Fina filmer! Avundas ditt klara vatten i 375 l. I mitt ser det ut som att det snöar när malarna äter.
Bottensubstratet Aquaclay gör ganska stor nytta för filtreringen. Sen är mina malar rätt snälla, och inte skitar ner och gräver så mycket.
Mitt 540 liters är inte alls lika klart :-)
Fler och fler som kör med dem spottarna nu. Jag tycker det är riktigt snyggt men antar att man kan säga hej då till ganska mycket växter. Men man kan ju ha dem som morgon/kväll belysning.
Fler och fler som kör med dem spottarna nu. Jag tycker det är riktigt snyggt men antar att man kan säga hej då till ganska mycket växter. Men man kan ju ha dem som morgon/kväll belysning.
Jo, det passar bra i kar med mycket rötter och en del tåliga växter, typ anubias. Jag ska köpa några spottar till för att få lite mer ljus.
Flyttade in min 50x50 kub under 540 liters karet för att få lite mer plats framför fönstret.
Blev inte så tokigt tycker jag, även om det blir lite knepigt att komma åt att göra rent i kuben.
Det är 7cm mellan toppen på kuben och skivan.
Flyttade in min 50x50 kub under 540 liters karet för att få lite mer plats framför fönstret.
Blev inte så tokigt tycker jag, även om det blir lite knepigt att komma åt att göra rent i kuben.
Det är 7cm mellan toppen på kuben och skivan.
Skit snyggt! Vad använder du för ljus i det stora karet?
Kommentar