Projekt vintermörker (utökad)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mathias Nilsson
    • July 2011
    • 6552

    Projekt vintermörker (utökad)

    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
    Jag måste chima in med övriga; Mycket vackert!


    Det är ju rätt långt från det vanliga stuffet på sidan men bredd är trevligt mitt bland alla ciklider. Kul att du kollar in i tråden
    http://mathiasaquariums.blogspot.se/

    "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

    Kommentar

    • HWH
      • March 2013
      • 2310

      Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
      Det är ju rätt långt från det vanliga stuffet på sidan men bredd är trevligt mitt bland alla ciklider. Kul att du kollar in i tråden
      Det är onekligen charmen med detta forum. Alla kör sin grej och så möts man i nån typ av respekt för hobbyn som sådan
      /Helena,
      Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
        Det är ju rätt långt från det vanliga stuffet på sidan men bredd är trevligt mitt bland alla ciklider. Kul att du kollar in i tråden
        Klart jag kollar in grejerna, men det är inte ofta jag har något att komma med. I vilket fall är det alltid kul att kika på vackra och ytterst välinredda kar! Topnotch!

        Kommentar

        • flygrc
          • June 2006
          • 2755

          Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
          De har varit sjuka och dukat under totalt nästan. Fyra av 14 kvar. Det har varit en tråkig bekantskap men jag ska ge dem ett försök till snart. Då medicineras de i ett annat akvarium först dock.
          Jag tycker den är svår, ville gärna få svullen buk. Jag fick en kull från dom men de försvann tyvärr.

          De skymtar till lite då och då i YT-filmen från ett av mina avvecklade kar.

          två månader efter flytten och med yngel som är 10 månader.
          https://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=159029
          Nr 11.. Infinity 153, 900 l blivande SA.

          Kommentar

          • Shepard

            • March 2003
            • 13992

            Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
            De har varit sjuka och dukat under totalt nästan. Fyra av 14 kvar. Det har varit en tråkig bekantskap men jag ska ge dem ett försök till snart. Då medicineras de i ett annat akvarium först dock.
            Tråkigt. Jag har haft mina 10 (5 hanar och 5 honor) i ett mindre kar i ett år eller så, och flyttade dem för nå'n månad se'n till 240-karet. De är pigga och hävdar sig bra i ganska tufft sällskap.
            "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
            Min profil
            Mitt galleri

            Kommentar

            • Mathias Nilsson
              • July 2011
              • 6552

              Gillar ni mossa?

              Den här videon handlar om Aquatic nature cocoon 6
              http://mathiasaquariums.blogspot.se/

              "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

              Kommentar

              • Mr Woods
                • March 2013
                • 3409

                Verkligen! Speciellt spiky!

                Kommentar

                • Bluewing

                  • August 2012
                  • 10522

                  Jag fascinerad av mossa Tycker den efter ett tag nästan helt kan skapa en scape. Fin film!
                  Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                  Juwel Lido 120

                  Kommentar

                  • Mathias Nilsson
                    • July 2011
                    • 6552

                    Det här akvariet skulle till Malmö på utställningen men jag fick problem med belysning och annat mög. Det fick helt enkelt stå kvar och puttra lite. Nu ett par månader senare så är det skapligt med mossa i det och det är perfekt eftersom jag ska starta upp mitt optiwhite i höst.

                    Det är ett trevligt akvarium, de som bor i det är nöjda och fina..
                    http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                    "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                    Kommentar

                    • Apistojohan
                      • January 2014
                      • 262

                      Djäkligt fin mossburk. Och tänk vad många yngel som kan hitta gömställen och mat i mossan.
                      Med tiden är det väl dags att testa på CO2 - och det är bl a ditt "fel" i sådana fall. Kul att du hänger här på Zoopet. Det ger bredd och inspiration för andra.
                      Haninge akvarieförening

                      Kommentar

                      • Mathias Nilsson
                        • July 2011
                        • 6552

                        Ursprungligen postat av Apistojohan
                        Djäkligt fin mossburk. Och tänk vad många yngel som kan hitta gömställen och mat i mossan.
                        Med tiden är det väl dags att testa på CO2 - och det är bl a ditt "fel" i sådana fall. Kul att du hänger här på Zoopet. Det ger bredd och inspiration för andra.
                        Tack du

                        Vi har ju i mitt tycke Sveriges bästa ciklidhållare här på Zoopet. Vi har väl även otroligt bra akvarister inom alla olika områden och det är fantastiskt trevligt. För mig är Zoopet dörren mot den "vanlige" akvaristen, här är det mer öppet och bredden gör att alla finner svar på frågor. Det finns nördigare forum för mig egentligen men jag väljer ändå att hålla min tråd aktiv för att folk ska kunna få upp intresset för en smalare del av hobbyn.


                        Det är kul att ni läser och ger feedback, då ser jag ju att det ger lite resultat i alla fall.
                        http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                        "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                        Kommentar

                        • Apistojohan
                          • January 2014
                          • 262

                          Jag är också inne på plantnördsforumet emellanåt (för att posta info om nästa månadsmöte bl a), men jag gillar också bredden här. Akvariehobbyn är ju inte jättestor och om man bara ska hålla till på "sitt" specialforum missar man en stor del av akvaristiken. Det kan ju vara kul att pröva på något nytt - och då är bl a din tråd en inspiration. Så håll tråden vid liv.
                          Haninge akvarieförening

                          Kommentar

                          • Mathias Nilsson
                            • July 2011
                            • 6552

                            Ursprungligen postat av Apistojohan
                            Jag är också inne på plantnördsforumet emellanåt (för att posta info om nästa månadsmöte bl a), men jag gillar också bredden här. Akvariehobbyn är ju inte jättestor och om man bara ska hålla till på "sitt" specialforum missar man en stor del av akvaristiken. Det kan ju vara kul att pröva på något nytt - och då är bl a din tråd en inspiration. Så håll tråden vid liv.
                            Plantswap är ju i princip dött om man inte är intresserad av hur man bäst skapar en LED-lösning från Kina. (Det är jag inte, på något sätt)

                            APC, tom Barr's forum och några andra är ju riktigt trevliga. Där får man nyttig info konstant och det är riktigt gött. Här på Zoopet är det familjärt och lagom, det är genomsnittsakvariet i fin förpackning liksom. Jag gillar det mycket och det finns många skarpa hjärnor här.

                            Just nu ligger fokus på att få fram ett akvarium som kan vara med här och tävla. Det är inte lätt men vi får se om allt drar åt rätt håll. Jag vill inte presentera något som inte duger åt mig. Jag hänger kvar, det är mysigt här!
                            http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                            "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                            Kommentar

                            • Mathias Nilsson
                              • July 2011
                              • 6552

                              Ursprungligen postat av Mr Woods
                              Verkligen! Speciellt spiky!


                              Den är bäst!
                              http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                              "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                              Kommentar

                              • Bluewing

                                • August 2012
                                • 10522

                                Gillar själv Christmas tree och Weeping rejält.
                                Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                                Juwel Lido 120

                                Kommentar

                                Arbetssätt...