Ny-gammal uppstart

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • moerken
    • July 2011
    • 12

    Ny-gammal uppstart

    Hallå i "Etern" tänkte höra vad för Tangaynika ciklider speciellt Tropheus arterna som skulle vara riktigt fina i mitt 250L "Back to nature" Hörn-Juwel kar. Och tankarna på discus ringer fint i skallen Men nu är de så att bakgrunden är klippvägg. Så vet inte hur snyggt de skulle vara ihop med "Amazonfisk" tänkte isåfall 2-4 discus och tetror. Är nog mer ute efter medelstora till stora, för att slippa jobba del-tid hemma med vatten byten, efter man varit å jobbat hela dagen

    Föredrar att ha färre fisk som mår bra och ynglar, än många som bara gör de grötit. Så 5-15 (ciklider) som har lite färg vore trevlit. Pris per fisk är inte så noga bara de inte överstiger 250/styck. (ciklider) Sen om det är discus är en annan fråga.

    helst inga större grävare, utan mer som håller sej runt större sten /grottor. Och som inte äter allt vad grönt heter. Skulle vilja ha javamossa och kanske nåt mer som får vara kvar.

    Sen om de skulle bli discus så är jag inte ute efter att yngla dom. Men de sen är väll upp till dom! Jag kan ju bara begränsa ev äggläggnings platser.

    Sen vad gäller budget för omkringutrustning så får de inte bli för himmla dyrt, vet inte riktigt vad som behövs till karet för hållning av troffar, som ska ha cirkulation av inte dess like. Och discusar som ska ha rejält med filtrering etc.

    Vad tror ni? kom gärna med förslag att bolla med, då jag har kört fast en aning.

    // Jocke
Arbetssätt...