Drömmen om ett Discusakvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Mats Bryzell
    svarade
    Härligt att se en film på ditt kar igen. Toppenfint!

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    Hej på er! Kommer strax att svara både, Moving Waves, Inger och TommySt.
    Men innan dess så kan jag visa en snutt på mina kära Guianacara Owroewefi Gran Laussat:

    Ska strax byta vatten, fixa filter etc. Strax tebax!

    Lämna en kommentar:


  • TommySt
    svarade
    Hej Bluewing!
    Vill minnas att du har BTN Slime Line i ditt discus-kar.
    Vet inte vilken sida (kanske du kan tipsa) man bäst kan se hur du limmade/täckte. Tänker på ytorna på det integrerade filtret.

    Lämna en kommentar:


  • Inger H
    svarade
    Johnny, jag kan inte påstå att din Ancistrus är vacker men den har DET

    //Inger

    Lämna en kommentar:


  • Moving Waves
    svarade
    Har bara läst senaste sidorna men du håller då verkligen nivån högt som vanligt! Fantastiska kar och fiskar! Guianacarorna är helt makalöst fina! En vacker dag vill jag hålla såna!

    Apropå dina tankar kring snäcklekarna.
    Jag hade en gång ett afrikakar som var 60l standardmått. Hade snåcklekare och kände just den där grejen med så mycket tom rymd ovanför dem. Sen bytte jag förvisso ciklid till egyptisk munruvare men då byggde jag karet så jag hade mycket red moore som hängde ned från ytan klädda med anubias. Där höll jag lyktögon som var fantastiska i den miljön och höll sig högt hela tiden. Kanske nån sådan sorts kombo? Blir ju en biotophybrid men likfullt är det Afrika alltihop.

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    Var uppe i Tandådalen o vandrade med frun:



    Det var helt underbart. Vi hittade en del gammelskog som bara är så vacker med mossövertäckta stammar, fullt med skägglav i träden. Så stilla och vackert.
    Här hemma så lunkar det på. Funderar en del på att göra om mitt lilla Lido 125 till snäcklekarkar efter att ha kollat lite bakåt i Stugtråden. Det kluriga är hur man ska göra med ett så pass högt kar (kub) när allt av intresse är nere på botten och rötter sänker PH lite för mycket.
    Någon som har en idé?

    Sedan skickar jag med en bild på Bertil, en cool favorit. En Guldancistrus som ger underhållning dagligen.
    Klicka på bilden för större storlek  Namn:	        IMG_3502.jpg Visningar:	1 Storlek:	417.1 kB ID:     	2374185

    Lämna en kommentar:


  • Kjell Fohrman
    svarade
    Ursprungligen postat av Bluewing

    Firar med mangojuice och mackor att jag nu skrivit 10.000 inlägg!
    Grattis

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade

    Firar med mangojuice och mackor att jag nu skrivit 10.000 inlägg!

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    3 inlägg kvar. I förra helgen var jag ute med hundarna. Så himla vackert ute nu.
    Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_1311.jpg
Visningar: 106
Storlek: 479,2 KB
ID: 2373420Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_1310.jpg
Visningar: 87
Storlek: 1,49 MB
ID: 2373421

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    Ser förresten nu att jag närmar mig 10.000 inlägg. Hmm det är allt en del....

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
    Härligt att få se både bild och film på ditt kar, Johnny!
    Den fine dramatikern Lars Norén brukar alltid "skära bort, dra till och snöra åt" sina texter innan han blir nöjd. Jag håller på med något liknande i mitt kar nu, och det är intressant att se att du gör detsamma.
    Det ser förjädra gôtt ut i baljan!
    Tack du. Ja om nu naturen ska få gå sina egna vägar gäller det att börja från ruta ett igen i inredningen då naturen liksom inte vill begränsa sig utan blir lite överambitiös. Lite fascinerad av att Guianacarorna med mindre växter tar allt mer utrymme i karet. Ska bli kul att se vart ditt kar tar vägen. Återkommer sedan med vad jag skulle kunna göra med min kub, ett Lido 125. Behöver syresättas.

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade

    Operation barrfri trädgård. Stor barrbuske med illvilliga rötter uppgrävd under osunt flåsande. Dvärgsyrénen längre bort ska grävas upp och omplanteras mitt i jordhögen.

    Lämna en kommentar:


  • Inger H
    svarade
    Ursprungligen postat av Bluewing

    Jodå det har jag plus ett från mitt andra filter som du ser från baksidan lite till höger ;-).....


    Skickat från min iPhone med Tapatalk
    Ok, då fattar jag

    //Inger

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Härligt att få se både bild och film på ditt kar, Johnny!
    Den fine dramatikern Lars Norén brukar alltid "skära bort, dra till och snöra åt" sina texter innan han blir nöjd. Jag håller på med något liknande i mitt kar nu, och det är intressant att se att du gör detsamma.
    Det ser förjädra gôtt ut i baljan!

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    Ursprungligen postat av Inger H
    ... men varför har du då inte strilröret på kortsidan

    //Inger
    Jodå det har jag plus ett från mitt andra filter som du ser från baksidan lite till höger ;-).....


    Skickat från min iPhone med Tapatalk

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...