375l SA/sällskap uppstart

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Dr.Dork
    svarade
    Sv: 375l SA/sällskap uppstart

    Nu har jag tagit mig igenom hela tråden och måste bara säga en sak, faan va snyggt!!

    Hade man plats och pengar (och kunskap) hade ett liknande mycket gärna fått stå hemma hos mig! Men som den fattiga student man är...

    Lämna en kommentar:


  • Moving Waves
    svarade
    Sv: 375l SA/sällskap uppstart

    Tack tack. Nu har jag kämpat hela kvällen med en ny tråd så denna tråd kan få vara kvar som bakgrundsinfo medan jag helst håller mig till den nya tråden from nu så är det enkelt att hålla koll.

    Moving Waves' akvarielya heter den. Väl mött där!

    Lämna en kommentar:


  • Getingen
    svarade
    Riktigt snyggt.

    Lämna en kommentar:


  • Triumph
    svarade
    Mycke vackert kar! Snyggt jobbat!

    Lämna en kommentar:


  • Inger H
    svarade
    Ursprungligen postat av Moving Waves
    Tack båda!

    Bluewing, jo det är en balansakt det där med design kontra vad som är bäst för fiskarna och jag utgår alltid från fiskarnas behov när jag inreder och försöker sen få det att samtidigt vara trevligt att titta på. Har ett kar som skall omdesignas snart till mer scapeinriktat men jag får babbla mer om det när jag får igång tråden där alla kar behandlas.
    Ser fram emot det.

    //Inger

    Lämna en kommentar:


  • Moving Waves
    svarade
    Sv: 375l SA/sällskap uppstart

    Tack båda!

    Bluewing, jo det är en balansakt det där med design kontra vad som är bäst för fiskarna och jag utgår alltid från fiskarnas behov när jag inreder och försöker sen få det att samtidigt vara trevligt att titta på. Har ett kar som skall omdesignas snart till mer scapeinriktat men jag får babbla mer om det när jag får igång tråden där alla kar behandlas.

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    Skulle känna mig stolt om akvariet så ut som ditt. Men tror att jag själv också kan ta för mycket hänsyn till växtens behov och kan missa fiskens numera.

    Lämna en kommentar:


  • Inger H
    svarade
    Gillar man växter, och dom dessutom ser ut som dina gör, så ska ett växtakvarie se ut så där.

    //Inger

    Lämna en kommentar:


  • Moving Waves
    svarade
    Sv: 375l SA/sällskap uppstart

    Tack Pia! Egentligen är det nog för många olika växtarter däri, är lite grötigt, men jag har nått insikten att jag är växtfetiscist och blir för blödig av att kasta bort dem.

    Ja jag kanske skulle ta tag i det ikväll eventuellt, ska jobba lite till så får vi se sen.

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Ursprungligen postat av Moving Waves
    Det tuffa på, fiskar och växter frodas. Har 7 kar till igång nu också. Tänkte nångång starta en ny tråd där alla kar får innefattas men det har inte blivit av. Har tyvärr ingen vettig kamera men här kommer en bild tagen med mobilen:
    Mycket vackert!

    Nu är det dags att starta en samlingstråd så att man får se och följa resternade kar

    Lämna en kommentar:


  • Moving Waves
    svarade
    Sv: 375l SA/sällskap uppstart

    Det tuffa på, fiskar och växter frodas. Har 7 kar till igång nu också. Tänkte nångång starta en ny tråd där alla kar får innefattas men det har inte blivit av. Har tyvärr ingen vettig kamera men här kommer en bild tagen med mobilen:
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • Getingen
    svarade
    Hur går det med detta karet och dina övriga?

    Lämna en kommentar:


  • Johanadhoc
    svarade
    Har du något sätt att bestämma flödet av co2 du får?
    Funderar på att köra mäsk själv så därför alla frågor, :P

    Lämna en kommentar:


  • Moving Waves
    svarade
    Ja precis, jag har konstruerat så att överskottsgas kan läcka ut.

    Jag byter varje dunk var 10-14 dag, så en dunk i veckan ungefär eftersom jag har 2 dunkar. Mäsken räcker uppemot 3v men jag försöker hålla det på så jämn nivå som möjligt därmed.
    Senast redigerad av Moving Waves; 09 April 2012, 14:46.

    Lämna en kommentar:


  • Johanadhoc
    svarade
    Ursprungligen postat av Moving Waves
    Tack ni, kul att det kan inspirera!

    Jag löser koldioxiden i en hemmabyggd reaktor som drivs av ett litet innerfilter. Den har timer så på natten är den av.
    Så gasen bubblar bara genom filtret utan att lösa sig på natten?
    Hur länge håller sig dina dunkar med mäsk? Alltså hur ofta byter du?

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...