Dennerle cube 60 liter

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #16
    Ursprungligen postat av Getingen
    Efter att min pappa sett byrån ihop monterad ändrade han åsikt och jag litar på honom. Däremot så är ju byråns skiva 73 x 48. Känns ju som lite slöseri att ha en liten Dennerle kub på den. Däremot blir det för dyrt och specialbeställa akvarium och hitta något lämpligt begagnat är kanske inte så stor sannolikhet. Ska hålla ögonen öppna iaf.

    Anjos förslag med glasskiva var riktigt bra. Har du nån annan om vad det kan kosta? För fukten blir ju oftast ett problem. Väldigt lätt hänt att det rinner över kanten. Har idag redan ett akvarie hemma i Helsingborg där byrån blivit lite fuktskadad. Dock bara något som är estetiskt än så länge. Men det är ju trist oavsett. Vad finns det för fler alternativ än glasskiva?
    Glasskivan som jag har till min sideboard gick på ca 600:-, men jag har 6 mm:s glas och givetvis slipade kanter. Till din byrå skulle jag tippa på runt en tvåhundring.
    Varför ska du bara ha en kub, där får väl plats två, en liten och en stor?
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • Getingen
      • August 2010
      • 325

      #17
      Ursprungligen postat av ansjo
      Glasskivan som jag har till min sideboard gick på ca 600:-, men jag har 6 mm:s glas och givetvis slipade kanter. Till din byrå skulle jag tippa på runt en tvåhundring.
      Varför ska du bara ha en kub, där får väl plats två, en liten och en stor?
      Ja jag lurar på det. Eller blir det att skaffa något helt annat. Ett kar på 70 x 45 x 40 Vore roligt. Men blir för dyrt att beställa.
      Blir det kuber blir det iaf att ta en i taget.

      Kommentar

      • Getingen
        • August 2010
        • 325

        #18
        Då var grejerna beställda. Blev en 60 kub ändå. Passade även på att beställa filter och växter samt ett drop-test till co2. Beställde belysningen ifrån annat håll. Detta skickas förhoppningsvis nån gång i nästa vecka.

        Tänkte försöka ta mig till Åleds nån dag och köpa grus. Sen blir det att jaga rötter också. Samt fixa nånting att ha under akvariet.

        Vill helst ha allt färdigt tills mafs auktion så kan man se om man kan fynda fisk och räkor där kanske.

        Kommentar

        • Getingen
          • August 2010
          • 325

          #19
          Fick glasskivan till byrån idag. Ser riktigt snyggt ut. Har även fått belysning vilket är 3 st 15 w dymax astro light.

          Väntar på kuben, ytterfilter och växter ifrån aquaristic och deras leverans är fördröjd ifrån grossisten vilket påverkar mig. Hoppas det blir skickat i nästa vecka.

          Kommentar

          • ansjo
            • November 2005
            • 29967

            #20
            Skulle tippa på att det är växterna som sinkar, det var det för mig iaf...
            /Anders

            Medlem i NCS - givetvis!

            Kommentar

            • lillfrasse
              • February 2002
              • 2228

              #21
              Kollar man på deras sida står det ju just att det tar 2-5 dagar att få hem växterna.
              Simma lungt..
              Lillfrasse..

              Kommentar

              • Getingen
                • August 2010
                • 325

                #22
                Ursprungligen postat av lillfrasse
                Kollar man på deras sida står det ju just att det tar 2-5 dagar att få hem växterna.
                Och kollar man på mitt inlägg så skriver jag att är leveransen fördröjd. Med detta menar jag + ex antal okända dagar förutom dessa 2-5 dagar.

                Kommentar

                • lillfrasse
                  • February 2002
                  • 2228

                  #23
                  Ursprungligen postat av Getingen
                  Och kollar man på mitt inlägg så skriver jag att är leveransen fördröjd. Med detta menar jag + ex antal okända dagar förutom dessa 2-5 dagar.
                  Bra att du observerat det. Då är det nog förmodligen något mer som de väntar in.
                  Simma lungt..
                  Lillfrasse..

                  Kommentar

                  • Getingen
                    • August 2010
                    • 325

                    #24
                    Ursprungligen postat av lillfrasse
                    Bra att du observerat det. Då är det nog förmodligen något mer som de väntar in.

                    Nånting är det och vad jag vet är det bara växterna de inte har i lager, skick ett särskilt mail där dom beklagade att det kommer dröja ytterliggare än det som var utlovat. Drog iväg ett mail idag och frågade när dom förväntade att kunna skicka min order.

                    Kommentar

                    • Getingen
                      • August 2010
                      • 325

                      #25
                      Då är mitt kar skickat, nu är det bara att hålla tummarna att det kommer fram helt. Spännande!

                      Kommentar

                      • Getingen
                        • August 2010
                        • 325

                        #26
                        Grus och rötter blev köpt idag. Nu hade jag bara behövt lite sten också, har inte en aning om vart jag ska plocka den däremot. Är nyinflyttad i Halmstad och bor inne i stan.

                        Kommentar

                        • ansjo
                          • November 2005
                          • 29967

                          #27
                          Vilken typ av sten är du ute efter?
                          /Anders

                          Medlem i NCS - givetvis!

                          Kommentar

                          • gonzo44
                            • October 2007
                            • 2770

                            #28
                            Ursprungligen postat av Getingen
                            Grus och rötter blev köpt idag. Nu hade jag bara behövt lite sten också, har inte en aning om vart jag ska plocka den däremot. Är nyinflyttad i Halmstad och bor inne i stan.
                            ge dej ut till kusten där finns sten i alla former och storlekar
                            Ha De gött Mvh/ Ulrik http://www.familjensnygg.se/

                            Kommentar

                            • Getingen
                              • August 2010
                              • 325

                              #29
                              Ursprungligen postat av ansjo
                              Vilken typ av sten är du ute efter?
                              Svårt att svara på, när jag ser den rätta stenen vet jag att det är den jag vill ha

                              Kommentar

                              • ansjo
                                • November 2005
                                • 29967

                                #30
                                Då är det bara att gå ut och gå...
                                /Anders

                                Medlem i NCS - givetvis!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...