3*20L med räkor, äppelsnäckor å småfisk.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • MrH
    • October 2010
    • 2825

    Ursprungligen postat av freddi36
    Gammla lysrör?
    ne, dom är nya. kanske inte dom bästa för växter men de borde deffinitivt räcka till dom här små akvarierna. de är något annat som knasat sig, de funka ju skit fint i typ 6-7 månader, 8 kanske. sen bara tvär vände det :/
    MrH ---> 175L SA kub

    Kommentar

    • donic1989
      • April 2010
      • 30

      gick lite längre bak i tråden till sidan 7 och såg bilder på dina akvarium.

      ser riktigt fina ut .

      Kommentar

      • MrH
        • October 2010
        • 2825

        Ursprungligen postat av donic1989
        gick lite längre bak i tråden till sidan 7 och såg bilder på dina akvarium.

        ser riktigt fina ut .
        tack, mjo dom va fina :/ det vänstra är nu nerstängd och ska lagas, trasig bakruta. det mittersta är flyttat och står nu i badrummet med räkor (se badrums tråden)
        så det är bara det högra som är kvar av dom ursprungliga 3 som va där. sen står de ett räkkar i mitten nu också, ska ta lite nya bilder ikväll å lägga upp.

        tyvärr har det högra karet börjat ballat ur å tappat balansen som va så jäkla fin, försöker lösa mysteriet med vad som gått snett.
        MrH ---> 175L SA kub

        Kommentar

        • donic1989
          • April 2010
          • 30

          oki jo tråkigt när det inte går som man vill :/. vad hände med det som gick sönder då? händer väl inte så ofta. orolig varje gång man skall storstäda o flytta sitt 375l att det skall gå sönder typ glider i armarna eller så :P.

          men akvarium e lurigt lite det som är skoj felsökning därav lite glad jag inte har så mycket växxter i utan ganska steril miljö men det är fint med växter också faktiskt!.

          men trevligt med nya bilder iaf .

          Kommentar

          • MrH
            • October 2010
            • 2825

            det hade en liten skada i kanten som ja limmat igen med silikon, sen när ja tömde det för å göra rent å göra om det så såg jag att en spricka börjat krypa iväg längs bakrutan så då vare bara å skära bort den, å det gick ju som du kan se på bilderna, inge vidare slutade me 4 stygn i tummen hehe. men men shit happens
            kommer troligen bli räkor i det karet också, riktigt roligt med räkor och akvarierna sköter sig självt mer eller mindre.
            MrH ---> 175L SA kub

            Kommentar

            • donic1989
              • April 2010
              • 30

              Ursprungligen postat av MrH
              det hade en liten skada i kanten som ja limmat igen med silikon, sen när ja tömde det för å göra rent å göra om det så såg jag att en spricka börjat krypa iväg längs bakrutan så då vare bara å skära bort den, å det gick ju som du kan se på bilderna, inge vidare slutade me 4 stygn i tummen hehe. men men shit happens
              kommer troligen bli räkor i det karet också, riktigt roligt med räkor och akvarierna sköter sig självt mer eller mindre.
              ok usch då jo jag såg det lagom kul battle scar 1-0 till akvariumet hehe :P.

              jo kul varit intresserad av räkor ett litet tag och sugen på att prova på i ett litet kavarium har ett tomt 20l dock får jag inte ha mer akvarium just nu :P. hehe sen kan jag inte sköta dom riktigt bor borta på internat o då får man itne ha små akvarium fråga om man fick ha 20l men det fick man inte ha hade tänkt ha det o lite växter o kanske ett par räkor. så kommer nog följa ditt projekt här!

              hört att man kan köra utan teknik alls o gödning eftersom räkorna inte tål det hur klarar sig växterna då via fodret dom får o deras skit kanske förstår jag men producerar dom så mycket?.

              Kommentar

              • MrH
                • October 2010
                • 2825

                de där me low-tech akvarium håller ja på å lär mig om nu så ja kan tyvärr inte svar så mycke på det men man brukar ha jordbotten å sånt till sådana akvarium å har för mig att växterna plockar näringen därifrån, men som sagt så är ja inte helt 100 på det ämnet än. sök lite här på zoopet om low.tech så hittar du massa spännande trådar om det.
                MrH ---> 175L SA kub

                Kommentar

                • donic1989
                  • April 2010
                  • 30

                  Ursprungligen postat av MrH
                  de där me low-tech akvarium håller ja på å lär mig om nu så ja kan tyvärr inte svar så mycke på det men man brukar ha jordbotten å sånt till sådana akvarium å har för mig att växterna plockar näringen därifrån, men som sagt så är ja inte helt 100 på det ämnet än. sök lite här på zoopet om low.tech så hittar du massa spännande trådar om det.
                  oki jo för göra det . verkar iaf intressant med lowtech!

                  Kommentar

                  • MrH
                    • October 2010
                    • 2825

                    ja absolut något man ska prova på =)
                    MrH ---> 175L SA kub

                    Kommentar

                    • MrH
                      • October 2010
                      • 2825

                      lite bilder.
                      ursäkta reflektioner å kassa fokusar men de va väldigt länge sedan jag höll i en systemkamera å ja orka inte riktigt leta igenom alla inställningar.



                      Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0322.jpg
Visningar: 1
Storlek: 91,4 KB
ID: 2139213

                      Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0325.jpg
Visningar: 1
Storlek: 122,7 KB
ID: 2139214

                      Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0326.jpg
Visningar: 1
Storlek: 116,3 KB
ID: 2139215

                      Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0327.jpg
Visningar: 1
Storlek: 127,3 KB
ID: 2139216

                      Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0339.jpg
Visningar: 1
Storlek: 108,2 KB
ID: 2139217
                      MrH ---> 175L SA kub

                      Kommentar

                      • MrH
                        • October 2010
                        • 2825

                        bygge rom det gamla akvariet och kommer så småningom att göra samma sak med det som guramin går i.
                        har lite planer för förändring härligt när man får en skön ide´ som man åtminstonde tror kommer bli bra
                        MrH ---> 175L SA kub

                        Kommentar

                        • MrH
                          • October 2010
                          • 2825

                          limmat ihop akvariet nu, bytte lite form på det, blev liggandes ist för ståendes.
                          går i tankar på att pröva lowtech kanske..
                          MrH ---> 175L SA kub

                          Kommentar

                          • MrH
                            • October 2010
                            • 2825

                            fortfarande problem med cyano hos honungsguramin :/ rensade ut mekaniskt idag å har satt ditt en spotlight för exxtra belysning, ska köpa lite limnophila till helgen å se om ja får bot med det.
                            MrH ---> 175L SA kub

                            Kommentar

                            • MrH
                              • October 2010
                              • 2825

                              jahapp, då vare massa bäbisar då. har fått på ökning av anentome helena snäckor massa små små snäckor som kryper omkring
                              MrH ---> 175L SA kub

                              Kommentar

                              • alfreds
                                • January 2009
                                • 293

                                Häftigt. Kommer de att äta varandra eller finns det andra snäckor som de kan äta?
                                Med vänlig hälsning
                                Alfred
                                240L Sällskapsakvarium + ett trasigt 64L

                                Kommentar

                                Arbetssätt...