375 L SA Inspererat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Jimmifröhlen
    • February 2011
    • 56

    #31
    Börjar längta hem nu så man får fortsätta med karet. Har varit 3 dagar nu i sthlm nu och lärt en ny kille köra in sej på ny maskin och arbetsplats. Tur det varit bra väder iaf

    Kommentar

    • Jimmifröhlen
      • February 2011
      • 56

      #32
      Har fyllt baksidan med filt nu och flyttat insugen till vänster sida och silikonat en massa imorgon blir det vatten

      Kommentar

      • Getingen
        • August 2010
        • 325

        #33
        Ser inte ut som du tvättat sanden. Kommer bli rejält skitigt med vatten i då. Men det går över. Tar bara lite tid.

        Annars måste jag säga att du har fått tag på snygga rötter och placerat dom snyggt. Dock tycker jag det verkar som att belysningen är lite i klenaste laget om man tänker på mängden ljus. Vad är det för lysrör som sitter i? Mängden ljus spelar bara roll om du har tänkt ha växter.

        Kommentar

        • JockeÖ
          • February 2011
          • 34

          #34
          Jula blästersand är inte så illa även om man inte sköljer den.
          Mvh Jocke

          Kommentar

          • VisualDarkness
            • February 2010
            • 7417

            #35
            Ursprungligen postat av Getingen
            Ser inte ut som du tvättat sanden. Kommer bli rejält skitigt med vatten i då. Men det går över. Tar bara lite tid.

            Annars måste jag säga att du har fått tag på snygga rötter och placerat dom snyggt. Dock tycker jag det verkar som att belysningen är lite i klenaste laget om man tänker på mängden ljus. Vad är det för lysrör som sitter i? Mängden ljus spelar bara roll om du har tänkt ha växter.
            Man kan ju köra på de försiktiga metoden så dimmar det inte alls i samma utsträckning. Själv har jag bara tvättat grus/sand två gånger men det var ingen större skillnad, tog 1-2 dygn att bli helt klart som vanligt.

            Very fast "Step by Step" nano layout from Oliver Knott in real time. Showing a very simple layout for a 20 liter "Nano Aquarium". This nano aquarium was very...


            Ljuset beror på vad man vill köra för växter och vilken metod man går till väga. Mer ljus än näring och kol ger ofta en rejäl algtillväxt för att kompensera.
            180l Sällskap:
            http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
            60l Asien:
            http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

            Kommentar

            • Jimmifröhlen
              • February 2011
              • 56

              #36
              Ursprungligen postat av Getingen
              Ser inte ut som du tvättat sanden. Kommer bli rejält skitigt med vatten i då. Men det går över. Tar bara lite tid.

              Annars måste jag säga att du har fått tag på snygga rötter och placerat dom snyggt. Dock tycker jag det verkar som att belysningen är lite i klenaste laget om man tänker på mängden ljus. Vad är det för lysrör som sitter i? Mängden ljus spelar bara roll om du har tänkt ha växter.
              bläster sanden är förvånas värt ren så tror inte det är nått problem.
              sen belysningen ska kompletteras. är 2 st philips aqua-relle rör där nu ska bli 2 till ev led. ska bygga en hängande låda där armaturerna ska sitta samt ska innehålla timer och strömbrytare. kommer ev börja köra in det med bara 2 rör och pilot fiskar men ska nog börja bygga efter jag kommit hem från nästa arbetsvecka.

              Kommentar

              • Jimmifröhlen
                • February 2011
                • 56

                #37
                Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_8860.jpg
Visningar: 1
Storlek: 91,6 KB
ID: 2133295

                har fyllt vatten idag på prov. ska tömma och fylla det igen imorgon och fara och köpa växter och beställa fler rör. som ni märker så har jag satt ditt en rot till på glaset till höger som är klar med sug koppar kanske köper växter i morgon och börjar köra igång det men tror jag väntar med pilot fiskar tills jag är hemma igen 2/5

                Kommentar

                • JockeÖ
                  • February 2011
                  • 34

                  #38
                  Hör av dig om det blir shopping tur på DM
                  Mvh Jocke

                  Kommentar

                  • Jimmifröhlen
                    • February 2011
                    • 56

                    #39
                    Ursprungligen postat av JockeÖ
                    Hör av dig om det blir shopping tur på DM
                    yes se ba till att du inte blir allt för "överförfriskad" ikväll bara



                    sen så har jag testat att köra med pumpen ikväll och ett rör ut genom backgrunden. funkade inte alls nå bra kan jag säja vart blöt på golvet är säkert..... håller på att göra en rör stump nu som ska få komma ut ur bakgrunden och fördela vattenflödet över hela karets bred. bilder kommer ev i morgon på det.

                    Kommentar

                    • Simon Wikström
                      • January 2011
                      • 223

                      #40
                      Hänt något sen senaste uppdateringen?
                      Mvh Simon
                      720 l med 2 st Hypostomus soniae.
                      105 l med VF Poecilia reticulata.

                      Kommentar

                      • Jimmifröhlen
                        • February 2011
                        • 56

                        #41
                        Tyvärr så har jag inget just nu då jag är i Sthlm på arbetsvecka och nästa vecka ska jag jobba extra :/ mina akvarium går i andra hand. Men får rapporter att mina fiskar i sällskaps akvariet mår bra och mina guppy yngel är det full fart på

                        Kommentar

                        Arbetssätt...