Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Mats Bryzell
    svarade
    Gôtt, Inger!

    Lämna en kommentar:


  • Inger H
    svarade
    Ursprungligen postat av ICC
    Fint du fått det i dina akvarium. Kul att du starta upp igen och återkom till forumet. Hur har kurvcikliderna utväcklats?
    Tack ICC alltid kul när du kikar in. Curvisarna är så grymt vackra och trevliga, lite smågnabb mellan hanarna ibland - inget allvarligt det är helt naturligt och så ska det vara. Ingen lek på länge men det gör inget, det räcker med att räkorna förökar sig helt vilt

    //Inger

    Lämna en kommentar:


  • ICC
    svarade
    Fint du fått det i dina akvarium. Kul att du starta upp igen och återkom till forumet. Hur har kurvcikliderna utväcklats?

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Söta räkor och kul att du uppdaterar! Något annat till 54l låter intressant...

    Lämna en kommentar:


  • Inger H
    svarade
    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
    Jag följer ju din tråd, och det spelar ingen roll om du inte har något speciellt att uppdatera - det är ändå kul, spännande och intressant att se lite bilder och läsa om hur du funderar kring dina kar.


    //Inger

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av Inger H
    Jag har ju inget annat att uppdatera . Jag får nog lov att tänka om lite ang. 54-liters där jag skulle ha räkor Jag har redan massor av räkyngel och fler blir det - tanken är ju absolut inte att odla, så jag kommer att få ge bort massor till slut. Kanske jag nöjer mig med dessa två nanokar som jag har och skaffar någa andra roliga invånare i 54L. Tål att tänka på .
    //Inger
    Jag följer ju din tråd, och det spelar ingen roll om du inte har något speciellt att uppdatera - det är ändå kul, spännande och intressant att se lite bilder och läsa om hur du funderar kring dina kar.

    Lämna en kommentar:


  • Inger H
    svarade
    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
    Härligt att se, Inger!
    Jag har ju inget annat att uppdatera . Jag får nog lov att tänka om lite ang. 54-liters där jag skulle ha räkor Jag har redan massor av räkyngel och fler blir det - tanken är ju absolut inte att odla, så jag kommer att få ge bort massor till slut. Kanske jag nöjer mig med dessa två nanokar som jag har och skaffar någa andra roliga invånare i 54L. Tål att tänka på .

    //Inger

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Härligt att se, Inger!

    Lämna en kommentar:


  • Inger H
    svarade
    Från en larvig liten en - till en riktigt liten räkbebis med ben, antennner och allt som käkar alger på rutan

    Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0727.JPG
Visningar: 203
Storlek: 113,6 KB
ID: 2420255Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0730.JPG
Visningar: 184
Storlek: 251,5 KB
ID: 2420256

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Inger, du har tidigare sagt att du inte får till dina inredningar... Jag fattar ingenting - de senaste bilderna på karen visar på allting annat!
    Kanonfina kar, Inger. Toppstuff!

    Lämna en kommentar:


  • Inger H
    svarade
    Ursprungligen postat av cambru
    Håller med, svart bakgrund är min favorit också. Gillar lugnet och djupet som jag tycker det svarta ger. Vilken fin mossa du har
    Ja, mossan växer hejdlöst, jag måste ansa den ordentligt annars tar den snart över hela karet.

    //Inger

    Lämna en kommentar:


  • cambru
    svarade
    Håller med, svart bakgrund är min favorit också. Gillar lugnet och djupet som jag tycker det svarta ger. Vilken fin mossa du har

    Lämna en kommentar:


  • Inger H
    svarade
    Tack TT, ja jag gillar målad svart, det är länge sedan jag använde limmad bakgrund. Dels är det ett budgetalternativ (99kr hos clas ohlson), sen tycker jag att svart framhäver invånarnas färger till max, så rekommenderas

    //Inger

    Lämna en kommentar:


  • TurtleTurd
    svarade
    Väldigt fint Inger. Det blir riktigt snyggt med svart bakgrund.

    Funderar på om man ska ha det eller om man ska köra på slimline. Men jag kanske skulle testa först på ett av de befintliga för att se hur det blir irl.

    Men som sagt. Dina bilder är väldigt fina.

    mvh TT

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Så fina bilder! Och vad det växer!

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...