"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • PiaJo
    svarade
    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
    Ja, det blir ju liggande och med det karvade framåt, så att man kan se in i de två hålen. Jag funderar dock på att luta den en aning uppåt/bakåt, kanske lägga den över någon annan rotdel eller några stenar - det är ju ändå fränt om man liksom kan kika igenom den.
    Förstår precis och jag hade nog försökt att göra så med om jag hade haft den roten

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av PiaJo
    Tror det blir bra, har du funderat på hur du skall lägga den?
    Ja, det blir ju liggande och med det karvade framåt, så att man kan se in i de två hålen. Jag funderar dock på att luta den en aning uppåt/bakåt, kanske lägga den över någon annan rotdel eller några stenar - det är ju ändå fränt om man liksom kan kika igenom den.

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
    Ja, jag tror stocken kan bli bra. Det lilla hålet ser pyttelitet ut på bilderna, men har en diameter som en snusdosa ungefär - så det blir nog gôtt för malarna.
    Tror det blir bra, har du funderat på hur du skall lägga den?

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av PiaJo
    Samma sak här gillar dina stockbilder, blir nog gör bra med den som lite gömmen för malar och annat.
    Ja, jag tror stocken kan bli bra. Det lilla hålet ser pyttelitet ut på bilderna, men har en diameter som en snusdosa ungefär - så det blir nog gôtt för malarna.

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
    Visst, gör det när du får feeling! Jag kikar in här på forumet lite då och då, så det kan vara kul att se lite goa bilder!

    Samma sak här gillar dina stockbilder, blir nog gör bra med den som lite gömmen för malar och annat.

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av PiaJo
    Kan försöka fota fisken ikväll
    Visst, gör det när du får feeling! Jag kikar in här på forumet lite då och då, så det kan vara kul att se lite goa bilder!

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Kan försöka fota fisken ikväll

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
    Fick googla på han knickedicken Jason...
    mmm.....

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av PiaJo
    Ja, den nya hannen av de gröna är rent ut sagt drägelsnygg, ungefär som Jason Statham
    Fick googla på han knickedicken Jason...

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Ja, den nya hannen av de gröna är rent ut sagt drägel-snygg, ungefär som Jason Statham
    Senast redigerad av PiaJo; 11 March 2015, 13:11.

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av PiaJo
    Nope, det är en odlingsvariant som som en naturform i utseendet
    men jag har två andra viltformer här hemma, kommer bilder senare

    bild på de gröna..
    Riktigt fina!

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Nope, det är en odlingsvariant som som en naturform i utseendet
    men jag har två andra viltformer här hemma, kommer bilder senare

    bild på de gröna..
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av PiaJo
    Ja, men jag har inte dem kvar så det får bli hos den nya ägaren

    men jag har andra sorter som jag hoppas på att få mycket yngel på De gröna håller på för fullt med detta, har många yngel nu
    Ok! De där gröna, som ynglar för fullt - är det någon vf-variant?

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Ja, men jag har inte dem kvar så det får bli hos den nya ägaren

    men jag har andra sorter som jag hoppas på att få mycket yngel på De gröna håller på för fullt med detta, har många yngel nu

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av PiaJo
    Ja, minst sagt stora rackare, hade jag vetat detta så hade jag inte ropat in dem men de har flyttat nu till en som har större kar så där får de det nog säkerligen bra, hannen var nog uppåt 15 cm, så de hade blivit för stora för mitt 220 kar.
    Tyvärr attackerade adoketorna hannen och den stora honan rejält så hannen dog och honan sargades rejält men henne och de andra honorna fick jag upp innan det var för sent som tur var.
    Så till svaret på din fråga ja det är dem på bilden


    jag sitter på kontoret och längtar ut.... må gott för mig med
    Japp, jag skall må gôtt för dig också!
    Ok, då vet jag. Synd att adoketorna var på dom så hårt, men dom ynglar säkert av sig så det kommer nya.

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...