Mitt lilla akvarierum

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • BillyL.
    • March 2010
    • 62

    Mitt lilla akvarierum

    Där har jag fyra akvarium. Eftersom jag har lagt ner detta med räkor (CR/CB) är dessa snart tomma och behöver invånare.


    Jag har snöat in lite på dvärgciklider och vill ha lite tips på vad som skulle kunna passa i mina kar. Gärna några firrar där man kan sälja eventuella yngel.


    1. 112 liter (just nu med 10 st neontetror)

    2. 60 liter (just nu med ca 100 st cr och cb, dessa kan få plats i grabbens akvarium)

    3. 54 liter

    4. 40 liter


    Hur skulle ni göra med detta "problem"?
  • laasesku
    • October 2002
    • 660

    #2
    Problem? Kolla runt lite på nätet så hittar du något kul eller kolla i affärer.

    Om jag hade ett 112 l skulle jag ha några roliga tanganyika

    Kommentar

    • hannesc
      • December 2009
      • 13085

      #3
      ja det finns ju massa goa dvärgciklider bara välja o vraka. du kan ju ha ett par i varje av de tre små karen o i 112an kan du ju bygga upp ett snyggt SA-kar med eklöv o grenar

      Kommentar

      • BillyL.
        • March 2010
        • 62

        #4
        Har ni några förslag på vilka ciklider som jag kan ha i 112:an tillsammans med neonerna? Ett par Bolivianska?


        Samt vilket par med dvärgar kan passa i 40 liters karet?

        Kommentar

        • gonzo44
          • October 2007
          • 2770

          #5
          varför inte denna vackra Apistogramman http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=143
          Ha De gött Mvh/ Ulrik http://www.familjensnygg.se/

          Kommentar

          • BillyL.
            • March 2010
            • 62

            #6
            Kakaduor känns lite som ett måste faktiskt.


            Jag får fundera ordentligt på detta.

            En annan fråga ang. detta... För att öka möjligheterna till att hitta ett par är det då bäst att köpa 1 hanne och 2 honor?

            Det är ju inte så stora kar. Jag vill inte att det ska bli för trångt för dem.

            Kommentar

            Arbetssätt...