Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    Ursprungligen postat av Tommy Vestlie
    Det var värst vad mycket kärlek och bäbisar det var i alla trådar i kväll Kul!
    ...babyboom kanske .

    //Inger
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • Mu(sic)
      • March 2012
      • 2305

      Vad roligt Inger [emoji2]

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        Det återstår att se om det blir några bebbar, men väldigt kul att få kolla på lekbeteende igen. Det blir väl mitt jädrans PH, som kan ställa till det så att ev. ägg inte kläcks. Fast då tänker jag som så, att jag har ju trots allt fått Diskusägg att kläckas, så det här paret kanske också lyckas med att få till det .
        Här är några bilder tagna tidigt i morse på dom grottvaktande P.Sacrimontis
        Bifogade filer
        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        • Mats Bryzell

          • February 2007
          • 18956

          Härligt att se, Inger!

          Kommentar

          • KJE
            • August 2013
            • 1066

            Ursprungligen postat av Inger H
            Det återstår att se om det blir några bebbar, men väldigt kul att få kolla på lekbeteende igen. Det blir väl mitt jädrans PH, som kan ställa till det så att ev. ägg inte kläcks. Fast då tänker jag som så, att jag har ju trots allt fått Diskusägg att kläckas, så det här paret kanske också lyckas med att få till det .
            Här är några bilder tagna tidigt i morse på dom grottvaktande P.Sacrimontis
            Gillar verkligen färgen dom får, det djupröda
            Min projekttråd: https://www.zoopet.com/forum/forum/-...rikansk-biotop

            Kommentar

            • Inger H

              • December 2008
              • 11247

              Ursprungligen postat av Mats Bryzell
              Härligt att se, Inger!
              Skithärligt .

              //Inger
              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

              Kommentar

              • ansjo
                • November 2005
                • 29967

                Snygga gynnade det där. Jag tror nog att äggen kläcks, enda grejen om de får upp yngel till vuxna är att det nog blir 99% av endera könet. Men det visste du nog...
                /Anders

                Medlem i NCS - givetvis!

                Kommentar

                • PiaJo

                  • August 2009
                  • 13001

                  Ursprungligen postat av Inger H
                  Det återstår att se om det blir några bebbar, men väldigt kul att få kolla på lekbeteende igen. Det blir väl mitt jädrans PH, som kan ställa till det så att ev. ägg inte kläcks. Fast då tänker jag som så, att jag har ju trots allt fått Diskusägg att kläckas, så det här paret kanske också lyckas med att få till det .
                  Här är några bilder tagna tidigt i morse på dom grottvaktande P.Sacrimontis
                  missade bilderna ju, så fina de är och även fiskarna
                  /PIA

                  Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                  Kommentar

                  • Inger H

                    • December 2008
                    • 11247

                    Ursprungligen postat av ansjo
                    Snygga gynnade det där. Jag tror nog att äggen kläcks, enda grejen om de får upp yngel till vuxna är att det nog blir 99% av endera könet. Men det visste du nog...
                    Japp, jag vet det där med könsfördelningen, väldigt "snällt" att du påminde mig .

                    //Inger
                    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                    Kommentar

                    • Inger H

                      • December 2008
                      • 11247

                      Ursprungligen postat av PiaJo
                      missade bilderna ju, så fina de är och även fiskarna
                      Ja, dom är så fina, det blev lite liv i karet nu . Hopas hoppas att det blir nåt kuligt av leken .

                      //Inger
                      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                      Kommentar

                      • Mr Woods
                        • March 2013
                        • 3409

                        För fan Inger, du förstör lite för mig nu.., för det är nästan så jag börjar bli lite sugen på Kribensis igen när jag ser på dina bilder!

                        Kommentar

                        • Inger H

                          • December 2008
                          • 11247

                          Ursprungligen postat av Mr Woods
                          För fan Inger, du förstör lite för mig nu.., för det är nästan så jag börjar bli lite sugen på Kribensis igen när jag ser på dina bilder!
                          Kööp!

                          //Inger
                          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                          Kommentar

                          • Mr Woods
                            • March 2013
                            • 3409

                            Nej! Där blir det nej. Bestämt nej!
                            Jag måste ha fler akvarier först... Håller som bäst på med att försöka bestämma mig för vad jag skall göra mig av med...

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              Ursprungligen postat av Mr Woods
                              Nej! Där blir det nej. Bestämt nej!
                              Jag måste ha fler akvarier först... Håller som bäst på med att försöka bestämma mig för vad jag skall göra mig av med...
                              Har du trångt i karen?

                              //Inger
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • Mr Woods
                                • March 2013
                                • 3409

                                Ja.

                                310L:
                                T. maculipinnis 1+1
                                M. altispinosus - 3+3
                                C. panda 16 st
                                L181 0+2
                                L134 2 st
                                L001 2 st (tillfälliga gäster (extremt bra algätare))

                                54L:
                                Endlers "Yellow Leopard" ca 50 st
                                M. altispinosus-yngel 7 st

                                45L:
                                Massor av körsbärsräkor!

                                Det är ju ciklidburken som ställer till problem här...
                                Mexarna leker konstant, och under tiden finns det inte utrymme för mer än kanske ett revir för bolivianerna. De blir hopträngda, och så kan inte ett enda av paren leka, på grund av inbördes konkurrens. Samtidigt vill jag inte dela på gruppen...
                                Senast redigerad av Mr Woods; 07 February 2015, 08:06.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...