110L kub förmodligen Asien

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • sofiemedg
    • March 2010
    • 98

    hm, ska nog prova det här med kattsand, verkar vara riktigt bra och jag är värdelös med pmdd och allt vad det heter.. :/
    89

    Kommentar

    • hannesc
      • December 2009
      • 13085

      PMDD är tokenkelt jue!

      Kommentar

      • sofiemedg
        • March 2010
        • 98

        ja men det gäller ju att man kommer ihåg att hälla i och blanda rätt och grejjer. lyckas inte och ser inga hurra höjdar resultat som alla andrfa verkar göra.. en stor del kan ju vara för att jag inte gör rätt! -enkelt sa du?
        89

        Kommentar

        • hannesc
          • December 2009
          • 13085

          du blandar ju bara en gång. så här:

          sen räcker det inte bara med gödning tyvärr. växter behöver bra ljus o gärna en kolkälla tex co2 eller easy carbo
          Bifogade filer

          Kommentar

          • sofiemedg
            • March 2010
            • 98

            jag köpte ngt färdigblandat från easy-carbo som man ska ha i 1ggr/dag för en och 1ggr/veckan på dom andra två men som sagt, är usel på detta. ferro, easy-carbo och pro-fito. är jag helt fel ute?
            89

            Kommentar

            • hannesc
              • December 2009
              • 13085

              okej. PMDD köper man bara på nätet. man häller i när man gör vattenbyte. 10ml per 100L så jag häller i 35ml av varje flaska när jag gör VB i stora kuben.

              sen kör jag ju med trycksatt CO2-system med så.

              Kommentar

              • sofiemedg
                • March 2010
                • 98

                har aldrig använt co2, hittar endel grejjer för 5-600 och andra för 3-4000? vad är det man ska tänka på / använda?
                89

                Kommentar

                • hannesc
                  • December 2009
                  • 13085

                  bra fråga. jag köpte mina saker på blocket o tradera o lite så o byggde ihop. man behöver en tyb, regulator,nålventil,magnetventil,backventil,bubbel räknare och reaktor.

                  Kommentar

                  • sofiemedg
                    • March 2010
                    • 98

                    toppen, du verkar inte köra ngt färdigt? alltid projekt och byggen får ta och bli händig eller helt enkelt köpa ngt färdigt så det inte slutar med att jag skapar olycka. tror nog jag är klar med hur jag vill ha inredningen så nu blir det till att åka till arkens och handla..
                    89

                    Kommentar

                    • hannesc
                      • December 2009
                      • 13085

                      hur menar du att jag inte kör nått färdigt? akvarium är ju alltid on-going-projekt. sen tycker jag det är skitkul med projekt o byggen

                      eller menar du att jag inte köper något färdigt kitt av tex akvarium eller så. ne jag är småläning så jag försöker alltid komma undan billigare :P o då blir det så att man köper från olika håll o bygger ihop

                      äh du kommer inte skapa någon olycka. man måste våga lite o då funkar det oftast!

                      Kommentar

                      • sofiemedg
                        • March 2010
                        • 98

                        hah, nej jag menar bara att hittar du fyra glasskivor, lite ståltråd och en propeller skulle du lätt kunna bygga ett fungerande akvarium av det jag skulle gärna kunna det med, har extrem fantasi och dagdrömmare så har tretusen ideer, men som sagt så är jag inte riktigt lika händig men övning ger färdighet, jag kanske klår dig en vacker dag.
                        89

                        Kommentar

                        • hannesc
                          • December 2009
                          • 13085

                          ah! en dagdrömmare som mig!

                          challenge accepted

                          Kommentar

                          • sofiemedg
                            • March 2010
                            • 98

                            ledsen att jag kraschade din tråd med massa skitsnack, lämnar över till proffsen igen
                            89

                            Kommentar

                            • hannesc
                              • December 2009
                              • 13085

                              ingen fara :P

                              ovadå till proffsen. haha
                              berätta vad du tycker och om du har några åsikter om inrednig etc.

                              Kommentar

                              • hannesc
                                • December 2009
                                • 13085

                                japp! då har de första fiskarna fått flytta in. 20 st werners regnbågar.
                                o sen en växt till.

                                vet dock inte vilken det är. kan vara Myriophyllum mezianum



                                eller Pogostemon erectus



                                vad tror ni?

                                mossan kommer i om en vecka. förhoppningsvis kommer bottentäckaren imorgon.
                                Bifogade filer

                                Kommentar

                                Arbetssätt...