Freddans Akvarium!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • 127bubbel
    • March 2007
    • 1133

    #76
    Så, nu har dom första ynglen kommit i tanganyika-kuben. Det är en utav Ocellatus-honorna som tagit fram en liten svärm yngel, ska försöka få lite bilder på detta.

    MVH/Freddan

    Kommentar

    • 127bubbel
      • March 2007
      • 1133

      #77
      Nu var det ett tag sen man hade en update igen här! Men det finns inte så mycket att rapportera om, fiskarna verkar vara inne i en viloperiod nu från allt lekande, vilket känns rätt skönt just nu faktiskt. Däremot så har det ju pratat väldigt mycket om Fjärilar här på forumet den senaste tiden, så jag föll för grupp trycket och skaffade ett par Gula Fjärilar i förra veckan, ska få upp lite bilder ikväll e det tänkt.

      MVH/Freddan

      Kommentar

      • 127bubbel
        • March 2007
        • 1133

        #78
        Ja, nu var det för jäkla länge sen man var inne här på zoopet, men nu börjar man vakna till liv igen. Fick några hyfsade bilder på tanganyika-kuben för ut som jag lägger in om en stund.

        MVH/Freddan

        Kommentar

        • 127bubbel
          • March 2007
          • 1133

          #79
          Här kommer lite bilder, inga bra men man ser vad det är för något iallafall!













          MVH/Freddan

          Kommentar

          • 127bubbel
            • March 2007
            • 1133

            #80
            Jag har lite planer på att dra upp lite Troffar igen faktiskt, känns som att det kan bli fina yngel efter dessa och Dubbar kommer att få grymma band, dom börjar synas ibland när det hettar till i karet ibland

            MVH/Freddan

            Kommentar

            • Mats Bryzell

              • February 2007
              • 18956

              #81
              Halloj Freddan! Gôtt med lite bilder! Är det Moliro du har där, igen?

              Kommentar

              • 127bubbel
                • March 2007
                • 1133

                #82
                Nä, faktiskt inte. Det är Kambwimba "Red Rainbow", men jag håller med dom är ganska lika. Jag har blivit riktigt troffe-biten igen, och skall nu iväg och hämta en grupp bärnstensmoorii, nu ska man börja dra upp lite troffar har jag tänkt.

                MVH/Freddan

                Kommentar

                • 127bubbel
                  • March 2007
                  • 1133

                  #83
                  Tänk så det kan bli ibland! Åkte ju för att hämta en grupp bärnstensmoorii men kom istället hem med en grupp black Pemba istället, ja så det kan bli är helnöjd med köpet.

                  Nu ska man bara ha tag i grupp canary "Cheek" också eller Nkonde har svårt att bestämma mig där.

                  MVH/Freddan

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    #84
                    Ursprungligen postat av 127bubbel
                    Tänk så det kan bli ibland! Åkte ju för att hämta en grupp bärnstensmoorii men kom istället hem med en grupp black Pemba istället, ja så det kan bli är helnöjd med köpet.

                    Nu ska man bara ha tag i grupp canary "Cheek" också eller Nkonde har svårt att bestämma mig där.

                    MVH/Freddan
                    Ja, Freddan, det är inget större intresse för fisk i akvarium på Zoopet just nu... men jag skall gärna hålla mig uppdaterad på dina uppdateringar!
                    Fortsätt bara - du kan ju grejerna (det vet jag iallafall!).

                    Kommentar

                    • 127bubbel
                      • March 2007
                      • 1133

                      #85
                      Nä, det var våldsamt var dött det var här på zoopet, men sen är väl tanganyika o troffar ingen större grej på detta forumet för många, så därför är jag mer och mer på andra forum där tanganyika och troffe intresset är större. Men jag får undehålla dig med lite bilder på zoopet Mats, det är inte fy skam det heller

                      MVH/Freddan

                      Kommentar

                      • 127bubbel
                        • March 2007
                        • 1133

                        #86
                        Det händer inte så mycket i karen här hemma, men jag var och hämtade 1+2 Ap. Baenschi VF idag som jag special beställt via en affär, och får säga det att det var mycket fina fiskar spec hannen

                        Får se vad det kan bli utav detta

                        MVH/Freddan

                        Kommentar

                        • 127bubbel
                          • March 2007
                          • 1133

                          #87
                          Dåligt med uppdateringar, men nu börjar det hända lite saker i tanganyika-kuben. Troffarna leker och jag hittade ett gäng regani yngel bland grottorna, får ta lite bilder o lägga upp.

                          MVH/Freddan

                          Kommentar

                          • 127bubbel
                            • March 2007
                            • 1133

                            #88
                            Vad jag är värdelös på att att uppdatera med bilder o så i min egna tråd. Får skylla på att det är väldigt mycket jobb förtillfället och karen sköter sig själva typ, allt flyter på bra det händer inget specilt, förutom att den VF gruppen Ap.Baenschi jag köpte har lekt, och den ena honan har nog frisimmande vilken dag som helst, så det ska bli kul att se resultatet utav detta. Ska verkligen försöka få till lite bilder.

                            MVH/Freddan

                            Kommentar

                            • 127bubbel
                              • March 2007
                              • 1133

                              #89
                              Hello igen! Här kommer jag igen med en liten uppdatering, lite tråkigt nog så får jag inga bra bilder o det känns onödigt att lägga upp suddiga bilder, dags att inhandla en bättre kamera kanske. Men den ena VF Ap.Baenschi honan har kvar sina små, är väl ca 40-50 st hon vallar runt i karet, ska verkligen försöka ordna bilder

                              MVH/Freddan

                              Kommentar

                              • 127bubbel
                                • March 2007
                                • 1133

                                #90
                                Oj, vad länge sedan man var inne här på zoopet. Men jag har haft fullt upp med annat, så tiden har inte riktigt räckt till alltid. Men fick lite bilder här idag, det är smuts på glasen men det får ni stå ut med









                                MVH/Freddan

                                Kommentar

                                Arbetssätt...