300 l tanganyika

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • gusten86
    • June 2008
    • 84

    300 l tanganyika

    Ska göra om mitt kar på 300 l som är 150cm långt där jag har haft sydamerikanska fiskar till ett med tanganyika ciklider. Börjar remaken på måndag men lägger upp tråden redan nu så kan jag få lite tips och idéer innan jag börjar på allvar.

    Inredningsmässigt tänkte jag ha ett stenröse som täcker 2/3 delar av karet och resterande tredjedel ska vara sand med snäckskal. Bottensubstratet kommer att vara samma som förut, grovkornig fogsand från Benders.
    Sen tänkte jag ha lite växter också några anubias kring stenröset och en liten grupp vallisneria kring snäcksalen.

    De fiskar jag har tänkt ha i karet är: en grupp prinsessan av burundi, ett (eller två) par jullar, är karet för litet för två par eller ska man inreda på nåt särskilt sätt? En grupp snäcklekare samt några synodontis malar. Jag är även lite sugen på ett par altolamprologus, kan jag köra på ett sånt par också eller blir det för mycket?

    Teknikmässigt kommer jag använda ett fluval 305 ytterfilter och som doppvärmare en 200 w juwel.

    Funkar upplägget? Kom gärna med synpunkter, bilder kommer förhoppningsvis på måndag när jag har börjat fixa med det.
Arbetssätt...