Freddies två "nano-reefs"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • macke_fisk
    svarade
    duger alledes perfekt. Mycket fin fisk .

    Lämna en kommentar:


  • freddi36
    svarade
    Emblemaria Pandionis

    några bilder på den nya fisken svårt att fota pga välvd ruta och oskrapade rutor

    Klicka på bilden för större version

Namn: fredriks bilder 005.jpg
Visningar: 2
Storlek: 162,8 KB
ID: 2138664Klicka på bilden för större version

Namn: fredriks bilder 012.jpg
Visningar: 1
Storlek: 129,2 KB
ID: 2138665Klicka på bilden för större version

Namn: fredriks bilder 029.jpg
Visningar: 1
Storlek: 114,8 KB
ID: 2138666

    Lämna en kommentar:


  • freddi36
    svarade
    jag har försökt ta bild på den men det är svårt!! bilderna blir helt suddiga. ska testa imorgon igen när jag matar för då kommer den ut och spänner upp ryggfenan för att skydda sin mat.

    Lämna en kommentar:


  • macke_fisk
    svarade
    Ursprungligen postat av freddi36
    köpte en emblemaria idag
    priset var i överkant av vad jag tyckte var OK även för denna art, men en sån här fisk får man leta efter så jag tog den endå.
    bilderna på den tagna när den var i påsen blev otroligt dåliga och jag vill inte stressa den lilla krabaten mer idag så bilder får bli vid senare tillfälle.
    Ibland så får man ha lite överseende, om det verkligen, verkligen är något man vill ha ^^.

    Lämna en kommentar:


  • macke_fisk
    svarade
    Ursprungligen postat av freddi36
    Det är bara jag som åker på stryk.
    Det är tvärt om med gobien dock. Den simmar fram och sätter sig på handen.
    Haha, låter toppen . Bild på fisken sen, ett måste .

    Lämna en kommentar:


  • freddi36
    svarade
    köpte en emblemaria idag
    priset var i överkant av vad jag tyckte var OK även för denna art, men en sån här fisk får man leta efter så jag tog den endå.
    bilderna på den tagna när den var i påsen blev otroligt dåliga och jag vill inte stressa den lilla krabaten mer idag så bilder får bli vid senare tillfälle.

    Lämna en kommentar:


  • freddi36
    svarade
    det belv ingen emblemaria idag. korallcenter hade inte öppet av något mystisk anledning trots det står att dom ska ha öppet..

    Lämna en kommentar:


  • freddi36
    svarade
    Det är bara jag som åker på stryk.
    Det är tvärt om med gobien dock. Den simmar fram och sätter sig på handen.

    Lämna en kommentar:


  • macke_fisk
    svarade
    Jasså, trodde inte att de kunde bli så aggressiva. Är han på de andra fiskarna med eller bara din hand?

    Lämna en kommentar:


  • freddi36
    svarade
    jag har sett att hanen vibrerat för honan. (bokstavligen vibrerat) det ska vara en uppvaktning av hanen men längre än så har dom inte kommit.
    jag har märkt att hanen blivir mycket agressivare än innan. varför vet jag inte men jag kan inte stoppa ner handen utan att bli biten ordentligt.

    Lämna en kommentar:


  • macke_fisk
    svarade
    Väldigt snygg fisk . Kul att akvariet flyter på och att koraller och fiskar trivs. Vill inte clownerna leka?

    Lämna en kommentar:


  • freddi36
    svarade
    OK. då håller jag den borta från "finkorallerna". just nu sitter den bara nära några xenior, den får hålla koll på dom så dom inte exploderar i tillväxt

    Lämna en kommentar:


  • NiXoN
    svarade
    Jag har en hydno och den skall vara en av dom elakare sorterna så jag har karantänat min i ett hörn där den inte kommer åt nåt.
    Så jag har aldrig sett svepare från den men dess tidigare ägare hade tydligen haft mindre positiva erfarenheter.

    //NiXoN

    Lämna en kommentar:


  • freddi36
    svarade
    Ursprungligen postat av NiXoN
    Passa pavonan bara, den skickar ut svepare under natten som funkar som giftkanyler om nåt ligger när nog.
    Acans är överlag bland dom klenaste Lps arter så blir det en konflikt så kommer dom o åka på stryk.

    Bara ett par tipps

    //NiXoN

    har fått reda på att det inte var någon Pavona utan en Hydnophora. tyckte först den var lik P.decussata.
    vet inte om även den har långa svepare?

    Lämna en kommentar:


  • freddi36
    svarade
    oj, länge sedan något blev skrivet här!
    karet funkar fint. inga missöden ännu
    mjukkorallerna och LPS:erna växer på fint. SPS:erna växer men sakta sakta. mitt ljus är för klent helt enkelt.

    imorgon ska jag till en affär i malmö som heter Korallcenter. dom hade fått in en ny sändning för någon dag sedan. bland annat intressant en fisk jag länge letat efter. Emblemaria pandionis.
    bilder från google:
    http://farm4.staticflickr.com/3349/3550827300_618bb11214_z.jpg?zz=1

    http://www.oceanwideimages.com/images/15422/large/sailfin-blenny-45M1004-01.jpg







    en del bilder på en riktigt snygg firre! hoppas, hoppas, hoppas att det finns en kvar som kan få följa med hem

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...