175L SA kub

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • MrH
    svarade
    jora är rätt lugn nu angående silikonet men blev fan jäkligt nojig när ja såg det

    jo ja hoppas dom där växterna kommer göra sig i karet men de tror ja nog, så ska man bara lyckas få i dom på något snyggt ställe också men de ska nog gå.

    haha, visst äre härligt me farser som spar allt haha, dock har min far lite föör mycke grejer, håller på å städar ur lite nu denna vecka. satt faktiskt ut en bandsåg på blocket idag, den har stått å samlat damm länge nog så nu åker den väck.

    Lämna en kommentar:


  • gonzo44
    svarade
    Ursprungligen postat av MrH
    njaaa, de tar mig 15min å gå till farsan å där finns de nog verktyg så varenda användare på zoopet kan göra en kokosnötsgrotta samtidigt! å då skojar ja verkligen inte... helt sjuuukt mycke grejer han har.

    var faktsikt där å städa lite i garaget idag å efter 2 timmar hitta ja den här igen som ja inte sett på några år (bänken)

    [ATTACH=CONFIG]51429[/ATTACH]
    det är så lyxigt med föräldrarna så nära jag har 10min vandring hem till mina där finns bandsåg och svarv och allsjöns verktyg mm mm..

    Lämna en kommentar:


  • gonzo44
    svarade
    Ursprungligen postat av MrH
    grottor klara
    men inga växter på G än :/ enligt vad jag kan se så finns inte alla plantorna tillgängliga än men det borde bli skickat nästa vecka hoppas jag

    det ja beställt är.

    anubias nana 4st
    anubias barteri 4st
    vallisneria gigante 2st
    Microsorium pteropus 1st moderplanta

    tror det blir lagom å starta upp med.
    det kommer bli nice när dom kommer i ditt kar...

    Lämna en kommentar:


  • gonzo44
    svarade
    Ursprungligen postat av MrH
    phuu, jo pappa sa samma sak så lite lugnare är man :S tänkte -va fan, hur har ja kunnat slarva sådär me limningen! men de hade ja alltså inte gjort

    flyttade om spotlightsen idag också, dom blev lite fel placerade å hamnade precis över stagen så en del ljus försvann lite. men nu är dom bättre placerade å förhoppningsvis så hamnar växterna ungefär under dom också.

    växterna har för övrigt inte skickats än, tror de va nån växt som ännu inte fanns tillgänglig, men då kommer dom nog nästa vecka förhoppningsvis.

    tänkte på apiston där om dom ska leka, bör ja sätta i nån form av grotta? tror de blir svårt å bygga något med stenen jag har. däremot så finns ju lite rötter å sånt, men tänkte om ja skulle gräva ner en sån där lerkruka bakom någon rot så den inte syns.
    Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0234[1].jpg
Visningar: 1
Storlek: 120,4 KB
ID: 2139097 du kan vara lugn silikonet håller.. kolla hur det blev på ett ställe på mitt 860L blev lite nervig när jag såg det, men rutinen sa mej ta det lugnt....

    Lämna en kommentar:


  • MrH
    svarade
    grottor klara
    men inga växter på G än :/ enligt vad jag kan se så finns inte alla plantorna tillgängliga än men det borde bli skickat nästa vecka hoppas jag

    det ja beställt är.

    anubias nana 4st
    anubias barteri 4st
    vallisneria gigante 2st
    Microsorium pteropus 1st moderplanta

    tror det blir lagom å starta upp med.

    Lämna en kommentar:


  • MrH
    svarade
    LoL

    Lämna en kommentar:


  • hannesc
    svarade
    heheh. oo ive got pics of her to....

    nemen tack för komplimnagen :P

    nu "hade" jag ju inte den bilden bara sådär. jag letade fram grottorna o tog kort på dom bara för detta. :P


    pepp pepp pepp!!

    Lämna en kommentar:


  • Mathias Nilsson
    svarade
    Ursprungligen postat av hannesc
    Bild

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
    Asså, jag hade varit jäkligt nojig om jag hade varit din tjej. Du har bannemig ett kort på allt!

    Heja dig, det gör det lättare för folk som undrar vilket också lär vara tanken.

    pepp, pepp, pepp, pepp!!

    Lämna en kommentar:


  • hannesc
    svarade
    a är det bara 15 min bort så.

    Lämna en kommentar:


  • MrH
    svarade
    njaaa, de tar mig 15min å gå till farsan å där finns de nog verktyg så varenda användare på zoopet kan göra en kokosnötsgrotta samtidigt! å då skojar ja verkligen inte... helt sjuuukt mycke grejer han har.

    var faktsikt där å städa lite i garaget idag å efter 2 timmar hitta ja den här igen som ja inte sett på några år (bänken)

    Klicka på bilden för större version

Namn: Foto0188.jpg
Visningar: 1
Storlek: 72,4 KB
ID: 2139090

    Lämna en kommentar:


  • hannesc
    svarade
    a vafan klart du måste ha verktyg hemma. åk o köp en såg o en polygrip.

    Lämna en kommentar:


  • MrH
    svarade
    lugnt, har gjort sådana förut tänkte bara ja skulle slippa hålla på me de där, så jäkla bökigt hemma här där ja inte har nå verktyg å grejer gör ju de mesta nere hos far min.
    men får väl köpa me ett par nötter ner i morron å greja med, blir nog snyggare i slutändan å de är ju dit man vill.

    Lämna en kommentar:


  • hannesc
    svarade
    Bild

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • hannesc
    svarade
    tips!"

    köp en kokosnöt

    såga i två delar.

    koka delarna i typ 20 min o gräv ut "köttet"

    koka lite till

    knäck upp en öppning med en polygrip ( blir snyggare än att såga/borra en "perfekt" båge)

    tadaa du har en grotta. jag har ett par hemma. ska ta en bild o ladda upp

    Lämna en kommentar:


  • MrH
    svarade
    phuu, jo pappa sa samma sak så lite lugnare är man :S tänkte -va fan, hur har ja kunnat slarva sådär me limningen! men de hade ja alltså inte gjort

    flyttade om spotlightsen idag också, dom blev lite fel placerade å hamnade precis över stagen så en del ljus försvann lite. men nu är dom bättre placerade å förhoppningsvis så hamnar växterna ungefär under dom också.

    växterna har för övrigt inte skickats än, tror de va nån växt som ännu inte fanns tillgänglig, men då kommer dom nog nästa vecka förhoppningsvis.

    tänkte på apiston där om dom ska leka, bör ja sätta i nån form av grotta? tror de blir svårt å bygga något med stenen jag har. däremot så finns ju lite rötter å sånt, men tänkte om ja skulle gräva ner en sån där lerkruka bakom någon rot så den inte syns.

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...