Projekt vintermörker (utökad)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Jesper Broman
    • November 2012
    • 3445

    Sv: Projekt vintermörker (utökad)

    Ursprungligen postat av ettfettbranamn
    Du/ni vet det där tecknade tillfället när det är 2 små lirare på axeln hos huvudpersonen som ger råd.. jag är inte killen med vit skrud.. hahamuahahha!
    Det har vi nog alla räknat ut för längesen hahaha

    Skickat från min GT-S5570 via Tapatalk 2

    Kommentar

    • Mathias Nilsson
      • July 2011
      • 6552

      Projekt vintermörker (utökad)

      Grejen är ju den att jag vill ha akvarium först och sen fisk, driva upp smått i 2-3-4-500 liter och sedan stoppa där är helt värdelöst. Då är det bättre att ha djur som man har plats åt. Men, när det blir nytt boende så blir det naturligtvis kar därefter.

      Har två bra kamrater som pillar i badhuset i Karlstad just nu, en sätter kakel och en kröker rör. Det är väldigt bra kamrater och vi samtalade rätt länge om ekonomiskt hållbara lösningar igår.

      Det är ju bättre att rummet blir tillräckligt varmt underifrån så att man slipper värma varenda akvarium med doppvärmare. Jag tror att jag tjänar på att föra dialoger redan långt innan för då går det smidigt sen om/när
      Det blir dags att lämna trean på 89 kvadrat. Det börjar onekligen bli ganska trångt

      Fördelen med att bo i Värmland är att du får ett hus för samma pris som du får ett skafferi för i Stockholm. Jag försökte ju att sälja in en herrgård i Fagerås till Kristian för 1,5 miljoner (då får man en egen park också, + att nästan allt var nyrenoverat) men han nappade inte

      Vi får se vart allt slutar, tröttna lär jag inte göra för det här eländet äter upp mig totalt..
      http://mathiasaquariums.blogspot.se/

      "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

      Kommentar

      • Helene&Andreas
        • January 2009
        • 1336

        Såååå Mathias..... Har du hittat något vettigt hus ännu eller ska jag leta upp ett åt dig?

        Kommentar

        • Helene&Andreas
          • January 2009
          • 1336

          Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
          Grejen är ju den att jag vill ha akvarium först och sen fisk, driva upp smått i 2-3-4-500 liter och sedan stoppa där är helt värdelöst. Då är det bättre att ha djur som man har plats åt. Men, när det blir nytt boende så blir det naturligtvis kar därefter.

          Har två bra kamrater som pillar i badhuset i Karlstad just nu, en sätter kakel och en kröker rör. Det är väldigt bra kamrater och vi samtalade rätt länge om ekonomiskt hållbara lösningar igår.

          Det är ju bättre att rummet blir tillräckligt varmt underifrån så att man slipper värma varenda akvarium med doppvärmare. Jag tror att jag tjänar på att föra dialoger redan långt innan för då går det smidigt sen om/när
          Det blir dags att lämna trean på 89 kvadrat. Det börjar onekligen bli ganska trångt

          Fördelen med att bo i Värmland är att du får ett hus för samma pris som du får ett skafferi för i Stockholm. Jag försökte ju att sälja in en herrgård i Fagerås till Kristian för 1,5 miljoner (då får man en egen park också, + att nästan allt var nyrenoverat) men han nappade inte

          Vi får se vart allt slutar, tröttna lär jag inte göra för det här eländet äter upp mig totalt..
          Det där är helt rätt tänkt! Du är inne på något riktigt bra!

          Kommentar

          • KristianE
            • April 2012
            • 1443

            Jag får så jävla långt till jobbet om jag ska bo i Fagerås... Och mina ungar. Men lyckas du omlokalisera firman och min exfru så flyttar jag direkt.

            Men gräva dammar kan jag, och jag kan bila upp hål i huset så att mina framtida jättefiskar kan simma ut och in som dom vill... Misstänker att det är badbyxor på om man blir badsugen bara..
            //Kristian
            Följ mitt 1440l SA projekt på
            http://www.zoopet.com/forum/showthre...=152415&page=2

            Kommentar

            • Mathias Nilsson
              • July 2011
              • 6552

              Projekt vintermörker (utökad)

              Ursprungligen postat av Helene&Andreas
              Det där är helt rätt tänkt! Du är inne på något riktigt bra!
              Det innebär ändå att jag måste hitta rätt hus med rätt källare eftersom golvvärmen skulle bygga typ 70 mm och jag är ju inte så sugen på att bila ut ett helt golv. Allt annat är rätt chill, grovt och hållbart golv finns det i drivor så det blir inte ens en utgift.

              Men, först så ska jag bli färdig på universitetet. Har gått och lallat där sedan 2009 nu och jag tänker att det vore skönt att bli färdig någon gång.
              http://mathiasaquariums.blogspot.se/

              "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

              Kommentar

              • Mathias Nilsson
                • July 2011
                • 6552

                Projekt vintermörker (utökad)

                Ursprungligen postat av KristianE
                Jag får så jävla långt till jobbet om jag ska bo i Fagerås... Och mina ungar. Men lyckas du omlokalisera firman och min exfru så flyttar jag direkt.

                Men gräva dammar kan jag, och jag kan bila upp hål i huset så att mina framtida jättefiskar kan simma ut och in som dom vill... Misstänker att det är badbyxor på om man blir badsugen bara..
                Hehe exfrun blir nog det jäkligaste, det brukar vara ett projekt att komma överens om halvstora saker, som en flytt 33 mil, ut på landet.
                http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                Kommentar

                • ettfettbranamn
                  • December 2010
                  • 3424

                  Varför 70mm?
                  Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

                  Normaliseringsprocessen..
                  (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

                  Kommentar

                  • ettfettbranamn
                    • December 2010
                    • 3424

                    Jag och tjejen har funderat i samma banor.. så jävla spännande är det inte att behöva pantsätta njuren och sin förstfödde för att få ett riktigt hem.. jävla stockholm.. dessvärre har man ju en del som binder en här..
                    Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

                    Normaliseringsprocessen..
                    (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

                    Kommentar

                    • Mathias Nilsson
                      • July 2011
                      • 6552

                      Projekt vintermörker (utökad)

                      Ursprungligen postat av ettfettbranamn
                      Varför 70mm?
                      För att rören var typ 17 mm? Och att det sen skulle vara 50 mm under det lagda golvet? Hänger inte riktigt med i hantverkssnacket, hade jag inte varit läskunnig så hade jag svält ihjäl.
                      http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                      "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                      Kommentar

                      • KristianE
                        • April 2012
                        • 1443

                        50mm isolering under för att ta markfukten (troligen i kombo med en platonmatta eller liknande) Sen totalt 20mm för rör och golv. Låter rimligt på ett källargolv...

                        Jag tror nog att det blir halvknepigt att omlokalisera alla anställda på firman också Men det borde väl inte vara några problem att få plats med 20familjer?

                        Jonte du får flytta ut till mina hoods, Tungelsta/Sorunda får man ju fortfarande hus för pengarna till skillnad från Tyresö och dom områdena du vill bo i...
                        //Kristian
                        Följ mitt 1440l SA projekt på
                        http://www.zoopet.com/forum/showthre...=152415&page=2

                        Kommentar

                        • Mathias Nilsson
                          • July 2011
                          • 6552

                          Projekt vintermörker (utökad)

                          Ursprungligen postat av ettfettbranamn
                          Jag och tjejen har funderat i samma banor.. så jävla spännande är det inte att behöva pantsätta njuren och sin förstfödde för att få ett riktigt hem.. jävla stockholm.. dessvärre har man ju en del som binder en här..
                          Ja, jag förstår att det finns en frustration där. Men här blir det en annan grej, du kan få en lägenhet direkt när du ber om det, det finns även hus i mängder. Tack vare att vi inte är så många en bit utanför Karlstad så blir det drägligt att köpa sin bostad. Jag köpte min förra lägenhet för 25 000, loftlya på 55 kvadrat, ensam på hela våningen. Den sålde jag sedan för 50 000 och upplevde det som en galet bra affär.

                          Det som har börjat märkas nu är ändå närheten till Karlstad, det tar 10 minuter med tåg och den delen har utvecklats fantastiskt bara under de senaste två åren. Då kryper priserna upp sakta men säkert.

                          Jag har två roliga exempel. En kamrat köpte sitt hus för runt 500 tusen, ensam budgivare. Det är rena drömmen.

                          En annan kamrat var med och budade på en tvåa i huvudstaden. Där var det satt ett lägstapris som accepterades av köparen på 1 750 000. Budgivningen gick stadigt uppåt och slutade på 2 300 000. Vad gör aset som säljer? Jo, lägenheten plockas bort och läggs ut ett par dagar senare, med ett nytt läge där det minsta som godtogs var 2 300 000. Det är sådant som får mig att drömma om ond bråd död, napalm och asteroider..
                          http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                          "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                          Kommentar

                          • ettfettbranamn
                            • December 2010
                            • 3424

                            Ursprungligen postat av KristianE
                            50mm isolering under för att ta markfukten (troligen i kombo med en platonmatta eller liknande) Sen totalt 20mm för rör och golv. Låter rimligt på ett källargolv...

                            Jag tror nog att det blir halvknepigt att omlokalisera alla anställda på firman också Men det borde väl inte vara några problem att få plats med 20familjer?

                            Jonte du får flytta ut till mina hoods, Tungelsta/Sorunda får man ju fortfarande hus för pengarna till skillnad från Tyresö och dom områdena du vill bo i...
                            Ah.. vattenburet så klart.. inte min hemmaplan.. elslinga däremot..

                            Jo.. men om man ska dit kan man lika gärna köra mathias hoods.. inte för att klanka ner på din sida av stan men är man så långt åt fel håll kan man lika gärna skita it.. jag är som växtlighet (ogräs), jag trivs i söderläge..

                            Det har faktiskt varit en allvarlig fundering att lämna stan för vår del.. båda skyr vi stan egentligen.. man får se.. dock är det nog inte kåk som gäller hur som.. då ska det vara runt 120-150m2 enplans och relativt nybyggt.. ingen av oss gillar att frysa eller bo för stort.. visserligen är jag ju snickare men en kåk i "rätt" prisklass äter ju upp all min fritid under all överskådlig framtid..
                            Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

                            Normaliseringsprocessen..
                            (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

                            Kommentar

                            • KristianE
                              • April 2012
                              • 1443

                              Hurru, nu har du tappat kompassen Jag har väl mer söderläge än vad du har. Tyresö är ju grannkommun i norr...

                              Jag kan inte säga annat än att bostadspriserna är åt helvete. Jag är väl den enda i den här stan som gjort en dålig bostadsaffär. Var tvungen att sälja huset i samma veva som larmet om höga räntor gick senast. Samma dag som min annons kom ut så var hela stan tapetserad med löpsedlar om 5-6% ränta inom ett år osv...

                              Jag har span på hus som skulle passa mig perfekt, 170kvadrat 1 plan med fin betongplatta. Lagom stor tomt för att få till en damm åt fiskarna på sommarbete
                              //Kristian
                              Följ mitt 1440l SA projekt på
                              http://www.zoopet.com/forum/showthre...=152415&page=2

                              Kommentar

                              • Mr Woods
                                • March 2013
                                • 3409

                                Ursprungligen postat av KristianE
                                Hurru, nu har du tappat kompassen Jag har väl mer söderläge än vad du har. Tyresö är ju grannkommun i norr...

                                Jag kan inte säga annat än att bostadspriserna är åt helvete. Jag är väl den enda i den här stan som gjort en dålig bostadsaffär. Var tvungen att sälja huset i samma veva som larmet om höga räntor gick senast. Samma dag som min annons kom ut så var hela stan tapetserad med löpsedlar om 5-6% ränta inom ett år osv...

                                Jag har span på hus som skulle passa mig perfekt, 170kvadrat 1 plan med fin betongplatta. Lagom stor tomt för att få till en damm åt fiskarna på sommarbete
                                Vänta då tills hyperinflationen är här, för den kommer!
                                Det kan mycket väl vara detta vi ser början på nu när Wall-Street har beordrat Obama att med vilka medel som helst stoppa en bankdelningslag, och hur man med hjälp av den iscensatta amerikanska budget-krisen försöker skrämma fram ett nytt enormt bankräddningspaket där såväl företag som löntagare kommer offras åt mammon!
                                Strålande tider det här, men det lär bli många roliga executivaktioner man kan handla på i framtiden...

                                Kommentar

                                Arbetssätt...