Mitt första riktiga! 375liter drar igång

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • redrobjem
    • November 2009
    • 304

    #16
    Ursprungligen postat av Christerhedberg
    Japp, ska iväg snart och kolla om jag hittar någon i närheten då. Idag blir det till att städa lite, försöka få akvariet där det skall stå. Har jag riktig tur är bakgrunden också uppe.

    Sorry hannesc men jag vill ha solfilm ;D men vad tror du att en 3d bakgrund kommer gå för?
    Alltså helsvart inte solfilm men det kanske blir som svart men det verkar som om helsvart är billigare än solfilm 500 kr lät mycket.
    350 liter Sydamerika
    250 liter sydostasien
    30 liter sydamerika

    Kommentar

    • hannesc
      • December 2009
      • 13085

      #17
      500 för en bakgrund???? denna?
      njaa bra billigt säger jag! sånna ligger ju på runt 3000 annars.
      Bifogade filer

      Kommentar

      • redrobjem
        • November 2009
        • 304

        #18
        Ursprungligen postat av hannesc
        500 för en bakgrund???? denna?
        njaa bra billigt säger jag! sånna ligger ju på runt 3000 annars.
        Jaha jag missuppfattade trodde det var 500:- för solfilm.
        350 liter Sydamerika
        250 liter sydostasien
        30 liter sydamerika

        Kommentar

        • hannesc
          • December 2009
          • 13085

          #19
          haha. a ane då hade det varit bra dyrt håller jag med om:P

          Kommentar

          • Christerhedberg
            • August 2008
            • 624

            #20
            Ja den bakgrunden såg ju väldigt prisvärd ut. Men var och kikade på lite bakgrunder idag, det billigaste var slimline för 1300. Eller en modul för dryga tusenlappen. Så solfilmen kommer upp imorgon. Sanden rengörs imorgon också, och töms i. Så förphoppningsvis händer det låte imöre då. Solfilmen gick för 94 spänn, 150x50 (perfekta mått), den mörkaste de hade. Om det är någon som är intresserad utav alla priser så kan jag skriva vart efter vad det kostar.

            Kommentar

            • Keibo
              • November 2008
              • 468

              #21
              Tips: Slimline kostar mindre på nätet. T.ex. pwss.se, aquawarehouse eller cyberzoo har de t.ex. billigare än de flesta butiker.
              Mvh. Peter

              500L - Pelarakvarium

              1500L - Under förändring

              Kommentar

              • hannesc
                • December 2009
                • 13085

                #22
                ja där kostar la en slimline runt 150 pix bara

                Kommentar

                • Kjell Fohrman
                  Administrator

                  • December 2001
                  • 48148

                  #23
                  Ursprungligen postat av hannesc
                  500 för en bakgrund???? denna?
                  njaa bra billigt säger jag! sånna ligger ju på runt 3000 annars.
                  Tycker att det är dyrt för skall man lägga pengar på en bakgrund så skall ju i alla fall tekniken som t.ex. filtret få plats bakom. Annars kan man lika gärna ha en solfilm eller liknande. Se till att bakgrunden inte är glansig - den svarta färgen skall vara matt.
                  Senast redigerad av Kjell Fohrman; 17 August 2010, 10:35.
                  Akvaristiska hälsningar
                  Kjell
                  Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                  Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                  Kommentar

                  • hannesc
                    • December 2009
                    • 13085

                    #24
                    aa tekniken kommer inte få plats bakom min. eller den skulle väl kunna göra det om jag hade flyttat fram den lite men jag ville ha den så långt bak som möjligt för att få så stor bottenyta som möjligt.

                    Kommentar

                    • Kjell Fohrman
                      Administrator

                      • December 2001
                      • 48148

                      #25
                      Ursprungligen postat av hannesc
                      aa tekniken kommer inte få plats bakom min. eller den skulle väl kunna göra det om jag hade flyttat fram den lite men jag ville ha den så långt bak som möjligt för att få så stor bottenyta som möjligt.
                      Bakom de flesta bakgrunder så finns det utrymme för tekniken utan att man behöver flytta fram dom eftersom de är tunna
                      Akvaristiska hälsningar
                      Kjell
                      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                      Kommentar

                      • hannesc
                        • December 2009
                        • 13085

                        #26
                        mm ja jo jag skullle väl få plats med det. kanske blir så men då måste jag borra upp för raster o grejer med. kanske blir så när jag flyttar malawisarna:P

                        Kommentar

                        • Kjell Fohrman
                          Administrator

                          • December 2001
                          • 48148

                          #27
                          Ursprungligen postat av hannesc
                          mm ja jo jag skullle väl få plats med det. kanske blir så men då måste jag borra upp för raster o grejer med. kanske blir så när jag flyttar malawisarna:P
                          Ja att ta upp insugshål för raster eller liknande behöver man men det är ju gjort på några minuter (fast förstås lämpligen innan man fyller i vattnet).
                          Akvaristiska hälsningar
                          Kjell
                          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                          Kommentar

                          • Christerhedberg
                            • August 2008
                            • 624

                            #28
                            Där har du ju rätt Kjell, den får ju inte vara blank... Det tänkte jag inte på, jag körde på den mörkaste bara.

                            Förövrigt så håller jag på att sila & tvätta sand samt tömmer ett gammalt kar där det nya skall stå. Solfilmen kommer upp ikväll, som planerat.

                            Slimline som täcker bakrutan kostar typ 850 utan frakt, men nu har jag solfilm så det blir det.

                            Men har någon något tips på hur man kan dölja filtret? Jewel har du en rätt så lämplig låda att stoppa doppvärmare och filter i, går det att tillverka en sådan själv om man har passande plast? Det känns lite tråkigt att ha det klassiska, att man täcker för filtret med växter.

                            Kommentar

                            • hannesc
                              • December 2009
                              • 13085

                              #29
                              haha. jaa jo. a få väl göra två hål till raster. ska prata med Micke på DM om han har raster o nån sån borr som passar :P

                              btw ditt 3-kantiga kar på DM ska jag o Urban förmodligen göra om snart. asså inredningen. har pysslat rätt mycket med det på semestern

                              men detta var ju väldigt off-topic. haha

                              Kommentar

                              • Christerhedberg
                                • August 2008
                                • 624

                                #30
                                Just nu ser det ut så här:



                                Jag kommer att avvakta tills imorgon innan jag provat att fylla det med vatten. Tyvärr så blev det lite krångel med solfilmen så att den får nu sitta på insidan av karet istället. Tanken med att vänta är för att solfilmen ska få fästa riktigt innan jag provar att tömma i vatten.

                                Så det som återstår idag är endast att karet kommer balanseras, sedan fixa lite mer med sanden som ska i.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...