Nytt projekt...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • streezz88
    • July 2007
    • 529

    Nytt projekt...

    Med tiden kommer det bli ett malawi kar, när jag flyttar till min nya lägenhet, och då på extremt många liter.
    Nu ska jag införskaffa mig ett kar på ca 200 liter.
    det jag har som plan är att det ska vara vit finkornig sand, skifferplattor, och lite sånt. några växter...

    men vad ska jag ha för fiskar? Vill ha fiskar som liknar malawi, alltså med mycket färg.
    Kollat på flera ciklider av olika slag. Men frågan är hur många kan man ha av varje? eller bäst att köra på en art, men hur många par ska man skaffa om jag nu ska köra på ciklider?

    Annars tar jag tacksamt emot alla idéer och råd!
  • hannesc
    • December 2009
    • 13085

    #2
    vadå liknar malawi?`varför inte köra malawi redan nu?

    Kommentar

    • streezz88
      • July 2007
      • 529

      #3
      för jag vill inte införskaffa mig det förän jag flyttar till mitt nya ställe... därför vill jag vänta med det..

      Kommentar

      • hannesc
        • December 2009
        • 13085

        #4
        okej. kan inte riktigt förstå det när du vill ha ciklider som liknar malawi. tycker inte det finns några andra ciklider som liknar malawi .det är ju det som är charmen med dom. en isolerad sjö i miljoner år.

        Kommentar

        • streezz88
          • July 2007
          • 529

          #5
          tycker bara karet känns för litet, när jag ska satsa på ett som är typ 3 eller 4 gånger större.. =)
          hur mkt fisk kan man ha då i ett ca 200 liters?

          Kommentar

          • hannesc
            • December 2009
            • 13085

            #6
            ca 20 st kan du ha. mbunas asså.

            du kan ju börja med detta o sen när du flyttar är det ju bara att föra över fiskarna

            Kommentar

            Arbetssätt...