Projekt vintermörker (utökad)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ettfettbranamn
    • December 2010
    • 3424

    Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
    Vi håller ju på att leta "rätt hus" nu när Emilia strax är färdig på universitetet. Det är viktigt med stor källare då det kommer platsbyggas ett kar i källaren. Jag har lite lösa skisser och filterlösningar på papper. Det är bra med kamrater som är snickare eller glasmästare. Till detta kommer det ju båtbyggare i bekantskapskretsen så 3,5 kubik borde ju gå att få till. Då blir det Datnoides och Leopoldi. Men, det dröjer ett tag men det är ju roligt att visa att planerna finns i alla fall.
    Sådär ja!
    Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

    Normaliseringsprocessen..
    (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

    Kommentar

    • Mathias Nilsson
      • July 2011
      • 6552

      Ursprungligen postat av ettfettbranamn
      Sådär ja!
      Det finns planer, fina sådana. Men, det ligger något/några år längre fram. Det måste ju provas i alla fall. Jag är en jäkla hamstrare med en stor bekantskapskrets. Glas kan jag få relativt billigt och det går ju att spara in om det bara är ruta fram. Jag har 4 1000-liters plasttankar ståendes också, i en polares trädgård till framtida koi-äventyr, det gnälls lite men bor man på landet så gör man :P
      http://mathiasaquariums.blogspot.se/

      "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

      Kommentar

      • Mr Woods
        • March 2013
        • 3409

        Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
        Nu när alla källkritiska resonemang är avklarade så tänkte jag lägga in ett par bilder till Johnny på min L. repens.

        [ATTACH=CONFIG]64493[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]64494[/ATTACH]

        Snygg växt, som är asbra under uppstarten. Den ska snart ur..
        Skänk bort den till honom så han får en chans till! Det kan ju inte misslyckas hur många gånger som helst!!!

        Kommentar

        • Mathias Nilsson
          • July 2011
          • 6552

          Ursprungligen postat av Mr Woods
          Skänk bort den till honom så han får en chans till! Det kan ju inte misslyckas hur många gånger som helst!!!
          Hehe, nu kör han gas, det ä omöjligt att misslyckas då..
          http://mathiasaquariums.blogspot.se/

          "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

          Kommentar

          • KristianE
            • April 2012
            • 1443

            Dom plasttankarna blir fin fina filter till din damm :P Planera ett rejält filterrum, sen dubblar du storleken så kommer det bara var lite trångt

            En grej jag tänkte på när jag byggde glasfiberkar var att jag inte tyckte att det var så jävla billigt som jag trodde. Visserligen jagade jag ju inte priser speciellt hysteriskt men jag tycker det drog iväg ganska rejält.. Jag har inga siffror kvar i huvudet men jag tror bara polyester och fiber till min burk gick på 3-4000. Sen tillkom ju kostnaden för träkonstruktion och topcoat å hela den grejen. Jag tror inte jag klarade mig under 7000 spänn när allt var klart, och då var det utan glas.
            Den burken va 3.60x1.20x1.20 med bottenavlopp och 5-6 omsättningar på vattnet i timmen
            //Kristian
            Följ mitt 1440l SA projekt på
            http://www.zoopet.com/forum/showthre...=152415&page=2

            Kommentar

            • Mathias Nilsson
              • July 2011
              • 6552

              Ursprungligen postat av KristianE
              Dom plasttankarna blir fin fina filter till din damm :P Planera ett rejält filterrum, sen dubblar du storleken så kommer det bara var lite trångt

              En grej jag tänkte på när jag byggde glasfiberkar var att jag inte tyckte att det var så jävla billigt som jag trodde. Visserligen jagade jag ju inte priser speciellt hysteriskt men jag tycker det drog iväg ganska rejält.. Jag har inga siffror kvar i huvudet men jag tror bara polyester och fiber till min burk gick på 3-4000. Sen tillkom ju kostnaden för träkonstruktion och topcoat å hela den grejen. Jag tror inte jag klarade mig under 7000 spänn när allt var klart, och då var det utan glas.
              Den burken va 3.60x1.20x1.20 med bottenavlopp och 5-6 omsättningar på vattnet i timmen
              Ett stort platsbyggt helglas är ju inte otänkbart heller egentligen. Vi håller dörrarna öppna Bara jag får ha rockor..
              http://mathiasaquariums.blogspot.se/

              "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

              Kommentar

              • Mathias Nilsson
                • July 2011
                • 6552

                Fast det är klart, Jaguarer, Påffar och JD vore ju inte helt ledsamt att ha, det är ciklidisten i mig som vägrar släppa taget..
                http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                Kommentar

                • KristianE
                  • April 2012
                  • 1443

                  Jaguarer är förbannat läckra...
                  Du kan ju köpa mina JD, billigt billigt kompis :P Jag vill göra något nytt i 250karet och dom börjar bli lite stora för den burken...
                  //Kristian
                  Följ mitt 1440l SA projekt på
                  http://www.zoopet.com/forum/showthre...=152415&page=2

                  Kommentar

                  • Mathias Nilsson
                    • July 2011
                    • 6552

                    Projekt vintermörker (utökad)

                    Ursprungligen postat av KristianE
                    Jaguarer är förbannat läckra...
                    Du kan ju köpa mina JD, billigt billigt kompis :P Jag vill göra något nytt i 250karet och dom börjar bli lite stora för den burken...
                    I med dem i huvudkaret så får de städa rent bäst de vill..

                    Det är ju så fränt det kan bli :P
                    http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                    "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                    Kommentar

                    • Bluewing

                      • August 2012
                      • 10522

                      Visa ett smärre hav av repens på detta sätt är ju som att öppna den full-laddade kylen och visa vad man har för en person som kör en veckofasta

                      Mycket intressant dina planer om ett rejält stort kar med för mig helt okända fiskar. Har aldrig haft fiskar i den storleken över huvud taget. För egen del hade jag kanske hellre haft i en rejäl grupp Diskus i det, men de fiskarna du nämner Datnoides och Leopoldi (och som jag läst om nu) verkar både exotiska och läckra. Kul med stora planer som inte stressas fram.
                      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                      Juwel Lido 120

                      Kommentar

                      • ettfettbranamn
                        • December 2010
                        • 3424

                        Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
                        I med dem i huvudkaret så får de städa rent bäst de vill..

                        Det är ju så fränt det kan bli :P
                        Ah.. nu myser jag.. jag ska ta med mig känslan hela dagen och när jag står med isolering i ögat kommer den kännas fluffig, när jag ramlar av stegen landar jag i vispgrädde, betongsäckarna kommer kännas som stora kuddar.. allt detta för att glädjedödare nilsson har tagit ett steg bort från ljuset..
                        Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

                        Normaliseringsprocessen..
                        (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

                        Kommentar

                        • Bluewing

                          • August 2012
                          • 10522

                          Nu är ju du lite klurig när du skriver om man säger som så. Sitter och klurar vad du egentligen menar. För en utifrån som "lyssnar" på dig och Mathias samtal skulle det kunna se ut som han börjar resonera alltmer som du när det gäller fiskval och fiskstorlek. Ni verkar ju ha släppt Guppynivån om man säger som så. På vilket sätt har han vandrat bort från ljuset?
                          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                          Juwel Lido 120

                          Kommentar

                          • KristianE
                            • April 2012
                            • 1443

                            Bluewing du borde väl förstå starwarsreferenser...
                            Jonte är Palpatine. På rovfisk.se är han kejsaren...
                            Mathias är en ung Skywalker...

                            Rovfisk är den mörka sidan.
                            //Kristian
                            Följ mitt 1440l SA projekt på
                            http://www.zoopet.com/forum/showthre...=152415&page=2

                            Kommentar

                            • Bluewing

                              • August 2012
                              • 10522

                              Projekt vintermörker (utökad)

                              Åhååå. Nu klarnar det...
                              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                              Juwel Lido 120

                              Kommentar

                              • KristianE
                                • April 2012
                                • 1443

                                Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
                                I med dem i huvudkaret så får de städa rent bäst de vill..

                                Det är ju så fränt det kan bli :P
                                Nja, jag vill ju ha mina andra fiskar i fint skick även i framtiden... Mina små fjärilar skulle väl gå åt ganska kvickt när Dempseyna börjar komma upp i storlek kan jag tänka mig...
                                Å så vill jag ju se yngel även i framtiden...
                                //Kristian
                                Följ mitt 1440l SA projekt på
                                http://www.zoopet.com/forum/showthre...=152415&page=2

                                Kommentar

                                Arbetssätt...