Hmm.. Jävligt snyggt! Nästan så snyggt att det kostade mig pengar.. Tror det blir att skrota min ljusramp och investera i led.. Färgåtergivniningen är ju helt vansinnig.. Det har varit en fet tråd trots att det inte blev någon rocka.. (Finns dock en hybridrocka på 20cm i sthlm som förmodligen kommer att hålla sig liten
) kul med någon som verkligen kör.. Inget snack om att "åh det hade varit häftigt men blabla ursäkter" utan bara jävligt fett!

Kolla Ebay och andra ställen, det börjar hända grejer i LED-världen, och det har verkligen hänt grejer sen jag började bygga på det här projektet. Jag kör mina på 20-30% (lite olika beroende på vilket drivdon), och det räcker till gott, nu vet jag att jag kan köra detta på växtakvarium också och tillgodose växterna mer än väl, mina lotus har dubblat sina bladstorlekar sen jag började köra med rampen, göder bara med PMDD. Om man jämför vad rampen kostar med elförbrukningen på T8, T5 eller mardrömmen MH så sparar man igen dom pengarna ganska snabbt. Föredelen är ju också att LED inte utvecklar någon värme i akvariet alls.
Vet en snubbe som köpte en grym LED-ramp för dryga 2000 spänn: Full-RGB med fjärrkontroll, finns även med styrdator som dimmrar över tid:
Kommentar