"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Kjell Fohrman
    svarade
    Du verkar ha haft en givande sysselsättning idag

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Tog lite bilder idag... var ju tvungen att göra nått, det är ju trots allt lååångfredag
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av PiaJo
    Känns skönt nu verkar "problemet" ha löst sig och det känns gott i magen för jag vet att de kommer få det så bra så
    nu blir det inte riktigt lugnt och stilla som jag tänkt från början men vad gör det när jag får in en annan "juvel" men de har inte samma temperament
    Gôtt!

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
    Ungfödaren där var ju riktigt fin!

    Tummen upp på ditt "akvarieröj" - jag vet vilka fiskar det är som inte limmar. Lika bra att få till lite lugn och ro!
    Ös på, Pia!
    Känns skönt nu verkar "problemet" ha löst sig och det känns gott i magen för jag vet att de kommer få det så bra så
    nu blir det inte riktigt lugnt och stilla som jag tänkt från början men vad gör det när jag får in en annan "juvel" men de har inte samma temperament

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    De känns än så länge annorlunda i sättet mot svärdbärare, svärdbärarhannar är lite mer som ciklider i sättet skulle jag vilja säga.

    Lämna en kommentar:


  • HeidiH
    svarade
    Toppen ju! Om inte hanarna terrar varandra då!

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Köpte tre par av de ungfödarna, phallichthys amates, i helgen men när jag kom hem så visade det sig att det var 4 honor och två hannar, så det var ju faktiskt en bättre fördelning.

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Tack, ja det skall bli kul och får hoppas på lite yngel, honorna har redan en stor "yngelfläck" så jag kan bara hoppas

    Lämna en kommentar:


  • HeidiH
    svarade
    Kul med nytillskott! Spännande med ungfödaren. Fin!

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Ungfödaren där var ju riktigt fin!

    Tummen upp på ditt "akvarieröj" - jag vet vilka fiskar det är som inte limmar. Lika bra att få till lite lugn och ro!
    Ös på, Pia!

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Det som är i den eminenta förvaringen är en liten ungfödare som jag bara var tvungen att köpa



    och så är det två guianacara Sphenozona för att utöka den lilla ungdjursgruppen jag har här hemma redan.
    https://www.google.se/search?q=guianacara+sphenozona&espv=2&biw=1920&bih =1075&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=o_MYVcDZG MzgOPuagOgN&ved=0CCIQsAQ#imgdii=_&imgrc=uOtbdxHyff-OkM%253A%3BsRbO0TCtbxkhcM%3Bhttp%253A%252F%252Fwww .hellasfishfarm.com%252Fimages%252Fguianacara-sphenozona.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.hellasfish farm.com%252Ffische-zucht-sud-mittelamerika-engl.htm%3B432%3B288

    Dessa kommer att flyttas till ett annat kar till helgen då jag skall göra ett större akvarieröj för det har inte funkat som jag vill med vissa fiskar så vissa skall omplaceras.
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • Mu(sic)
    svarade

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Är man nördig så har man detta på hotellrummet :P
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • HeidiH
    svarade
    Härligt!Ha så roligt!

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Nu är jag packad och klar för att åka till Norrköping imorgon vid lunch

    Skall hit, www.akvariehelg.se , skall bli mycket trevligt och jag ser framemot föredragen med Mark Breeze, han är mycket duktig på apistogramma har jag läst/hört

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...