Mitt nya hobbyrum, vår blivande restaurang...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Cheshirecat
    • March 2012
    • 194

    #16
    haha ;D blir nog bra, men ett senare projekt, haha ^^ men bra att veta
    såg du för övrigt bilden jag la på din sida? :P hade juh tagit bort den där slangen nu
    frågar man inget, får man inget veta

    Kommentar

    • Hupacikliden
      • December 2011
      • 22

      #17
      Exakta mått får jag åtekomma med om c:a 2 veckor när jag fått tillgång till lokalen.
      Klicka på bilden för större version

Namn: Picture 100.jpg
Visningar: 1
Storlek: 80,1 KB
ID: 2139713

      3 sådana fönster gluggar finns det. Gissar på 800 brett.
      Eftersom fönstena är så höga skulle jag vilja om finns möjlighet att åvanför akvariet ha ngn lämplig planta planterad med rötter som går ner i akvariet. Men risk att det blir överkurs...

      Kommentar

      • Hupacikliden
        • December 2011
        • 22

        #18
        Hahaha, jo blir svårt att smyga med större

        Kommentar

        • hannesc
          • December 2009
          • 13085

          #19
          Ursprungligen postat av Cheshirecat
          haha ;D blir nog bra, men ett senare projekt, haha ^^ men bra att veta
          såg du för övrigt bilden jag la på din sida? :P hade juh tagit bort den där slangen nu
          haha aa jag såg det. gott det

          Ursprungligen postat av Hupacikliden
          Exakta mått får jag åtekomma med om c:a 2 veckor när jag fått tillgång till lokalen.
          [ATTACH=CONFIG]52171[/ATTACH]

          3 sådana fönster gluggar finns det. Gissar på 800 brett.
          Eftersom fönstena är så höga skulle jag vilja om finns möjlighet att åvanför akvariet ha ngn lämplig planta planterad med rötter som går ner i akvariet. Men risk att det blir överkurs...
          hmm det är lite svårt att hitta växter som funkar så, men man kan ha växter i karet som faktiskt tillsut växer ur karet. elelr om man gör nån form av låda i karet som det kan växa ur. men nja. då skulel jag hellre köra på ett rent o snyggt kar. o sen hängande lampor ifrån taket i fönstret där.

          Kommentar

          • Hupacikliden
            • December 2011
            • 22

            #20
            Ursprungligen postat av hannesc
            haha aa jag såg det. gott det



            hmm det är lite svårt att hitta växter som funkar så, men man kan ha växter i karet som faktiskt tillsut växer ur karet. elelr om man gör nån form av låda i karet som det kan växa ur. men nja. då skulel jag hellre köra på ett rent o snyggt kar. o sen hängande lampor ifrån taket i fönstret där.

            Tror det med, med ev lite spottar eller andra effekter.
            Hur påverkar spottar algtillväxten?

            Kommentar

            • hannesc
              • December 2009
              • 13085

              #21
              asså det är absolut inte bara ljuset som framkallar alger. har man ett kar i balans blir det ingen alginvasion. lite alger är bra o ha. o snyggt är det med på stenar, rötter o bakgrunder.
              håller man bara en bra balans går det bra.

              du såg ju karet jag la in en bild på. där är det ikeas LED spottar med 2700K bara. nu vet jag ju inte hur det kommer gå med dom, men antar bra. i samma rum står detta karet. där kör jag med 4 st 24W T8 rör och en metallhalogenlampa på 250W! inga alger heller.
              Bifogade filer

              Kommentar

              Arbetssätt...