54l på kontoret

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Cyruz10
    • February 2010
    • 235

    54l på kontoret

    Dags för mig att starta min första projekttråd. I maj får jag nytt kontor på jobbet och tänkte liva upp atmosfären med ett litet kar.

    Från början var det tänkt att jag skulle köra ett nanokar (Fluval Edge) men det finns ingen bra plats att ställa det på. Istället får 54l karet som står tomt här hemma byta miljö och flytta till Nässjö

    Lite väl tidigt att starta tråden kanske men jag behöver tips med hur karet ska se ut. Dels funderar jag på att ha en bakgrund i karet och försöka gömma pump och doppvärmare. Men funkar det med slimline i ett sånt litet kar eller tar det för mycket plats?

    Dessutom undrar jag om folk har tips och idéer gällande tema? Vill helst inte ha soppa utan det ska se proffsigt ut. För stunden funderar jag på Sydamerika tema med ett gäng pygmé-pansarmalar eller Zebraotocinclus på botten men har sen svårt att hitta fiskar för dom övre delarna av vattnet. Vill helst ha fiskar som inte behöver frysfoder eller levande foder (utav praktiska skäl).

    Men kanske ska jag skippa temat och köra lite blandat? Eller ett annat tema, kanske Asien. Kom med tips
Arbetssätt...