Annaicas 18-liters räkkub

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • VisualDarkness
    • February 2010
    • 7417

    #76
    Grattis!
    Andra köper tre flaskor champange och halsar, men inte Annaica då hon inte är som andra.
    180l Sällskap:
    http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
    60l Asien:
    http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

    Kommentar

    • Annaica
      • February 2006
      • 1177

      #77
      Ursprungligen postat av VisualDarkness
      Grattis!
      Andra köper tre flaskor champange och halsar, men inte Annaica då hon inte är som andra.
      Tack!

      Skumpa tar ju slut direkt, räkor kan man ju njuta av under längre tid. Det gäller att prioritera rätt! ^^
      Räkbiten


      Kommentar

      • VisualDarkness
        • February 2010
        • 7417

        #78
        Helt rätt attityd, jag tror jag just blev kär!
        180l Sällskap:
        http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
        60l Asien:
        http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

        Kommentar

        • qenzo
          • February 2005
          • 1747

          #79
          Ursprungligen postat av Annaica
          Jag hittade ett set med grejer just för att göra mossvägg via ebay. Fick med ganska grovt plast-nät, sugkoppar och små buntband. Så det jag gjorde var att klippa till 2 lagom stora bitar nät, klippte hål i nätet för sugkoppar och så la jag ihop näten med mossa emellan, satte buntband på några ställen för att det skulle hålla ihop, tryckte dit sugkopparna och satte sedan fast hela kreationen i bakkant av karet

          Min erfarenhet av ebay är väl, sådär... av någon anledning så tycker ebay att jag inte kan använda mitt konto för att lägga bud på varor, inte listat ut vad som är fel då det dom kräver redan är ifyllt från min sida. Men den jag köpte av (ett företag någonstans i asien) har även en egen webshop så jag kontaktade dom via mail, skrev vad jag ville ha och så fixade de en paypal-faktura som jag betalade. Inom 1 vecka hade jag grejerna hemma. Tyckte det funkade riktigt bra men det är ju egentligen inte shoppat via ebay
          Aha.. hm alltså borde man kunna göra en sån där vägg på samma sätt fast lite enklare med typ myggnät. Fast de förbenade räkorna lär väl krångla sig in på baksidan av hela konkarongen.. Fasen, det här måste kluras på
          Tack så mycket för svaren dock Men jag tror jag fegar ur och försöker handla här hemma istället. Kikade in på ebay och tyckte det var himla krångligt system de har.
          Var det meningen att du skulle ta åt dig personligen?

          Kommentar

          • Annaica
            • February 2006
            • 1177

            #80
            Ursprungligen postat av qenzo
            Aha.. hm alltså borde man kunna göra en sån där vägg på samma sätt fast lite enklare med typ myggnät. Fast de förbenade räkorna lär väl krångla sig in på baksidan av hela konkarongen.. Fasen, det här måste kluras på
            Tack så mycket för svaren dock Men jag tror jag fegar ur och försöker handla här hemma istället. Kikade in på ebay och tyckte det var himla krångligt system de har.
            Jaja, de går gärna bakom mossväggen, men vad gör det? Kommer de in kommer de ju ut igen
            Räkbiten


            Kommentar

            • Annaica
              • February 2006
              • 1177

              #81
              Ursprungligen postat av VisualDarkness
              Helt rätt attityd, jag tror jag just blev kär!
              I mig? Synd att jag är gift då kanske?
              Räkbiten


              Kommentar

              • VisualDarkness
                • February 2010
                • 7417

                #82
                Ursprungligen postat av Annaica
                Jaja, de går gärna bakom mossväggen, men vad gör det? Kommer de in kommer de ju ut igen
                Lite privatutrymme har väl aldrig skadat?
                Ursprungligen postat av Annaica
                I mig? Synd att jag är gift då kanske?
                Jag är då alltid lite för sent ute....
                180l Sällskap:
                http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
                60l Asien:
                http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

                Kommentar

                • Annaica
                  • February 2006
                  • 1177

                  #83
                  Är det bara mina räkor som får mord i sinnet när det vankas käk? De bråkar ALLTID med varandra om maten! ^^
                  Räkbiten


                  Kommentar

                  • Hellsson
                    • January 2010
                    • 840

                    #84
                    Ligger hemma och är sjuk! Läst igenom din tråd Motgångar och medgångar hehe.
                    Blev lite inspirerad till en vägg där med
                    Jag har kört igång en Ikea vas i veckan. Funkar utmärkt! vacker blev den med tycker jag.
                    Hur ofta matar du?
                    Har nu i början 5 CR räkor och har köpt mat från JBL "Nano prawn" ganska små "pellets" Matade igår med två stycken och det höll riktigt länge faktiskt.. säkert 2-3 timmar.. är det lagom tror du?


                    /Tommy

                    Kommentar

                    • Annaica
                      • February 2006
                      • 1177

                      #85
                      Jag har räkpellets från Sera som jag matar med. Även om de är riktigt små så ser de ju väldigt stora ut när en räka tar tag i en... Har dessutom lite alger i karet som de mumsar på dagarna i ända. Som max blir det väl mat 2 ggr per vecka tror jag.

                      På sera-burken står det att jag skall mata med flera pellets 2-3 ggr dagligen, men det tycker jag är att ta i. Kanske om jag hade haft hundratals räkor i karet men nu har jag ca 14. Vill ju inte övermata heller och få en massa pest-snäckor!
                      Räkbiten


                      Kommentar

                      • Hellsson
                        • January 2010
                        • 840

                        #86
                        Det låter vettigt.. får nog bli 2-3 gånger i veckan och inte så mycket.

                        Kommentar

                        • qenzo
                          • February 2005
                          • 1747

                          #87
                          Ursprungligen postat av Annaica
                          Jaja, de går gärna bakom mossväggen, men vad gör det? Kommer de in kommer de ju ut igen
                          Näe så mycket gör det ju inte, men jag är rädd att jag inte får se dom nåt
                          Meen mjaaa, på något sätt måste jag ju fixa en snyggare bakgrund än den sopsäck jag har nu
                          Var det meningen att du skulle ta åt dig personligen?

                          Kommentar

                          • Annaica
                            • February 2006
                            • 1177

                            #88
                            Sugen på att möblera om i karet och plocka ut roten eftersom det är så mörkt i karet.

                            Vad tror ni? Förslag?
                            Räkbiten


                            Kommentar

                            • Annaica
                              • February 2006
                              • 1177

                              #89
                              Kommer, antagligen imorgon, att införskaffa lite sten att ha i karet istället för den enorma rot som jag har där nu. Kommer ta mig till Herkules Zoo efter skolan i morgon och se vad dom har
                              Räkbiten


                              Kommentar

                              • Annaica
                                • February 2006
                                • 1177

                                #90
                                Har just plockat ut roten ut mitt kar. Jag visste att jag hade fått räkungar i 3 omgångar. Men att det hade lett till en räkinvasion hade jag ingen aning om!

                                Ny inredningen kommer det göra lättare att fiska upp de små liven om det blir så många att jag får börja sälja
                                Räkbiten


                                Kommentar

                                Arbetssätt...