Total makeover av Trigon 190

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Guy Palm
    • March 2002
    • 5720

    Total makeover av Trigon 190

    Har länge gått och funderat på när jag skall sätta in mina slimline som jag vann här på Zoopet, men det har alltid kommit något i vägen. Nu har jag semester hemma och vädret är inte det bästa så nu skall det bli av. Har beställt växter från Aquaristik Shop och även köpt att växtpaket av Defdac, Var inne hos Hasse på Arken och köpte rot, silikon och lite annat. Jag kommer att använda ytterfilter som jag kör med ett bottenfilter som förfilter.
    Vilken inriktning som jag kommer att ha i akvariet har jag inte bestämt ännu, men jag kommer inte behålla några av mina "få" kvarvarande fiskar.
    Roten ligger i blöt i badkaret och den flöt inte men färgade vattnet en del.
    Jag återkommer med bilder när det händer något nytt.
    Guy
    ,Poecilia,SKS,GOC,
  • PiaJo

    • August 2009
    • 13001

    #2
    Kul, vet att du pratade om detta när vi träffades på Åleds
    Skall bli spännande att se bilder sen.
    /PIA

    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

    Kommentar

    • Guy Palm
      • March 2002
      • 5720

      #3
      Det blir aldrig som man tänkt sig så jag har inte haft tid att tömma akvariet, men idag skall frugan och permanenta sig så då får jag tid att börja.
      Jag kommer att använda Slimline Gnejs/granit, ytterfilter och en bottenfilterplatta.
      Klicka på bilden för större version

Namn: P7274666.jpg
Visningar: 1
Storlek: 260,1 KB
ID: 2134710
      Det kommer nog att bli ett försök med lowtech växtakvarium utan CO2. En fiskart är redan klar eftersom jag inte fick lämna bort mina 5 marmorguramis. Min fru gillar dem.
      Guy
      ,Poecilia,SKS,GOC,

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        #4
        Kul att du kommer igång Guy, det var ett tag sedan du vann bakgrunderna. Ska bli trevligt att se hur det utvecklar sig, och vilka fiskar din fru vill ha...eller du menar jag.
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        • Guy Palm
          • March 2002
          • 5720

          #5
          Min fru vill ha Marmorgurami, du och jag har nog ungefär samma smak vad det gäller fisk. Ju mindre desto bättre
          Guy
          ,Poecilia,SKS,GOC,

          Kommentar

          • ansjo
            • November 2005
            • 29967

            #6
            Ursprungligen postat av Guy Palm
            Min fru vill ha Marmorgurami, du och jag har nog ungefär samma smak vad det gäller fisk. Ju mindre desto bättre
            Jepp, våra monsterfiskar går inte av för hackor!
            /Anders

            Medlem i NCS - givetvis!

            Kommentar

            • Guy Palm
              • March 2002
              • 5720

              #7
              Vart har mina kompisar tagit vägen ? Micike följer tömningen med spänning.
              Bifogade filer
              Senast redigerad av Guy Palm; 28 July 2011, 12:48.
              Guy
              ,Poecilia,SKS,GOC,

              Kommentar

              • Johanadhoc
                • April 2011
                • 377

                #8
                Detta blir nog bra! Lycka till med ditt projekt!
                MVH//
                Johan

                Projekt 300 liter diskus»
                Projekt inomhusdamm - sköldpadda»

                Kommentar

                • solis
                  • July 2008
                  • 5064

                  #9
                  Ska bli kul att se hur detta blir och villken ursöt katt, hade en liknande själv när jag var liten
                  Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
                  1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
                  100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
                  56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

                  Kommentar

                  • Guy Palm
                    • March 2002
                    • 5720

                    #10
                    Idag har jag skurit Slimline och ställt in dem på plats. I och med att det är ett hörnakvarium så var det svårt att få skarvarna rätt. Tror nog att det blir bra när inredning kommer i.
                    I eftermiddag skall jag limma och sedan blir det att vänta. Fick ett roligt brev igår med växter från Defdac. Har rensatt de svärdsplantorna jag hade sedan tidigare. Antalet hade mer än fördubblats sedan jag köpte dem. Nu har jag även bestämt att testa körsbärsräkor och eftersom de mest rör sig nere vid bottnen så tror jag att de kommer att få vara i fred för guramina.
                    Bifogade filer
                    Guy
                    ,Poecilia,SKS,GOC,

                    Kommentar

                    • solis
                      • July 2008
                      • 5064

                      #11
                      Det ser mysigt ut, angånde räkorna så är dom överallt och ingenstanns, när jag matar hänger många uppe i växterna i ytan och äter eller i maten beroende på vad jag ger, man får nog räkna med att en eller annan försvinner som mat.
                      Jag satte i guramina i mitt stora räkkar för att dom skulle hålla undan lite räkor för där var alldeles för många och fler blev det hela tiden men där är även guppyn med som rensar räklingar åt mig.
                      Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
                      1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
                      100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
                      56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

                      Kommentar

                      • Guy Palm
                        • March 2002
                        • 5720

                        #12
                        En första bild på akvariet med snabbväxande växter och 5 marmorgurami
                        Bifogade filer
                        Guy
                        ,Poecilia,SKS,GOC,

                        Kommentar

                        • Guy Palm
                          • March 2002
                          • 5720

                          #13
                          Har kompletterat akvariet med 1 par Ancistrus spec., 10 koppartetror och ett gäng körsbärsräkor i varierande storlek. Mina växter från Tyskland är på väg så förhoppningsvis kommer det en bättre bild i slutet på veckan.
                          Guy
                          ,Poecilia,SKS,GOC,

                          Kommentar

                          • Guy Palm
                            • March 2002
                            • 5720

                            #14
                            Nu har jag kompletterat med lite mer växter, Bacopa, Anubias m.m
                            Bifogade filer
                            Guy
                            ,Poecilia,SKS,GOC,

                            Kommentar

                            • solis
                              • July 2008
                              • 5064

                              #15
                              Det blir ju bra, ska bli kul att se när det vuxit till sig lite mer.
                              Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
                              1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
                              100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
                              56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

                              Kommentar

                              Arbetssätt...