Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    Fina Guppy det där, men lite tveksam att det är 100% vildform då de inte brukar få svärd om de är helt "rena". Men det spelar ingen större roll, fina är de ju.
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      Ursprungligen postat av ansjo
      Fina Guppy det där, men lite tveksam att det är 100% vildform då de inte brukar få svärd om de är helt "rena". Men det spelar ingen större roll, fina är de ju.
      Aha, vildformen brukar inte ha svärd, då finns alltså någon korsningsprocent inblandad.
      Jag är grundlurad, men spelar boll .

      //Inger
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        Fortsätter att träna med mitt macro, kul som attan .
        Bifogade filer
        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        • Mats Bryzell

          • February 2007
          • 18956

          Sköna bilder!

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            Ursprungligen postat av Mats Bryzell
            Sköna bilder!


            //Inger
            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • Bluewing

              • August 2012
              • 10522

              Första bilden är en ren höjdare
              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
              Juwel Lido 120

              Kommentar

              • Inger H

                • December 2008
                • 11247

                Ursprungligen postat av Bluewing
                Första bilden är en ren höjdare
                Tycker nästan jag med .

                //Inger
                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                Kommentar

                • HWH
                  • March 2013
                  • 2310

                  Tur för alla andra att de la ner fototävlingen. Du hade sopat banan med bilder som dessa.

                  Men allvarligt, guppy? Vad är det som lockar? Har liksom aldrig förstått vad hypen handlar om
                  /Helena,
                  Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

                  Kommentar

                  • Knax
                    • November 2012
                    • 1148

                    Ojoj, jag måste in här oftare! Vilka fina bilder du tar, Inger, och vilka härliga färger du har på fiskarna. Bravo och mera, tack!

                    Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
                    // Mats, a.k.a. Knax



                    "All's well that ends." - Unknown

                    Kommentar

                    • Inger H

                      • December 2008
                      • 11247

                      Ursprungligen postat av HWH
                      Tur för alla andra att de la ner fototävlingen. Du hade sopat banan med bilder som dessa.

                      Men allvarligt, guppy? Vad är det som lockar? Har liksom aldrig förstått vad hypen handlar om
                      Men Helena, ser du inte vad vackra färger dom har . Jag hade guppy/endlers tillsammans med bolivianerna förut, men dom tålde inte nematolbehandlingen jag fick göra så alla strök med. Så nu finns återigen en liten grupp i mitt 125-liters tillsammans med Nannacaran.

                      Jag har faktiskt blivit lite smittad av andra som har levandefödare - alltid kul att testa något nytt .

                      Mats/Knax; kul att du kikar in . Ja, det har blivit många bilder i tråden ett tag, jag fotar nästan allt som finns just nu både ute och inne .

                      //Inger
                      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                      Kommentar

                      • Apistojohan
                        • January 2014
                        • 262

                        Fina bilder och fina fiskar, Inger. Jag vill minnas att N.a.-honor med ägg/yngel har ett sjuhelsikes humör och att hanen lever farligt då, så många gömställen är att rekommendera. Jag hade dem i en "sällskapsburk" på 160-200 l och hanen fick bo bakom filtret när honan var "på det humöret".
                        Haninge akvarieförening

                        Kommentar

                        • Inger H

                          • December 2008
                          • 11247

                          Ursprungligen postat av Apistojohan
                          Fina bilder och fina fiskar, Inger. Jag vill minnas att N.a.-honor med ägg/yngel har ett sjuhelsikes humör och att hanen lever farligt då, så många gömställen är att rekommendera. Jag hade dem i en "sällskapsburk" på 160-200 l och hanen fick bo bakom filtret när honan var "på det humöret".
                          Kul att du gillar bilderna Johan .
                          Jodå, jag vet att honan kan bli riktigt ilsken, vi får väl se hur det går om det nu blir några småttingar. Jag har sneglat på dessa i flera år, så nu när dom fanns i stan så var jag ju bara "tvingad" till köp. Gömställen finns, fast i värsta fall får han väl gömma sig bakom filtret han med . Jag tycker att dom är väldans fina i alla fall.

                          //Inger
                          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                          Kommentar

                          • Apistojohan
                            • January 2014
                            • 262

                            Ja, de är djäkligt fina. Vi får hoppas att han klarar sig...
                            Haninge akvarieförening

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              Lördagmorgon och +5 ute brr, tror vi är lurade på sommaren i år.

                              Jag har ju två nya Juwelkar, men är inte alls nöjd med filtret. Det lägger sig en massa gojs på både växter och rötter, så funderar på ytterfilter i stället eller en starkare cirkulationspump.
                              Men Bioflow 1000/402 verkar inte passa till mina Juwel Rio 180 och 125 i alla fall vad jag läser på PWSS hemsida.

                              Johnny, om du kikar in, visst har du bytt till en starkare pump?

                              //Inger
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • Bluewing

                                • August 2012
                                • 10522

                                Jodå, jag har kikat in Jag har ju semester och en hund som varit på gastroskopi och är helt knäpp efter narkosen. Så det blir mycket Zoopet ett par dagar.

                                När det gäller pumparna så heter pumpen Eccoflow till de nya Bioflowfiltren. Knäppt så det förslår.
                                Här har du en kompabilitetskarta över vilka pumpar som passar i vilka kar. Där ser du att både 125 och 180 kan skifta till ett snäpp starkare pump. Den levererade är den med svart prick och den möjliga utbytesmodellen är med vit prick.
                                Det blir nästan dubbla effekten i ditt 180. Från 600 till 1000L/tim.
                                Sedan kan man öka farten ytterligare genom att enbart ha grova svampar i filtret.
                                Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                                Juwel Lido 120

                                Kommentar

                                Arbetssätt...