750L och 600L blir 1800L

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bluewing

    • August 2012
    • 10522

    Vad jag fattat det som är väl att just Panaque cochliodon/Suttoni kan fixa ganska mycket annan mat än trä. Typ räkor, musslor, skaldjur, mygglarver etc. Vad har du testat att ge den då?
    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
    Juwel Lido 120

    Kommentar

    • Mr Woods
      • March 2013
      • 3409

      Röda mygglarver kanske!?
      Jag lyckades locka fram mina pyttesmå L134 med det när de var nya och rivlädda!

      Kommentar

      • jozi81
        • January 2011
        • 917

        Fan...

        Testa allt...
        Men finns ju en risk att den halkat så långt efter att du skulle behöva flytta den. Ditt typ 200 liters som stod på golvet, är det kvar?


        Sent from my iPad using Tapatalk HD

        Kommentar

        • Helene&Andreas
          • January 2009
          • 1336

          Ursprungligen postat av jozi81
          Fan...

          Testa allt...
          Men finns ju en risk att den halkat så långt efter att du skulle behöva flytta den. Ditt typ 200 liters som stod på golvet, är det kvar?


          Sent from my iPad using Tapatalk HD
          Mmm helt rätt Daniel! Men tror precis som Jonte själv att det handlar om en kinkig fisk... Har tipsat honom om ett riktigt bra foder för "problem malar"
          200 liters.... Är borta.... Känner mig lite skyldig där...

          Kommentar

          • Henrik_A
            • August 2010
            • 146

            Har ögonen börjat sjunka in så kan det ha gått för långt.
            Är det en nyimporterad fisk?
            Fast man inte tror det kan panaquer ställa riktigt höga krav på bra vatten, märks väldigt tydligt här hemma när vattnet blir lite sämre avtar matlust och fisken ligger bara och tjurar.
            Om du har en ny liten rot liggandes lägg i den och bytt vatten och dra ner på övrig matning så du vet att vattnet är ok.
            Nya rötter brukar vara som en magnet, börjar dom gnaga lite så vet man att det inte är kört.
            Svarttorvsgranulat typ seras är ett annat tips som kan vara värt att testa. (Catappa X från easy Life kan också funka).

            Vad kör du för vattenvärden?

            Kanon fin fisk så det är värt att lägga ner tid på den.

            Kommentar

            • ettfettbranamn
              • December 2010
              • 3424

              Nope, ögon ser bra ut.. Jag har räddat panaquer som sett betydligt sämre ut så jag är inte "hjälpminguppyärgravid"-panisk men fortfarande orolig.. Han hade en slät mage när han kom så mat har han ätit.. Mm, ska byta vatten imorgon.. Håller dessvärre på med en medicinering samtidigt som förhindrar vattenbyte just nu..

              Mm, ska testa lite andra foder under morgondagen och se vad som händer.. Tröttnar jag totalt slänger jag ner honom i en burk i badrummet med bara en sötpotatis i och hotar honom tills han äter..
              Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

              Normaliseringsprocessen..
              (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

              Kommentar

              • Henrik_A
                • August 2010
                • 146

                Då ordnar det sig.

                Kommentar

                • Bluewing

                  • August 2012
                  • 10522

                  Ursprungligen postat av ettfettbranamn
                  Nope, ögon ser bra ut.. Jag har räddat panaquer som sett betydligt sämre ut så jag är inte "hjälpminguppyärgravid"-panisk men fortfarande orolig.. Han hade en slät mage när han kom så mat har han ätit.. Mm, ska byta vatten imorgon.. Håller dessvärre på med en medicinering samtidigt som förhindrar vattenbyte just nu..

                  Mm, ska testa lite andra foder under morgondagen och se vad som händer.. Tröttnar jag totalt slänger jag ner honom i en burk i badrummet med bara en sötpotatis i och hotar honom tills han äter..
                  Ja du räddade ju Ernst
                  Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                  Juwel Lido 120

                  Kommentar

                  • Helene&Andreas
                    • January 2009
                    • 1336

                    Ursprungligen postat av Bluewing
                    Ja du räddade ju Ernst
                    Det inte den mannen räddat är omöjligt att rädda!

                    Kommentar

                    • ettfettbranamn
                      • December 2010
                      • 3424

                      Haha.. Ja det har blivit ett par.. Vissa kallar det dålig planering och andra kallar det situationsmedvetenhet.. Jag däremot ser varje enskild fisk som en fiende vars mål är att dö..

                      Sen underlättar det ju att jag har många vänner som är väldigt duktiga och villiga att ge en fisk miljöombyte osv.. (Jag tittar på dig tess om du är inne på ditt konto något)..
                      Senast redigerad av ettfettbranamn; 14 February 2015, 18:22.
                      Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

                      Normaliseringsprocessen..
                      (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

                      Kommentar

                      • Helene&Andreas
                        • January 2009
                        • 1336

                        Ursprungligen postat av ettfettbranamn
                        Haha.. Ja det har blivit ett par.. Vissa kallar det dålig planering och andra kallar det situationsmedvetenhet.. Jag däremot ser varje enskild fisk som en fiende vars mål är att dö..

                        Sen underlättar det ju att jag har många vänner som är väldigt duktiga och villiga att ge en fisk miljöombyte osv.. (Jag tittar på dig tess om du är inne på ditt konto något)..
                        Tess är väl aldrig här inne längre...

                        Kommentar

                        • Likan
                          • April 2012
                          • 2611

                          Hade det varit en liten plutt så kunde jag erbjuda plats om det hjälpt men antar att det är en stor bjässe. Hoppas att du får igång den!

                          Provat brysselkål?
                          450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

                          Kommentar

                          • ettfettbranamn
                            • December 2010
                            • 3424

                            Ursprungligen postat av Helene&Andreas
                            Tess är väl aldrig här inne längre...
                            Jag skulle inte underskatta hennes nyfikenhet..
                            Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

                            Normaliseringsprocessen..
                            (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

                            Kommentar

                            • ettfettbranamn
                              • December 2010
                              • 3424

                              Ursprungligen postat av Likan
                              Hade det varit en liten plutt så kunde jag erbjuda plats om det hjälpt men antar att det är en stor bjässe. Hoppas att du får igång den!

                              Provat brysselkål?
                              30 ungefär..

                              Nope, får inhandlas det med..
                              Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

                              Normaliseringsprocessen..
                              (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

                              Kommentar

                              • Helene&Andreas
                                • January 2009
                                • 1336

                                Ursprungligen postat av ettfettbranamn
                                Jag skulle inte underskatta hennes nyfikenhet..
                                Är det så? Trodde hon bojkottat zoopet helt... Bättre med tillståndet idag?

                                Kommentar

                                Arbetssätt...