Projekt vintermörker (utökad)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mathias Nilsson
    • July 2011
    • 6552

    Projekt vintermörker (utökad)

    Ursprungligen postat av MrH
    de va som fasen, ja hade inte en aning om att dom hade filtermateria på H&M
    Mohaha, påsen var från H&M..

    Fan, jag undervisar i Svenska på gymnasiet och missar ändå syftningar, jäkla oflyt hele tiin
    http://mathiasaquariums.blogspot.se/

    "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

    Kommentar

    • MrH
      • October 2010
      • 2825

      hahaha men för säkerhetsskull så ska ja kika på H&M idag ifall de har något filtermedia... just in case
      MrH ---> 175L SA kub

      Kommentar

      • Mathias Nilsson
        • July 2011
        • 6552

        Projekt vintermörker (utökad)

        Ursprungligen postat av MrH
        hahaha men för säkerhetsskull så ska ja kika på H&M idag ifall de har något filtermedia... just in case
        Gör det, snygga brudar brukar det finnas i alla fall.
        http://mathiasaquariums.blogspot.se/

        "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

        Kommentar

        • Mathias Nilsson
          • July 2011
          • 6552

          Projekt vintermörker (utökad)

          Slimlinen kapad, gött!

          Nu skall den limmas i under kvällen. Jag är en jäkla apa ibland när det gäller att vara begåvad. Köpte modulerna a-b-d, det blir ju sådär när den blir tjock i hörnet.

          Jag får se hur det blir, mer pussel till Mathias..
          http://mathiasaquariums.blogspot.se/

          "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
            Slimlinen kapad, gött!

            Nu skall den limmas i under kvällen. Jag är en jäkla apa ibland när det gäller att vara begåvad. Köpte modulerna a-b-d, det blir ju sådär när den blir tjock i hörnet.

            Jag får se hur det blir, mer pussel till Mathias..
            Figursåga..!

            Kommentar

            • Mathias Nilsson
              • July 2011
              • 6552

              Projekt vintermörker (utökad)

              Har ingen

              Det blir sådär men när hörnen hamnar rätt så blir det fett!!
              http://mathiasaquariums.blogspot.se/

              "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

              Kommentar

              • Mathias Nilsson
                • July 2011
                • 6552

                Projekt vintermörker (utökad)

                Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1346962466.150623.jpg
Visningar: 1
Storlek: 188,7 KB
ID: 2142592

                Nu är skiten i-limmad.

                Högersidan blev inte bra men det syns inte, inte för er i alla fall!
                http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  Jamen... det där ser väl "spiffy" ut, eller hur? Riktigt bra!
                  Nu sitter SL-skivorna på plats (på tre sidor också - jävlar vad fult det blev - O.B.S. - ironi) och du kan inte göra ett skit för att förändra detta faktum - och inte en jävel kommer att se de små detaljer du själv möjligtvis retar dig på nu. Dessa detaljer är petitesser och kommer helt i skymundan när du inreder karet senare.
                  Jag tycker, till skillnad från 99.99% av andra akvarister (som själv inte testat), att idén om att sätta SL på tre sidor i ett kar är hur läcker som helst - speciellt i ett kar med de dimensioner du jobbar med här. Good work, med andra ord! Resten av T-resan kommer du såklart att fixa hur fint som helst - och experthjälp har du ju plenty i tråden innan - det hela kommer att gå som på räls, I'm shure!

                  Kommentar

                  • Shepard

                    • March 2003
                    • 13992

                    Ser bra ut ja Ser nog ännu bättre ut med vatten, sand, inredning, växter, och fiskar.

                    Och Mats, dina flaggor har yngel igen. Såg att de hade lekt häromdagen, men trodde inte de var så långt gångna, inte långt kvar till frisimmandet.
                    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                    Min profil
                    Mitt galleri

                    Kommentar

                    • Mathias Nilsson
                      • July 2011
                      • 6552

                      Projekt vintermörker (utökad)

                      Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                      Jamen... det där ser väl "spiffy" ut, eller hur? Riktigt bra!
                      Nu sitter SL-skivorna på plats (på tre sidor också - jävlar vad fult det blev - O.B.S. - ironi) och du kan inte göra ett skit för att förändra detta faktum - och inte en jävel kommer att se de små detaljer du själv möjligtvis retar dig på nu. Dessa detaljer är petitesser och kommer helt i skymundan när du inreder karet senare.
                      Jag tycker, till skillnad från 99.99% av andra akvarister (som själv inte testat), att idén om att sätta SL på tre sidor i ett kar är hur läcker som helst - speciellt i ett kar med de dimensioner du jobbar med här. Good work, med andra ord! Resten av T-resan kommer du såklart att fixa hur fint som helst - och experthjälp har du ju plenty i tråden innan - det hela kommer att gå som på räls, I'm shure!
                      Ja, själva fisken ska nog inte vara några bekymmer, kolonin bor ju redan i köket

                      Det är lite pill kvar men jag räknar med att A.Comp tittar in redan i veckan som kommer vilket betyder att inredningen måste starta så fort som möjligt, silikon som härdar är bland det segaste som finns (fyndig formulering tycker jag själv)

                      Imorgon blir det stenjakt, det ska i massor
                      http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                      "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        Ursprungligen postat av Animaniac
                        Ser bra ut ja Ser nog ännu bättre ut med vatten, sand, inredning, växter, och fiskar.

                        Och Mats, dina flaggor har yngel igen. Såg att de hade lekt häromdagen, men trodde inte de var så långt gångna, inte långt kvar till frisimmandet.
                        Det glädjer mig! Härligt att höra att mitt gamla par är "Still Goin' Strong" - det blev lite OT här, sorry - Mathias! Men nu när jag ändå skitat ner mig med OT kan jag ju lika gärna lägga en film på mina, numera Animaniacs, gudomliga Flaggor - i full fräs;

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
                          Ja, själva fisken ska nog inte vara några bekymmer, kolonin bor ju redan i köket

                          Det är lite pill kvar men jag räknar med att A.Comp tittar in redan i veckan som kommer vilket betyder att inredningen måste starta så fort som möjligt, silikon som härdar är bland det segaste som finns (fyndig formulering tycker jag själv)

                          Imorgon blir det stenjakt, det ska i massor

                          Mmmm... nu har du, som sagt, lite att fundera på vad gäller blandningen av snäckskalslekare och A. comp - att integrera dessa två arter o.s.v. Men det blir la sketkul, eller hur?

                          Kommentar

                          • Shepard

                            • March 2003
                            • 13992

                            Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                            Det glädjer mig! Härligt att höra att mitt gamla par är "Still Goin' Strong" - det blev lite OT här, sorry - Mathias! Men nu när jag ändå skitat ner mig med OT kan jag ju lika gärna lägga en film på mina, numera Animaniacs, gudomliga Flaggor - i full fräs;

                            http://www.youtube.com/watch?v=TuBFbqz2UuM
                            Är det paret som jag behöll (i så fall samma par som på min avatar)? Bytte ju in det större paret. Tråkigt nog får de ju aldrig behålla ynglen mer än några dagar efter frisimmandet, men när jag har bytt in alla blåciklidungar som går i kuben (de flesta har flyttat till butiken redan), tänkte jag sätta dem till lek i den
                            Senast redigerad av Shepard; 06 September 2012, 23:53.
                            "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                            Min profil
                            Mitt galleri

                            Kommentar

                            • Mats Bryzell

                              • February 2007
                              • 18956

                              Ursprungligen postat av Animaniac
                              Är det paret som jag behöll? Bytte ju in det större paret. Tråkigt nog får de ju aldrig behålla ynglen mer än några dagar efter frisimmandet, men när jag har bytt in alla blåciklidungar som går i kuben (de flesta har flyttat till butiken redan), tänkte jag sätta dem till lek i den
                              Bytte du in det större paret? Jaha... nej... filmen visar "prime-paret" - det större av de två paren... OK, då får du la vänta ut "småttingarna" och kolla hur de utvecklar sig. Fan, jag trodde såklart att du behöll det saftiga paret som hade lite stake... Jaja - det ordnar sig!

                              Kommentar

                              • Shepard

                                • March 2003
                                • 13992

                                Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                                Bytte du in det större paret? Jaha... nej... filmen visar "prime-paret" - det större av de två paren... OK, då får du la vänta ut "småttingarna" och kolla hur de utvecklar sig. Fan, jag trodde såklart att du behöll det saftiga paret som hade lite stake... Jaja - det ordnar sig!
                                Hehe, nja, jag tyckte det mindre paret var lite finare, den största hanen hade bara halva bukfenor när jag fick dem. De hade väl vuxit ut igen, men ändå De jag behöll är ju också rätt stora vid det här laget, och verkar vara bra yngelvårdare. Att klara några yngel i det karet är nog en övermäktig uppgift för vem som helst, med tanke på sällskapet.
                                "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                                Min profil
                                Mitt galleri

                                Kommentar

                                Arbetssätt...