Projekt Rio 300 SA

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • dreas
    • August 2005
    • 264

    #16
    Uppdatering.

    Nya invånare:
    Ancistrus sp L183
    5 st Peru-scalarer.
    Lite nya växter.

    Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_7412.jpg
Visningar: 2
Storlek: 170,7 KB
ID: 2139519

    Kommit igång med min Co2, laborerar nu med en egen Co2 reaktor för bästa upplösning.

    Kommentar

    • MrH
      • October 2010
      • 2825

      #17
      tjuusigt
      MrH ---> 175L SA kub

      Kommentar

      • dreas
        • August 2005
        • 264

        #18
        Tack MrH!

        Idag har det flyttat in 6 st Corydoras Sterbai, mycket vackra! Det skall in lite fler men jag väntar med dem någon vecka.

        Kommentar

        • MrH
          • October 2010
          • 2825

          #19
          önskar ja hade lite mer "gröna" fingrar men ja är totalt värdelös på de där me akvarieväxter :/ får de aldrig å funka bra.
          MrH ---> 175L SA kub

          Kommentar

          • gonzo44
            • October 2007
            • 2770

            #20
            Ursprungligen postat av dreas
            Nu har jag införskaffat BTN Slimline Amazonas och kapat till och silikonat fast. Lite bilder bjuder jag på då detta är lite roligare att titta på.

            Då jag tidigare har limmat in en slimline på mitt Rio 125 har jag lite kunskap om vad man bör tänka på och framförallt hur man inte bör göra, med mig i bagaget. Det underlättade en hel del må jag säga.

            I allafall så inhandlades det tre stora baksidor, 60A, 60B, 60A samt en kort bit 60C, se bild.
            [ATTACH=CONFIG]51149[/ATTACH]

            Av dessa kapade jag upp den ena 60A för att få fram bitarna, dels till höger innan filtret (liten bit) samt till den utstickande delen till höger samt ena sidan till pumpen. Den korta biten 60C använde jag till framsidan på pumpen. Se bild:

            [ATTACH=CONFIG]51151[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]51161[/ATTACH]

            Därefter började jag kapa upp de hålen som krävs för att filtret skall fungera. Vad gäller insuget på framsidan skrapade jag ur det mjuka ämnet (vad det nu är för något) och borrade och tåg upp hål i skrevor för att det skall synas så lite som möjligt på framsidan. Tog också upp ett renshål ovanifrån då jag saknat detta på mitt Rio 125. Se bild:
            [ATTACH=CONFIG]51153[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]51156[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]51166[/ATTACH]

            Insuget på sidan hamnade precis bakom en upphöjning på bakgrunden så den är i princip osynlig från framsidan, bild:

            [ATTACH=CONFIG]51157[/ATTACH]

            För att få den utstickande delen på andra sidan fick jag använda mig av min fiskeväska, vilket blev perfekt i höjdled. Man skulle kunna tänka sig att den hamnade för långt fram men jag har en liten rot som skall stå där och täcka så man kommer inte kunna se så mycket, förhoppningsvis. Bild:

            [ATTACH=CONFIG]51160[/ATTACH]

            Så så långt så har allting gått smidigt och det verka sitta rätt bra alltihopa, tom den utstickande delen. Tack till er som gav mig råd & stöd i en annan tråd.

            Helbild på allt:

            [ATTACH=CONFIG]51163[/ATTACH]

            Snyggt om jag måste säga det själv!

            Jag har tidigare jobbat med moduler vilket jag också funderade på med detta karet men då detta är mindre än mitt förra kar så sparar jag det till framtiden till ett större kar, vilket det blir när jag flyttar till ett större boende. Jag hade tänkt först skaffa ett 500 - 700 liters kar men den tänkta platsen håller nu ett matsalsbord, efter sambons goda tycke så det fick bara bli ett 120cm kar.

            Bild på mitt förra 450 L kar:
            [ATTACH=CONFIG]51164[/ATTACH]

            Mitt Rio 125 med slimline:
            [ATTACH=CONFIG]51165[/ATTACH]

            Nu skall bara sanden och allt annat in, bilder kommer!

            Tack för att du läst och har du några frågor så fråga på nedan:
            ser bra ut alltihopa RIKTIGT snygga kar du/ni fått till..
            Ha De gött Mvh/ Ulrik http://www.familjensnygg.se/

            Kommentar

            • dreas
              • August 2005
              • 264

              #21
              Har en hel spann med jättefin Limnophila sessiflora som ngn kan få köpa alt ge en egen slant för om ni vill ha. Växterna finns i Malmö och skickas gärna inte! PM med ditt mobilnummer så fixar vi resten!

              Kommentar

              Arbetssätt...