20L Nano

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Charliena
    • September 2011
    • 300

    #16
    Exakt kopia! Men varför säljer Arken den som en akvarieväxt då? Nu blir jag ledsen. Det blir aldrig mer att handla där! Bortsett från enstaka fisk då.

    Kommentar

    • Mathias Nilsson
      • July 2011
      • 6552

      #17
      jadu, det kan man fråga sig. Den kommer att ruttna ner helt om du inte tar ur den. blötlägg jord i en kruka och ha den i fönstret istället
      http://mathiasaquariums.blogspot.se/

      "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

      Kommentar

      • Mumin
        • October 2007
        • 3837

        #18
        Sundadanio är en liten trevlig fisk, det finns rätt mycket smått numera som man kan ha i ett 20 liters nano. Men EN art plus räkor och snäckor räcker gott. Du måsteha MYCKET växter i ett nano om du ska ha fisk+de andra djuren. Anubias växer för långsamt, du behöver fler snabbväxare.
        Placeringen ovanpå ett öppet elektronikskåp, är inte det att be om problem?
        För mycket är inte nog!
        Jag VILL ha en Elefantofon!!

        Kommentar

        • Charliena
          • September 2011
          • 300

          #19
          Flyttade över en Javaormbunke till nanot. Tänkte ta en sväng förbi någon affär imorgon och köpa någon "prydnad" att ha i akvariet och sedan någon växt eller två.

          Dock har jag stött på ett problem!! Jag fick ett täckglas, MEN det finns inget utrymme för varken luftslang eller strömkablar. Hur kan de leverera ett sådant täckglas? Det ligger helt snett på alla kablar och blockerar luftintaget till filtret. Ska få en glasskärare imorgon så jag kan skära till det i kanterna iaf.

          Imorse upptäckte jag dessutom att min guppyhane i mitt vanliga akvarium hade dött. Eller ja, snarare uppäten för det var inte mycket kvar som låg på botten. Mina ciklider gillade nog inte honom. Konstigt nog är det min TREDJE guppyhane som dött. Alla andra fiskar har klarat sig bra och vattenkvalitén är bra enligt alla tester. Till en glädjande sak då, när jag kom hem idag upptäckte jag att en hona hade fått yngel! Jag har gått och oroat mig över att hon hade en sjukdom och lagt henne i yngelkassen. Det var antingen det eller att hon hade massa yngel i sig. Som tur var så var det massa yngel Så om ett par dagar får de flytta till mitt nanokar istället för att bli mat åt mina ciklider.

          Kommentar

          • Charliena
            • September 2011
            • 300

            #20
            En liten uppdatering.

            Täckglaset fick jag på plats efter lite trixande.

            Har flyttat över en tredjedel av alla yngel till mitt nano på prov innan jag släpper i resten. Väntar på fiskauktionen på lördag för att köpa växter

            Kommentar

            Arbetssätt...