den där djungelsåsen! Även om den jag köpte inte färgar vattnet så där tjusigt, så märktes skillnaden direkt när jag tillsatte den för första gången!

    För att ge färg åt vattnet så ligger det nu istället en myckenhet eklöv i min ciklidbalja. Det är nog egentligen inte så jättekäckt, för jordätarna verkar bara bli irriterade på löven och försöker ideligen att flytta på dem. Dessutom har jag ju corys, så jag funderar lite på att damsuga upp hela härligheten och försöka med alkottar i en påse i filterfacket eller någonting annat istället...

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    Du får mer än gärna vara det Cathrin. Inser dock att jag är som en bortskämd unge som tar upp läsarantal i denna tråd. Så nu är det slutpipet 😜

    Lämna en kommentar:


  • Mu(sic)
    svarade
    Ursprungligen postat av Bluewing
    Nu kanske ni (fem då Johan) som läser detta väntar sig bilder. Men nu är det så att denna konstellation Diskuspar är mycket hetare än förra mixen så de blir påtagligt störda när jag är där och smyger. De blir förbannade när jag går närmare än en meter så jag låter dem vara ifred. Den tidigare hanen har sökt skydd 2 dm ifrån bakom en rot och blänger surt på det nya paret.
    Kan jag få va nummer 6? Snälla...

    Lämna en kommentar:


  • Inger H
    svarade
    Ursprungligen postat av Bluewing
    Ja du din lyckost var ju med om det en gång. Kommer ihåg hur du slet och våndades. I all hemlighet och bara oss emellan så hoppas jag det också 😊
    .

    Jepp så var det . Jag bevarar din hemlighet, det vet du

    //Inger


    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    Ursprungligen postat av Inger H
    Johnny, jag önskar av hela mitt hjärta att du får uppleva dina Diskusars yngelvård, håller tummar så att det bara knakar

    //Inger
    Ja du din lyckost var ju med om det en gång. Kommer ihåg hur du slet och våndades. I all hemlighet och bara oss emellan så hoppas jag det också 😊

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
    Du får vara lite stealthig och sitta en stund framför karet med kameran redo.
    Det blir nog bilder inom kort skulle jag tro!
    Det är klart att är de kvar i morgon måste jag ju faktiskt plåta eller filma.

    Lämna en kommentar:


  • Inger H
    svarade
    Johnny, jag önskar av hela mitt hjärta att du får uppleva dina Diskusars yngelvård, håller tummar så att det bara knakar

    //Inger

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Du får vara lite stealthig och sitta en stund framför karet med kameran redo.
    Det blir nog bilder inom kort skulle jag tro!

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    Nu kanske ni (fem då Johan) som läser detta väntar sig bilder. Men nu är det så att denna konstellation Diskuspar är mycket hetare än förra mixen så de blir påtagligt störda när jag är där och smyger. De blir förbannade när jag går närmare än en meter så jag låter dem vara ifred. Den tidigare hanen har sökt skydd 2 dm ifrån bakom en rot och blänger surt på det nya paret.

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    Uppdatering! Diskushanen (honans nya kärlek) har växt upp under dagen och insett att det här med barn är framtiden. Så han är numera obrottsligt lojal. Fläktar och byter av honan på ett utmärkt sätt. Vi får se hur detta nyetablerade par tar sig. Det jag kan märka så här långt är att han verkar antingen ha bättre kvalité på mjölken alternativt siktar bättre. Oavsett skälet till det så är det fortfarande bara ett vitt romkorn och romkakan ser helt intakt ut. Samtidigt har 2 av Owroewefi-paren lekt och hanarna är orangeare än någonsin. Tror banne mig det gjorde susen med Svartvattensextraktet.
    Senast redigerad av Bluewing; 09 March 2016, 16:57.

    Lämna en kommentar:


  • toggaj
    svarade
    Vi är nog fler som läser det du skriver och som liksom jag uppskattar det mycket/ Johan

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av Bluewing
    Uppdaterar fortlöpande vilket jag gör numera till fyra läsare. Men vilka läsare å andra sidan!!! Ni är toppen!
    Du är toppen du också, Johnny!
    Kollar alltid in vad som händer här i tråden - så uppdatera på bara.

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Ursprungligen postat av Bluewing
    Hanen kommer och kollar läget ibland: -Hej, stumpan, hur är läget? Fortfarande rom? Sugen på att leka ändå? Nehepp. Du, vi syns!

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    Ursprungligen postat av PiaJo
    Så roligt
    Ursprungligen postat av Mr Woods

    Du får ju ha månljuset tänt på natten!
    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
    Halloj Johnny!
    Gôtt att Discusarna håller på! Det vore så kul om dom fick upp en skock yngel denna gång - jag menar, det skådespelet...

    Du måste uppdatera senare och berätta hur det går!
    Ja visst är det roligt Men det roligaste så här långt är att de mår så pass bra att lek känns aktuellt. Allt över det är bonus. Nu tror jag honan bytt hane denna gång till en notorisk solochvårare så de hade det säkert mysigt, men tror hans kvalitéer som pappa är rudimentära. Så som ofta i människovärlden så är det honan som gör allt. Hanen kommer och kollar läget ibland: -Hej, stumpan, hur är läget? Fortfarande rom? Sugen på att leka ändå? Nehepp. Du, vi syns!

    Men kör med nattlampa och ska nyfiket kolla när jag kommer hem. Uppdaterar fortlöpande vilket jag gör numera till fyra läsare. Men vilka läsare å andra sidan!!! Ni är toppen!
    Senast redigerad av Bluewing; 09 March 2016, 11:57.

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...